لیست قیمت مادربرد MotherBoard ۱۹ بهمن ایمالز | hp-mag

یکی از مهمترین مشخصه هایی که شما باید در هنگام خرید مادربورد بدان توجه داشته باشید سوکت های پردازنده مادربرد به همراه قیمت مادربورد است که در ادامه این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. وظیفه این باتری نگهداری و حفظ تنظیمات انجام شده در بایوس و نیز محاسبه زمان و تاریخ سیستم در مدتی که سیستم خاموش است، می باشد. که البته یکی از راههای رست کردن تنظیمات مادربرد (در مادربرد های معمولی ) در آوردن این باتری از محل نصب شده روی مادربرد است که با این کار تمام تنظیمات انجام شده روی مادر برد حذف و مادربرد به تنظیمات پیشفرض خود برمیگردد. رتبۀ دوم در لیست ۱۰ سازندۀ برتر مادربرد، برند MSI است که با نام Micro-Star International نیز شناخته می‌شود. این برند مادربرد در سال گذشته ۴ میلیارد دلار درآمد داشت که آن را به یکی از برترین شرکت‌های تولید مادربرد از نظر میزان فروش تبدیل کرد. اکثر کیس‌های کامپیوتر اندازه و پیکربندی‌های مشابهی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از انواع مادربردها استفاده کنند.

ترانه «برای» شروین حاجی‌پور برنده جایزه «گرمی» شد

قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد. اگر کیس کامپیوتر خود را باز کرده و نگاهی به داخل آن بیاندازید، یک قطعه الکترونیکی بزرگ را مشاهده می­کنید که بقیه قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل کرده است. این قطعه بزرگ،که اصلی­ ترین بورد کامپیوتر نیز هست مادربورد نام دارد. قیمت مادربرد گیمینگ بسیار متغیر است و به تعداد و نوع اسلات‌ها و نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد. همیشه برندها تعیین می‌کنند که برای ویژگی‌های مشابه چقدر باید بپردازید.

Motherboard ASUS PRIME B660 PLUS D4

به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی تیم اینتل را خواهید داشت. شرکت گیگابایت در زمینه تولید مادربرد یکی از رقیبان اصلی برند ایسوس محسوب می شود. مادربردهای این شرکت بسیار با کیفیت و با طول عمر زیاد است که همین مسئله این برند را به یکی از برندهای پرطرفدار تبدیل کرده است.

http://akhbarfootball.ir

به عنوان مثال سوکت LGA1200 دارای چیپست‌های مختلفی مانند Z590/Z490/H570 و … شرکت‌های مختلفی در زمینۀ تولید مادربرد فعالیت دارند که از مهم‌ترین و نام‌آشناترین آنها می‌توان به برند ASUS، برند MSI و GIGABYTE اشاره کرد. در کنار این سه شرکت بزرگ، برندهای دیگری مانند Asrock، EVGA، BIOSTAR و INTEL نیز در زمینۀ تولید این محصول فعالیت دارند. سلام، معمولا روی مادربردها این بخش با عنوان F-Panel یا Front Panel مشخص شده، در اولین تصویر همین پست با عنوان (پنل جلوی کیس) نشون دادیمش دوست عزیز، میتونید از تصویر کمک بگیرید و با مادربرد خودتون مطابقت بدید.

  • بهترین سرمایه گذاری در زمان خرید سیستم، سرمایه گذاری روی مادربرد است چرا که حقیقتا برد اصلی و ثابت رایانه شما محسوب می شود و وقتی در یک سیستم، مادربرد تعویض می گردد به این مفهوم است که کل سیستم تغییر می کند.
  • تولید محتوا و مشاوره رایگان در انتخاب، ارسال به موقع سفارشات به تمام نقاط ایران، ضمانت 7 روز تعویض کالا، بخش دیگری از خدمات کالاوما جهت جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریان عزیز است که بالاترین ارزش در کالاوماست؛ زیرا آنان را شایسته‌ی این اعتماد می‌داند.
  • در ترکیبی که پردازنده/مادربرد از تراشه‌های DDR3 SDRAM (نرخ داده‌های دوبرابر نسخه‌ی ۳، حافظه دستیابی تصادفی پویا هم‌زمان) استفاده می‌کند، هر سوکت یک SIMM یا DIMM نگه می دارد؛ قسمت “IMM” مخفف ماژول حافظه Inline است.
  • وظیفۀ اصلی مادربرد، اتصال بخش‌های مختلف سیستم و ایجاد ارتباط در میان اجزای مختلف آن است.
  • اگر فقط در حد شناخت قطعات سخت افزاری احتیاج دارید بدونید که از طریق اینترنت میتونید یاد بگیرید، فقط کافیه یکبار با احتیاط در یه کیس کامپیوتر رو باز کنید و خودتون قطعاتش رو از نزدیک ببینید.

اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. پیشنهاد می کنیم که اگر تخصص و علم کافی راجع مجله خبری محصولات اچ پی به سازگاری قطعات مختلف سیستم تان ندارید، می توانید از بخش اسمبل آنلاین در صفحه اصلی سایت و یا از کارشناسان کامپیوتر مرکزی کمک بگیرید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید.

مادربورد کارکرده GIGABYTE H110-M.2 نسل 6 و 7