قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | hp-mag

ظهور تکنولوژی DDR، انقلابی شگرف در صنعت کامپیوتر بود و منجر به دو برابر شدن سرعت رم ها شد. مادربرد ddr4 جدیدترین نسل فعلی مادربردهاست و به زودی مادربرد ddr5 جای آن را خواهد گرفت. به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و … اگر فقط در حد شناخت قطعات سخت افزاری احتیاج دارید بدونید که از طریق اینترنت میتونید یاد بگیرید، فقط کافیه یکبار با احتیاط در یه کیس کامپیوتر رو باز کنید و خودتون قطعاتش رو از نزدیک ببینید. تعدادی از اصلی ترین اسلات‌ها را با هم مرور کردیم، بسته به نوع رایانه و مادربرد این بخش‌ها میتوانند در تعداد و اشکال یا رنگ های متفاوتی باشند اما ما سعی کردیم آن‌ها را در عمومی‌ترین حالت برای شما معرفی کنیم. اما این تفاوت ها مطمئناً فقط به ظاهر و زیبایی محدود نمی‌شود و باید قابلیت ها و امکانات ویژه ای نیز داشته باشند.

مادربرد ddr 2

بدین ترتیب محدودیت‌هایی در استفاده‌ی هم‌زمان از تمامی درگاه‌های مادربرد وجود دارد. در این مادربرد خاص، رنگ درگاه‌ها کمی گیج کننده است و ممکن است کاربر را گیج کند؛ یکی از دو شیار سیاه و خاکستری کنترل کننده‌ی حافظه هستند. شکاف سیاه نزدیک به سوکت پردازنده کانال شماره یک است و سیاه یا خاکستری بعدی کانال شماره دو است. این مادربرد های قابلیت اورکلاک بسیار بالایی مجله خبری محصولات اچ پی دارند و برای گیمر هایی که کیس های گیمینگ پایین می بندند؛ بسیار مناسب است. مادربرد های ATX در کمترین حالت، تا 32 گیگابایت رم را ساپورت می کنند و مدل های بهتری نیز دارند. در ادامه این مطلب در وب سایت فروشگاه اینترنتی گلکسی پیکسل نیز قصد داریم تا شما را با برخی از مشخصات مهم درباره مادربرد ها، چند برند مشهور مادربورد و نکات مهم برای خرید مادربورد آشنا کنیم.

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند. این مادربرد ها در پکیج PGA وجود دارند و سرعت باس آنها نیز چیزی میان 66 تا 133 مگاهرتز می باشد. چیپست ارتباط بین پردازنده و دیگر دستگاه های روی سیستم را ساده تر می کند.

http://akhbarfootball.ir

این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود. این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند. در این انواع به طور معمول به هر میزان که یک مادربرد کوچکتر باشد قابلیت های آن کمتر است. همچنین میتوانید برای پیکربندی و انجام تنظیمات سیستمها وسرویسهای شبکه های کامپیوتریخود علاوه بر آموزش های موجود در قسمتهای مختلف سایت ازخدمات کامپیوتریوخدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتریکه توسطگروه استاد شبکهارایه میشود استفاده کنید. از طرف دیگر چیپ ست جنوبی یا Southbridge پشتیبانی و مدیریت برخی از دستگاه های توسعه و درایوهای ذخیره سازی حجیم مانند هارد درایو ها را بر عهده دارند. بسیاری از چیپ های Southbridge نیازی به خنک کنندگی اضافی ندارند و این چیپ ها می توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.

  • در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد.
  • به تراشهٔ سوپر آی/اُ بعلاوهٔ دو تراشهٔ دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد.
  • شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود.
  • LGA 775 در میان دیگران شناسایی کنید، این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند.
  • اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند.

مادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. مادربرد های E-ATX فقط در سیستم های گیمینگ قوی به کار می روند و اگر قصد اسمبل کردن یک کیس گیمینگ خوب را دارید، باید این نوع از مادربرد گیمینگ را خریداری کنید. چیپ ست ها نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می کنند.