آشنایی با وظایف مادربورد کامپیوتر % ساختار مادربورد کامپیوتر % اجزای مادربورد | hp-mag

حافظه‌های نوع Double Data Rate یا به مخفف DDR به شکلی طراحی شده‌اند تا بتوانند در هر چرخه ساعت دو عملیات را اداره کنند. این در حالی است که حافظه‌های نوع Single Data Rate یا SDR هر بار تنها یک عملیات خواندن یا نوشتن را انجام می‌دهند. برای تحقق چنین امکانی تراشه‌های DDR در هر چرخه از فرکانس ساعت دو بار فعال می‌شوند. دوم اینکه با انتخاب بهترین مادربرد بعدها بتوان پردازنده و کارت گرافیک را ارتقا دهیم.

  • از موبایلی که در دستان شما قرار دارد تا کامپیوتر شخصی شما و حتی تلویزیون ها همگی دارای این قطعه هستند.
  • این دستور را می‌توانید با سوئیچ‌های مختلفی استفاده کنید تا جزییات بیستری برایتان به نمایش درآید.
  • از آنجا که DDR4 قادر است اطلاعات بیشتری را نسبت به گزینه های قبلی RAM بطور همزمان مدیریت کند، به پایداری طولانی مدت سیستم کمک خواهد کرد.
  • این تنظیمات نیز همانند فرکانس حافظه به مدل حافظۀ رم، پردازنده و مادربرد بستگی دارد.

مادربرد یا Mainboard در حقیقت برد اصلی کامپیوتر است که قطعات داخلی مانند رم کامپیوتر، سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن قرار گرفته و بین آنها ارتباط شکل می گیرد. مین بردها دارای باس، بایوس، چیپست، انواع پورت های ورودی و خروجی و سوکت پردازنده می باشند. در سایت آی تی بازار که آخرین قیمت کالاهای دیجیتال و فروشندگان فعال را در اختیار کاربران قرار می دهد، می توانید اطلاعات کافی و دقیقی در مورد انواع مادربرد گیمینگ ایسوس، مین برد گیگابایت، مادربرد بایوستار و مادربرد ام اس آیکسب نمایید. مادربرد یا برد اصلی یک برد الکترونیکی بوده که قطعات داخلی کامپیوتر مانند رم کامپیوتر، سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن قرار گرفته و بین آنها ارتباط شکل می گیرد.

مادربرد ایسوس Prime Z790 P WIFI D4

تنظیمات خاصی که برای استفاده از فرکانس‌های بالا و خارج از استاندارد اصلی حافظۀ رَم مورد استفاده قرار می‌گیرد و دسترسی به آنها معمولا از طریق بخش بایوس سیستم امکان‌پذیر است. این تنظیمات نیز همانند فرکانس حافظه به مدل حافظۀ رم، پردازنده و مادربرد بستگی دارد. فضای فیزیکی موجود در مادربرد برای نصب حافظۀ رم است که تعداد آن در مادربردهای جدید سری دسکتاپ 2 یا 4 عدد است.

http://akhbarfootball.ir

ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد. یک قابلیت جانبی است مجله خبری محصولات اچ پی که معمولا در مادربردهای بالارده و برخی از مدل‌های میان‌رده دیده می‌شود. بخش مرکزی و کنترلر اصلی مادربرد است و با معرفی هر سوکت، چندین چیپست برای آن تعریف می‌شود.

ASUS PRIME H510M-CPS LGA 1200 Motherboard

جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. از ویژگی دیگر مادربرد بهتر این است که برخی مادربردها مجهز به وای فای هستند، البته با روی کارآمدن پورت یو اس پی به جرات می توان گفت امکان خوبی ایجاد شده است که سرعت زیادی در خواندن یا نوشتن اطلاعات بر روی فلش ها دارد. اگر این گزینه در انتخاب مادر برد رعایت شود مطمئنا یکی از بهترین مادربردهای موجود در بازار را می توانید خریداری کنید. همچنین در سراسر این مادربرد کانکتورهای زیادی از جمله فن و پورت USB اضافی وجود دارد؛ با اینکه همه‌ی مادربردها به این کانکتورها مجهز نیستند، اما درحال‌حاضر عموم محصولات موجود در بازار از آن‌ها بهره می‌برند. VRM‌ها معمولاً توسط تراشه‌ی جداگانه‌ای مدیریت می‌شوند و ماژول‌ها را برای ولتاژ موردنیاز سوئیچ می‌کنند.

مادربرد ELITE GROUP MCP61M-M3