آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران | hp-mag

دومین تفاوت مادربرد گیمینگ طراحی حرارت گیر چیپ ست است که معمولا از برند‌های گوناگونی تولید شده اند. سازندگان مادربرد حرارت گیرهای بزرگی را با طرح های ویژه‌ای بکار می‌گیرند تا علاوه‌بر توانایی خنک سازی بیشتر زیبایی چشم نوازی داشته باشد. اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید. برای خرید all in one و خرید لپ تاپ نیز کافی‌ست وارد لینک‌ها شوید.

به‌طور کلی هرچه پردازنده‌ها توانایی و قدرت بیشتری داشته باشند (از نظر تعداد هسته، مقدار حافظه نهان و…)، پین‌های بیشتری در سوکت یافت می‌شود. وظیفه‌ی بیشتر پین‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها به ویژگی مهم مجله خبری محصولات اچ پی بعدی این مقاله است. تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.

  • از همین رو پردازنده پردازش از سایر سوکت‌ها و اتصالات کمک می‌گیرد.
  • دوم، اگر در هر دو سوکت از ماژول‌های ۱۶ لین PCIe استفاده شود، پردازنده تنها ۸ لین را به هر یک اختصاص می‌دهد و بدین ترتیب با وجود پشتیبانی مادربرد، اما به‌دلیل محدودیت پردازنده پهنای باند درگاه‌ها نصف می‌شود.
  • برد اصلی یا بردپایه، معروف به مادربرد یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزاری در انواع سیستم هاست.
  • برندهای مختلف این قطعه از جمله مادربرد ایسوس ، ام اس آی ، بایوستار یا گیگابایت هر دو نوع مادربرد را به مشتریان خود ارائه می دهند.
  • مین بردها دارای باس، بایوس، چیپست، انواع پورت های ورودی و خروجی و سوکت پردازنده می باشند.

خوب است بدانید که این برند در ابتدا یکی از زیرشاخه های کمپانی بزرگ و معروف ایسوس بوده که در سال 2002 از ایسوس جدا شد و به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت حرفه ای خود در این عرصه ادامه داد و در سال 2010 نیز این کمپانی تحت عضویت کمپانی Pegatron درآمد. شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است. اگر به دنبال خرید یک مادربرد قوی هستید احتمالا شما یک گیمر یا طراح حرفه ای باشید که کیفیت و قدرت مادربرد برایتان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند.

http://akhbarfootball.ir

بین مادربرد گیمینگ و مدل‌های معمولی اختلاف زیادی وجود دارد اما شما باید این دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است. یک مادربرد گیمینگ قدرتمندتر است و ویژگی‌های بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که برای هر فردی مناسب و ضروری باشد. برای تصمیم‌گیری لازم است علاوه بر نیازتان، قیمت مادربرد و بودجه خود را نیز مد نظر داشته باشید. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند. بنابراین برای انتخاب یک مادربرد مناسب حین خرید سیستم گیمینگ، باید براساس مطالعه و تحقیق یا استفاده از مشاورۀ مشاوران فروش، از مادربوردی با چیپست مناسب برای سیستم گیمینگ استفاده کرد.

آموزش قدم به قدم مونتاژ میز گیمینگ GIP-44B

لبته مادربردهای برتری که امروزه وجود دارد گران هستند بنابراین با انتخاب بهترین مادربرد مطمئنا بهترین کارت گرافیک را نیز انتخاب خواهید کرد. مادربردهای با قابلیت اورکلاک پردازنده، تراشه و حافظه‌های سیستمی درحال‌حاضر از نوع عادی هستند و بسیاری از آن‌ها برای مدیریت این ویژگی‌ها از مدارهای مجتمع اضافی بهره می‌برند. در برد نمونه‌ی این مقاله، که با رنگ قرمز مشخص شده است، ایسوس از طراحی خود به‌نام TPU (“واحد پردازش TurboV”) استفاده می‌کند که سرعت و ولتاژ کلاک را به سطحی خوب و قابل‌کنترل تنظیم می‌کند. چیپ‌های بیشتر برای کمک بیشترپردازنده‌ها و تراشه‌ها در پشتیبانی یا اتصال محدودیت دارند؛ ازاین‌رو بیشتر تولیدکنندگان مادربرد با استفاده از دیگر مدارهای مجتمع، محصولاتی با ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، این ویژگی‌ها ممکن است افزودن پورت‌های SATA بیشتر یا کانکتورهای دستگاه‌های قدیمی باشد. مادربرد ایسوس مورد بررسی این مقاله از تراشه‌ی Nuvoton NCT6791D بهره گرفته و همه‌ی کانکتورهای کوچک برای فن‌ها و حسگرهای دما را ارائه می‌دهد.

تفاوت مادربرد گیمینگ و مادربرد معمولی در چیست؟