AMD نسخه 24.9.1 نرم افزار Adrenalin را منتشر کرده است، یک نسخه جدید “پایدار” که اولین ویژگی کاهش مقیاس هندسی بهبود یافته برای ویدیوی پنجره را نیز نشان می دهد. همچنین اولین نسخه پایدار با AFMF2 (AMD Fluid Motion Frames 2) است. AMD معیارهایی را با مجموعه تنظیمات HYPR-RX (Anti-Lag 2، FSR، AFMF2، و Radeon Boost در صورت لزوم) ارائه کرده است، که با فعال کردن HYPR-RX در مقایسه با وضوح اصلی، دستاوردهای عملکرد موجود را نشان می دهد. این فناوریها هم برای پردازندههای گرافیکی AMD گسسته و یکپارچه در دسترس هستند.
اگر قبلا AFMF را امتحان کرده اید، ممکن است بهترین برداشت اولیه را نداشته باشید. در مقایسه با گزینههای ایجاد لاستیک در موتور، لاستیکهای سطح راننده جانور متفاوتی هستند. انویدیا هنوز اهمیتی نمیدهد، و اولین نسخه AFMF از افزایش تاخیر ورودی رنج میبرد که قابلیت پخش را به یک مشکل تبدیل میکرد. AFMF2 در مقایسه با نسخه قبلی خود 28 درصد تاخیر را کاهش داده است و گزارشات از سراسر وب نشان می دهد که این یک راه حل پذیرفته شده است. اگر کاربر Nvidia هستید و به پشتیبانی نرخ فریم جهانی حسادت میکنید، میتوانید از Lossless Scaling و ویژگی تولید فریم آن به عنوان جایگزین استفاده کنید.
طبق یک پست وبلاگ AMD، حداقل برخی از بهبودهایی که کاربران AFMF2 مشاهده کردهاند ناشی از «بهینهسازیهای هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت، تأخیر کمتر و بهبود عملکرد در گرافیکهای یکپارچه مانند Radeon 890M» است. AMD همچنین “پشتیبانی از قابلیت همکاری با AMD Radeon Chill، پشتیبانی از تمام صفحه بدون حاشیه (در گرافیک های سری AMD Radeon RX 7000) و پشتیبانی از بازی های Vulkan و OpenGL را اضافه کرد.
اگر نمی خواهید، نیازی به استفاده از کیت کامل HYPR-RX نیز ندارید. در نظر گرفته شده است که راهی سریع و آسان برای به حداکثر رساندن عملکرد با هزینه بالقوه وضوح تصویر باشد. همچنین امکان فعال یا غیرفعال کردن AFMF2، Anti-Lag، Radeon Boost و سایر ویژگی ها در درایورها، مانند همیشه وجود دارد. بنابراین، بسته به ترجیحات شخصی خود، می توانید مشترک یک یا چند فناوری شوید.
البته AMD ترجیح می دهد از AFMF2 برای نشان دادن بهبود عملکرد استفاده کند، زیرا مانند هر تکنیک نرخ فریمی که از درون یابی استفاده می کند، صاف کردن فریم در حالی که ادعا می شود مقدار FPS بسیار بالاتری در نمودارها عالی به نظر می رسد. در عمل، نرخ فریم واقعی شما، نرخی که ورودی کاربر نمونه برداری می شود، نصف نرخ فریم AFMF2 (یا Framegen) خواهد بود. بسته به بازی و فرد، می تواند بهتر یا بدتر از بازی های “عادی” باشد.
منبع: https://www.tomshardware.com/pc-components/gpu-drivers/amd-2491-drivers-mark-the-proper-debut-of-universal-fluid-motion-frames-2-along-with-improved-geometric-downscaling
تحریریه مجله اچ پی