مادربرد چیست؟ آشنایی با اجزای مادربرد | hp-mag

مادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. مادربرد های E-ATX فقط در سیستم های گیمینگ قوی به کار می روند و اگر قصد اسمبل کردن یک کیس گیمینگ خوب را دارید، باید این نوع از مادربرد گیمینگ را خریداری کنید. چیپ ست ها نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می کنند.

http://akhbarfootball.ir

روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند. این مادربرد ها در پکیج PGA وجود دارند و سرعت باس آنها نیز چیزی میان 66 تا 133 مگاهرتز می باشد. چیپست ارتباط بین پردازنده و دیگر دستگاه های روی سیستم را ساده تر می کند.

باتری پشتیبان

این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود. این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند. در این انواع به طور معمول به هر میزان که یک مادربرد کوچکتر باشد قابلیت های آن کمتر است. همچنین میتوانید برای پیکربندی و انجام تنظیمات سیستمها وسرویسهای شبکه های کامپیوتریخود علاوه بر آموزش های موجود در قسمتهای مختلف سایت ازخدمات کامپیوتریوخدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتریکه توسطگروه استاد شبکهارایه میشود استفاده کنید. از طرف دیگر چیپ ست جنوبی یا Southbridge پشتیبانی و مدیریت برخی از دستگاه های توسعه و درایوهای ذخیره سازی حجیم مانند هارد درایو ها را بر عهده دارند. بسیاری از چیپ های Southbridge نیازی به خنک کنندگی اضافی ندارند و این چیپ ها می توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.

اتصال فن سی‌پی‌یو

در کنار حافظه و پردازنده های قوی این مادربورد است که حرف اول را می زند. بله می‌تونید با جستجو در اینترنت اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا کنید، ضمن اینکه اگر درخواست‌ها زیاد باشه خود ما هم در همیار آی‌تی این آموزش رو قرار میدیم. مجله خبری محصولات اچ پی سلام، باید همه‌ی اجزا رو چک کنید، اول از همه ببینید که رم‌ها به درستی در جای خودشون قرار گرفتن یا خیر (در بالا و پایین هر اسلات رم دکمه‌هایی قرار داره که باید به درستی بسته شده باشه) بعد از اون به سراغ بقیه‌ی اجزا برید.

مادربرد ایسوس PRIME H510-MA

خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر یا CPU با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بایوس) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد. انواع رمبرای عملکرد درست سیستم وجود دارد و حافظه‌های مختلفی بر روی مادربرد بر روی اسلات خودشان نصب می‌شوند. این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت.

  • در ادامه این مقاله به بررسی انواع سوکت های مادربورد به جهت راهنمای خرید مادربرد می پردازیم، با گلکسی پیکسل همراه باشید.
  • با برداشتن تیک گزینه «بیمه ارسال سفارش»، ارسال کالای شما تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.
  • به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی تیم اینتل را خواهید داشت.
  • به عبارت دیگر ، این محل کار رایانه شما است ، جایی که برنامه ها و داده های فعال بارگذاری می شوند به گونه ای که هر زمان پردازنده به آنها نیاز داشته باشد ، دیگر نیازی به واکشی آنها از دیسک سخت نیست.