خرید انواع مادربورد از سورس کامپیوتر + مشخصات و قیمت صفحه 4 | hp-mag

شرکت رایانه ای چینی لنوو در سال 1984 در شهر پکن تاسیس گردید و در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع کننده لپ تاپ، رایانه و انواع تجهیزات جانبی و دیجیتالی در جهان به شمار می آید. خوب است بدانید که شرکت لنوو، پس از شرکت های اچ پی، ایسر و دل، چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان می باشد. یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پورت‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی‌ موبایل، لپ تاپ، کنسول بازی و سیستم‌های رایانه‌ای است. در حال حاضر این پورت دارای نسل‌ها و استانداردهای مختلفی است که جدیدترین آنها به نسل دوم نسخه 3.2 با پورت Type-C مربوط می‌شود. مادربردهای گیمینگ معمولا قیمت بیشتری نسبت به مادربردهای عادی دارند.

تیپ عجیب مادرشوهر بازیگر سریال اسم من فرح!

اما دقیقا مادربرد چیست؟مادربرد، یک برد مدار چاپی الکترونیکی است که دارای کانکتور و سوکت‌های زیادی برای اتصال صدها قطعه و ایجاد اثر الکتریکی مابین آن‌ها است. می‌توان تمام قطعات را با استفاده از انبوهی از سیم‌های مختلف به هم متصل کرد. اما سیگنال‌ها باهم تداخل پیدا می‌کنند؛ عملکرد آن وحشتناک خواهد بود و استفاده از این روش تلفات قابل توجهی از نظر نیرو، انرژی و حتی قطعات خواهد داشت. قطعه Motherboard را به آسانی میتوان گفت یکی از مهمترین قطعات و اساس کامپیوتر هاست که بدون وجود آنها امکان نصب سایر قطعات روی کیس نیز وجود نخواهد داشت. در ادامه این مقاله در سایت گلکسی پیکسل به توضیح و توصیف بیشتری در مورد خرید مادربورد می پردازیم. این اسلات‌ها اغلب برای اتصال کارت‌های صدا، مودم، تلویزیون، شبکه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.البته تعداد آن‌ها در مادربردهای مختلف متفاوت است.

گروه استاد شبکه

بهترین سرمایه گذاری در زمان خرید سیستم، سرمایه گذاری روی مادربرد است چرا که حقیقتا برد اصلی و ثابت رایانه شما محسوب می شود و وقتی در یک سیستم، مادربرد تعویض می گردد به این مفهوم است که کل سیستم تغییر می کند. در نتیجه باید بروزترین و بهترین مادربرد را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. از جمله مواردی که لازم است تا بدانید مادربورد سیستم‌تان چیست، زمانی است که می‌خواهید سیستم‌تان را ارتقا دهید مثلا تعویض CPU، افزودن رم و حافظه، یا افزودن کارت گرافیک را در نظر داشته باشید. برای تمام این کارها باید بدانید مارد بورد سیستم‌تان چیست تا قطعات سازگار با آن را تهیه کنید. در برخی از مادربردهای کامپیوتر دو بایوس وجود دارد، در این صورت وقتی سیستم دچار خرابی یا حملات ویروسی می شود به احتمال قوی بایوس از کار می افتد، در این صورت اگر مادربرد شما دارای دو بایوس نباشد ممکن است مجبور به تعویض بایوس یا مادربرد کامپیوترتان شوید. در مادربردهای Dual Bios یکی از بایوسها بایوس اصلی است و در صورت از کارافتادن بایوس اصلی، به راحتی می توان سیستم را از روی آن بوت کرد و اطلاعات را به بایوس اصلی انتقال داد.

http://akhbarfootball.irوظیفه سی پی یو پردازش تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید. به طور کلی انتخاب یک پردازنده ارزان قیمت کار خیلی سختی نیست، اما زمانی کار سخت خواهد شد که بخواهید یک پردازنده ارزان قیمت با عملکرد عالی برای خود تهیه کنید. بنابراین اگر به دنبال خرید مادربرد و یا سی پی یو با کیفیت ولی در عین حال با قیمت مناسب می مجله خبری محصولات اچ پی باشید، می توانید خرید مادربرد از بروزکالا را تجربه کنید. مادربرد یک تخته مداری الکتریکی می باشد که به پایگاه ارتباطات رایانه نیز شهرت دارد. وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است. انتخاب و خرید مادربرد بستگی زیادی به تعیین پردازشگر سیستم شما دارد.

  • ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.
  • همچنین در سراسر این مادربرد کانکتورهای زیادی از جمله فن و پورت USB اضافی وجود دارد؛ با اینکه همه‌ی مادربردها به این کانکتورها مجهز نیستند، اما درحال‌حاضر عموم محصولات موجود در بازار از آن‌ها بهره می‌برند.
  • متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند.
  • اما به همان دلایلی که یک تراشه‌ی جداگانه برای شبکه در نظر گرفته شده است، و همچنین به‌عنوان مثال استفاده از کارت گرافیکی جداگانه ارزش بیشتری دارد، ایسوس تراشه‌ی صدا را نیز جدا کرده است.
  • پیش از خرید مادربرد نیاز است تا فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید چرا که انتخاب مادربرد بسیار حساس و مهم است و اشتباه در این انتخاب ممکن است برایتان گران تمام شود.

برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

مادربرد دو هدف اصلی دارد: