خانه هوشمند ساختمان هوشمند خانه هوشمند کوباکو

به این ترتیب می‏توان بی‏نهایت سناریو برای شرایط گوناگون تعریف کرد و هریک را که مد نظر است با فشار دادن یک دکمه انجام داد. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آیریک شامل سه دسته کلیدهای هوشمند، پنل‌های هوشمند و عملگرها است. در خانه هوشمند لامپ‌ها، اسپیکر، دوربین‌ها،سیستم امنیتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی،سیستم آبیاریو حتی اجاق گاز و لباس‌شویی شما، همه و همه با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل هستند. IOT به زبان ساده به معنی اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر به کمک اینترنت است که زندگی را برای ما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌است.

پروژه مهندس سلمانی

کلیه تجهیزات الکتریکی که امکان روشن و خاموش کردن آن ها با قطع و وصل جریان برق ممکن است، با رله هوشمند قابل کنترل هستند. به منظور کنترل تجهیزات روشنایی با موبایل، از کلید هوشمند کنترل روشنایی استفاده می شود. علاوه بر این کلید هوشمند با اتصال به اینترنت، قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه را نیز به کاربر عرضه می کند.

  • طبق گزارش ZDNet، ضریب دقت دستیار صوتی گوگل، ۹۲٫۹ درصد است، درحالی‌که برای الکسا ۷۹٫۸ درصد است.
  • یکی از اماکنی که هوشمند سازی آن می تواند تحولی شگفتی آفرین ایجاد کند، بیمارستان می باشد.
  • از محصولات پر استفاده این برند می توان به کلید های برق لمسی هوشمند نام برد.
  • به کمک هوشمند سازی هتل، می توان انتظار داشت که فناوری های نوین، راحتی در استفاده از وسایل را به مصرف کنندگان هدیه دهد و صرفه جویی های بزرگی در مصرف خانه هوشمند آکو انرژی رخ دهد.
اگر عزیز سالخورده ای در خانه دارید و باید به او یادآوری کنید که داروهایش را در زمانی خاص مصرف نماید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید. لازم به ذکر است جهت دریافت خدمات از طریق شاخه پشتیبانی وب سایت، تیکت خود را ثبت کرده تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

اجزای خانه هوشمند

خانه هوشمند ساختمان هوشمند خانه هوشمند کوباکو

با ظهور IOT یا همان اینترنت اشیاء (برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله IOT چیست و چه نقشی در خانه هوشمند دارد مطالعه نمایید) که هدف آن مرتبط کردن تمام دستگاه‌ها با شبکه جهانی اینترنت است ، خانه‌های هوشمند به عنوان یکی از اجزای مهم این تکنولوژی مطرح شد. خانه هوشمند در کنار امکانات و مزایایی که برای کاربران دارد، می تواند چالش هایی برا نیز برای آن ها به وجود بیاورد. بزرگترین چالش ها زمانی به وجود می آیند که هنگام خرید دقت کافی را اعمال نکنید. علاوه بر نکات بیان شده در این مقاله، شناخت دقیق نیازهای پروژه و توانمندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی چنانچه قصد استفاده از سیستم هوشمند در ابعاد کوچک دارید، نودهای مستقل انتخاب بهتری هستند. اما برای سیستم های با تعداد نود کنترلی زیاد، استفاده از کنترل کننده مرکزی علاوه بر کاهش هزینه، قابلیت توسعه سیستم در آینده را نیز فراهم می کند.

سنسور درب و پنجره بی سیم ساناف Sonoff dw2

اما بسته به تمایلات مشتری جزئیاتی همچون محافظت از‌اشیا قیمتی، هشدار باز ماندن درب و پنجره دربازکن هوشمند، سیستم امنیتی حاکم بر گاوصندوق‌ها و سیف باکس‌ها و موارد دیگری قابل پیاده‌سازی می‌باشد. تجهیزات یک خانه هوشمند بخش‌های مختلفی از جمله تکنولوژی ارتباط، سیستم پردازش مرکزی، سیستم امنیتی، ماژول‌ها سنسور‌ها و جزئیات ریز و بسیاری موارد دیگر را دارا می‌باشد که انتخاب هر کدام بسته به فاکتور‌های مختلفی است. در پاسخ به اینکه خانه هوشمند چیست؟ باید گفت که یک خانه هوشمند دقیقاً همانند کامپیوتر بر اساس دیتا‌ها و اطلاعات کار می‌کند. حال ممکن است این اطلاعات از طرف اپراتور و کنترل گر‌های دستی به سیستم مرکزی منتقل شود و یا از طریق اطلاعات دریافتی از سنسور‌ها و بر اساس الگوریتم‌های موجود در کنترل‌گر. به هر حال موضوعی که قابل توجه است شکوفایی روزافزون این تکنولوژی به واسطه مزایای فراوان آن مانند راحتی، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و سایر موارد می‌باشد. علاوه بر بخش هایی که در بالا توضیح دادیم، خانه هوشمند می تواند سایر تجهیزات الکترونیکی خانه را هم یکپارچه کرده و کنترل آن ها را از طریق سیستم هوشمند ممکن سازد.