ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر

(پنتیوم کمی سریعتر است) در حالی  خرید پردازنده های AMD خط Athlon هم گزینه مناسبی است. در رده بالا، سری Threadripper AMD و Core X اینتل را می توان در لیست خرید cpu کامپیوتر دید. از شرکت های معروف سازنده سی پس یو می توان به شرکت سی پی یو اینتل و سی پی یو ای ام دی اشاره کرد . این واحد بخشی از رایانه است که برای اجرای محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سی‌پی‌یو داده‌های دستوری را از RAM دریافت کرده سپس آنها را تحلیل و پردازش می‌کند؛ سپس این پردازش ها  را به صورت کدهایی از صفر و یک به واحد خروجی تحویل می‌دهد.

  • شاید به نظر این انتخاب آسان باشد اما یادتان نرود سی‌پی‌یو مغز رایانه است.
  • حالا رشته دیگری از دستورات رخ داده و تصویری از افزایش صدا هم روی مانیتور نمایش داده می‌شود.
  • سی پی یو را می‌توان به مغز تشبیه کرد که تمام دستورات و پردازش های بدن انسان از آنجا صادر می‌شود؛ بنابراین اگر بگوییم CPU مغز یک دستگاه است، بیراه نگفته ایم!
  • نوع و قیمت پردازنده و حداکثر بودجه خود را بر اساس آنچه که از رایانه خود انتظار دارید تعیین کنید.
  • همچنین این پردازنده‌ها پلمب ندارند؛ هرچند که کارکرده بودن پردازنده غالباً از روی رد قفل مادربرد یا سایدگی آنها قابل تشخیص است.

با این حال می‌توان به عنوان یک قاعده کلی گفت که مانند تعداد هسته، هرچه تعداد رشته‌های پردازشی بیشتر باشد، بهتر است. وقتی دکمه افزایش صدا را فشار می‌دهید، ابتدا مقدار عددی ذخیره شده برای حجم صدا در حافظه سیستم تغییر می‌کند. در گام بعد سیگنالی برای اسپیکر ارسال می‌شود که حجم صدا را به مقدار جدید برساند.

پردازنده مرکزی اینتل تری CPU Intel Core i5 7500t

همان طور که گفته شد قیمت cpu کامپیوتر ها می تواند از ۳۰ تا بیش از ۱۰۰۰ دلار باشد که باعث می شود   خرید cpu   را با دقت بالاتری انجام دهید. پیش از خرید cpu قیمت پردازنده کامپیوتر را از طریق سایت های معتبر فروش cpu بررسی کنید تا از قیمت روز cpu مطلع شوید. البته أنواع پردازنده کامپیوتر در دو دسته بدون جعبه و دارای جعبه در بازار ایران موجود است که از نظر قیمت cpu اختلاف بسیاری دارند اما کارایی یکسانی را ارائه می دهند. از این رو قیمت cpu برای کامپیوتر را می توان به این نحو مدیریت کرد و با خرید سی پی یو بدون باکس با قیمت سی پی یو پایین تر در هزینه های اسمبل سیستم خود صرفه جویی کنید. امروزه با وجود اینکه انواع CPU کامپیوتر مانند گذشته روی عملکرد کلی سیستم تاثیر ندارد اما همچنان یکی از اجزا اصلی هر کامپیوتر است. گیمرها بیشتر از همه به سی پی یو هایی علاقه دارند که سرعت کلاک بالایی دارند در حالی که افرادی که بیشتر با برنامه‌هایی مثل کد و نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو سر و کار دارند به تعداد هسته‌های بیشتر نیازمند هستند.

باعث به وجود آمدن انواع سی پی یو شده است تا هر کاربری با توجه به نیاز خود، هریک از آن‌ها را تهیه نماید. کمپانی اینتل چندین سال پیش با معرفی سری پردازنده های Core i تصمیم گرفت روند نامگذاری سی پی یو های خود را تغییر دهد و همچنین محدوده بیشتری از بازار را پوشش دهد. تا اینجا همه چیز ساده بنظر می رسد و می توانید از بین این 4 گزینه یکی را با توجه به نیاز تان انتخاب کنید، اما این همه ماجرا نیست! اینتل این روند نامگذاری را هر سال ادامه می دهد و پردازنده های جدید خود را نیز در این 4 سری عرضه می کند.

Intel Core i3 7100 Processor

ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر

هرکدام از این پردازنده­‌ها طرفداران خود را داشته و در نتیجه همیشه بین انتخاب دو پردازنده، بحث وجود دارد. به همین دلیل توصیه‌ای کاملا بی‌طرفانه، برای انتخاب بهترین پردازنده کمی دشوار است. اگر میزان درگیر بودن سی‌پی‌یو در شرایط عادی خیلی بالاست و منابع سیستمی به طرز مشکوکی در حال استفاده شدن هستند، می‌توانید با کلیک روی زبانه «Processes»، فهرستی از نرم‌افزارهای در حال کار را مشاهده کنید. در اینجا با کلیک روی سرستون CPU، اپلیکیشن‌ها به ترتیب مقدار استفاده از پردازنده مرتب خواهند شد.

Intel Core i5 2400