مادربرد کامپیوتر | hp-mag

این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود. این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند. در این انواع به طور معمول به هر میزان که یک مادربرد کوچکتر باشد قابلیت های آن کمتر است. همچنین میتوانید برای پیکربندی و انجام تنظیمات سیستمها وسرویسهای شبکه های کامپیوتریخود علاوه بر آموزش های موجود در قسمتهای مختلف سایت ازخدمات کامپیوتریوخدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتریکه توسطگروه استاد شبکهارایه میشود استفاده کنید. از طرف دیگر چیپ ست جنوبی یا Southbridge پشتیبانی و مدیریت برخی از دستگاه های توسعه و درایوهای ذخیره سازی حجیم مانند هارد درایو ها را بر عهده دارند. بسیاری از چیپ های Southbridge نیازی به خنک کنندگی اضافی ندارند و این چیپ ها می توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.

http://akhbarfootball.irمادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. مادربرد های E-ATX فقط در سیستم های گیمینگ قوی به کار می روند و اگر قصد اسمبل کردن یک کیس گیمینگ خوب را دارید، باید این نوع از مادربرد گیمینگ را خریداری کنید. چیپ ست ها نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می کنند.

مادربورد ایسوس PRIME H410M-A

در کنار حافظه و پردازنده های قوی این مادربورد است که حرف اول را می زند. بله می‌تونید با جستجو در اینترنت اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا کنید، ضمن اینکه اگر درخواست‌ها زیاد باشه خود ما هم در همیار آی‌تی این آموزش رو قرار میدیم. مجله خبری محصولات اچ پی سلام، باید همه‌ی اجزا رو چک کنید، اول از همه ببینید که رم‌ها به درستی در جای خودشون قرار گرفتن یا خیر (در بالا و پایین هر اسلات رم دکمه‌هایی قرار داره که باید به درستی بسته شده باشه) بعد از اون به سراغ بقیه‌ی اجزا برید.

انواع برند مادربرد گیمینگ

اما این موضوع همیشه و برای همه مدل های مادربرد صدق نمیکنه و ممکنه مدل مادربرد کوچکتری باشه که نسبت به نوع بزرگتر خود قابلیت ها بیشتری داشته باشه و در واقع این قابلیت های مادربرد کوچکتر در نوع بزرگتر تعبیه نشده باشه. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. حق نشر ۱۴۰۰ تمامی حقوق برای لیون کامپیوتر محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی‌برداری مستلزم کسب اجازۀ کتبی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. یک قابلیت سخت‌افزاری است که از یک چیپست برای ایجاد امنیت بسیار بالا در سطح سیستم استفاده می‌کند.

  • نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند.
  • مادربردهای موجود در بازار که مناسب کامپیوترهای خانگی عرضه شده اند، در دو نوع معمولی و گیمینگ در بازار به فروش می رسند.
  • شرکت ASUS تولیدات خود را با مادربردهایی بر پایه‌ی پردازنده‌های اینتل آغاز کرد.
  • اما اگر شما به دنبال مادربرد گیمینگ یا ماینینگ هستید و یا از برنامه های سنگین و گرافیکی استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما این است که مادربردهای حرفه ای و مناسب گیمینگ را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.
  • از نظر قیمتی، مادربردها طیف وسیعی را شامل می شوند و قیمت های بسیار متنوعی را در بر دارند.

خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر یا CPU با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بایوس) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد. انواع رمبرای عملکرد درست سیستم وجود دارد و حافظه‌های مختلفی بر روی مادربرد بر روی اسلات خودشان نصب می‌شوند. این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت.

حافظه‌ی نهان (Cache) و تاثیر آن در عملکرد پردازنده