خرید انواع مادربورد از سورس کامپیوتر + مشخصات و قیمت صفحه 4 | hp-mag

یک میان‌افزار (بین نرم‌افزار و سخت‌افزار) است که پس از روشن شدن سیستم، تمامی پارامترهای سیستم مانند حجم حافظۀ رم، فرکانس پردازنده، ولتاژها و … می‌توان گفت که رابط بایوس مانند روح یک سیستم رایانه‌ای است و بدون آن هیچ فعالیتی در سیستم امکان‌پذیر نخواهد بود. به عبارت دیگر ، این محل کار رایانه شما است ، جایی که برنامه ها و داده های فعال بارگذاری می شوند مجله خبری محصولات اچ پی به گونه ای که هر زمان پردازنده به آنها نیاز داشته باشد ، دیگر نیازی به واکشی آنها از دیسک سخت نیست. این بخش برای اتصال سیم های بدنه کیس (مانند چراغ‌های جلوی پنل و کلید پاور و ریست) به مادربرد تعبیه شده، بسته به نوع برد و کیس، ظاهر و تعداد متفاوتی خواهد داشت. طبیعی است؛ پس بیایید این تصویر را کنار بگذاریم و با دیاگرامی ساده بررسی را شروع کنیم.

  • خوب است بدانید که محصولات این برند رقیب اصلی نام تجاری رادئون از محصولات شرکت AMD است.
  • بسیاری از چیپ های Southbridge نیازی به خنک کنندگی اضافی ندارند و این چیپ ها می توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.
  • این نوع مادربرد 462 پین پردازنده دارد و از پکیجینگ PGA نیز پشتیبانی می کند.
  • به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند.

با وجود سادگی می‌بیند که سوکت‌ها و کانکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارند. دارای 4 اسلات DIMM هستند و مدل های بالاتر و گران ترشان، قابلیت هایی مثلVRM قوی، هیت سینک های بزرگ، هدر های فن بیشتر و … داشته باشند. جنس این برد از سیلیسیم است و برای مقاومت بیشتر، درصد کمی چوب به آن اضافه شده‌است. این تخته بزرگ الکترونیکی علاوه بر قطعاتی که گفته‌شد،دارای قطعات الکترونیکی دیگری نیز هست.

http://akhbarfootball.ir

توجه داشته باشید که برای نصب این پردازنده، همانند دیگر پردازنده های سری اسکای لیک، شما احتیاج به مادربردی با مدل LGA 1151 اینتل و چیپ ست Z170 دارید و هر مادربردی برطرف کننده نیاز شما نخواهدبود. از مزایای این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که دارای 4 هسته پردازشی و 8 رشته است و قادرخواهد بود چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند در حالیکه عملکرد سیستم دچار هیچ افتی نشود. انجام فرآیند اورکلاک یکی از مهیج‌ترین و البته تخصصی‌ترین فعالیت‌های رایانه‌ای است که علاوه بر دانش تخصصی بالا، نیازمند سخت‌افزار مناسب و قدرتمند است و وجود یک مادربرد حرفه‌ای می‌تواند نتایج کاملا متفاوتی را به ارمغان بیاورد. به طور کلی مادربردهای رده بالا مانند محصولات سری Z اینتل یا سری X کمپانی AMD به عنوان انتخاب‌ اول کاربران برای استفاده در عملیات اورکلاک محسوب می‌شوند. اولین نکته در زمان خرید مادربرد، مربوط به نوع سوکت و پشتیبانی از پردازنده‌های مختلف است.

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

این بخش برای اتصال پایه‌های فن و هیت سینک به برد استفاده میشود، البته قبل از آن باید سی‌پی‌یو را در جای خود قرار دهید. اندازه گذرگاه داده برد های اصلی جدید دارای یک گذرگاه داده ای شصت و چهار بیتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید. مادربرد، کیس و منبع تغذیه باید با هم سازگار باشند تا به درستی کنند. وظیفه کنترل نورپردازی در قطعات مختلفی مانند فن‌ خنک‌کننده، نوار نورپردازی و … نکتۀ مهم در خصوص این کانکتوها آن است که به دلیل داشتن ولتاژ متفاوت، نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد.

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس در آن قرار گرفته‌اند. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد.

احساسی ترین شعر سهراب سپهری درباره آرامش