مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی | hp-mag

جزئیات قطعات کامپیوتری زیاد است و می توان مقاله های زیادی راجع به آن ها نوشت. در اینجا فقط به جنبه های اصلی مادربردها اشاره کردیم و تصمیم گیری در مورد دیگر ویژگی ها را بر عهده خودتان گذاشتیم. مادربردهای گیمینگ برتری های مختلفی دارند، ولی باید ببینید که آیا این ویژگی ها ارزش صرف هزینه دارند یا خیر. با توجه به نوع پردازنده، می توانید بین مادربرد های مارک اینتل و ای ام دی یکی را انتخاب کنید. برندهای مختلف این قطعه از جمله مادربرد ایسوس ، ام اس آی ، بایوستار یا گیگابایت هر دو نوع مادربرد را به مشتریان خود ارائه می دهند.

  • توصیه می شود مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز، بتوانید حافظه کامپیوترتان را افزایش دهید.
  • چیزهایی که در پنل پشتی باید وجود داشته ‌باشد، پورت USB 3.0 به تعداد زیاد، پورت LAN و پورت‌های صدا و خروجی‌های تصویر (شامل VGA و DVI و HDMI و DisplayPort) است.
  • اما سیگنال‌ها باهم تداخل پیدا می‌کنند؛ عملکرد آن وحشتناک خواهد بود و استفاده از این روش تلفات قابل توجهی از نظر نیرو، انرژی و حتی قطعات خواهد داشت.
  • چیپست ارتباط بین پردازنده و دیگر دستگاه های روی سیستم را ساده تر می کند.

اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد. از طرف دیگر چیپ پل جنوبی برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از چیپ‌های پل جنوبی نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند. به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد.

مادربرد – مین بورد

یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که برای اتصال تجهیزات با پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر سوکت تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده مجله خبری محصولات اچ پی از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد.

ASUS PRIME H510M-D

تراشه‌های کوچک دیگری نیز وجود دارند که سوئیچ PCI Express هستند و به CPU و Southbridge کمک می‌کنند تا ۱۶ کانکتور PCIe را مدیریت کنند و در صورت نیاز به توزیع خطوط در دستگاه‌های بیشتر کمک می‌کنند. با وجود اینکه تراشه اینتل دارای یک آداپتور شبکه‌ی داخلی است، اما ایسوس ترجیح داده که از اتصالات پرسرعت ارزشمند دیگری استفاده کند و تراشه‌ی دیگری از اینتل به‌نام به آن افزوده است. این تراشه سوکت اترنت‌قرمز را که در مجموعه‌ی I/O وجود داشت، مدیریت می‌کند.

برند

تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد و تعویض انواع پورت و چیپست خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. معمولا مادربردهای بهتر دارای یک سری ویژگی هایی است که با رعایت آن یکی از بهترین مادربردها را می توان انتخاب کرد. بهترین مادربرد باید دارای چیپ ست قدرتمند باشد، چیپ ست یعنی مغز مادربرد است و هر چه چیپ ست قدرتمندتر باشد، پردازش بهتر صورت می گیرد. مادربردهای ایسونیک کامپیوتر امروزه با چیپ های قدرتمند صدا و گرافیک وارد بازار عرضه می شوند و کیفیت مورد نظر کاربر را به او ارائه می دهند.

http://akhbarfootball.ir