مادربورد کامپیوتر دست دو استوکستان | hp-mag

مهم‌ترین و معروف‌ترین شکاف توسعه برای نصب انواع قطعات سخت‌افزاری مانند کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه‌های جامد و … که در قالب استانداردهای مختلفی مانند x1 / x4 / x16 در مادربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مادربردهای بهتر از USB3پشتیبانی میکند، البته این ویژگی بیشتر مناسب کسانی است که از یک هارد دیسک اکسترنال با امکان اتصال به پورت USD3استفاده می کنند.

  • قسمت‌های الکترونیکی مختلفی که با مدارهای گوناگونی به هم متصل شده‌اند.
  • این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد.
  • ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد.
  • از جدیدترین سوکت‌های ارائه شده می‌توان به سوکت Intel LGA1700 و AMD AM5 اشاره کرد.

اسلات‌ها و کانکتور‌های PCI Express دارای تعداد زیادی پین بوده اند که علاوه بر انتقال دادن داده‌ها‌، می‌توانند مقدار زیادی توان مصرفی را هم به کارت جانبی تحویل دهند. البته به این مورد باید توجه کنید که منظور از کانکتور، بخشی از کارت PCI Express می‌باشد که پین‌های مسی در اسلات مادربرد وارد می‌شود. پیش از خرید مادربرد نیاز است تا فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید چرا که انتخاب مادربرد بسیار حساس و مهم است و اشتباه در این انتخاب ممکن است برایتان گران تمام شود. اگر شما کاربر معمولی هستید و قصد ندارید که در آینده کامپیوتر خود را ارتقا دهید، می توانید مادربرد خود را از بین برندهای ایسوس، گیگابایت و یا MSI انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند و مناسب کاربری معمولی طراحی شده اند.

http://akhbarfootball.ir

در مادربردی که در حال بررسی آن هستیم، پردازنده‌ی که روی آن سوار می‌شود دارای دو کنترل کننده‌ی حافظه است که هر کدام از آن‌ها دو حافظه را کنترل می‌کنند؛ از این رو در کل چهار سوکت وجود دارد. در این مادربرد، سوکت‌های حافظه به گونه‌ای مجله خبری محصولات اچ پی رنگی شده‌اند تا به کاربر اطلاع دهند که کدام یک توسط کدام کنترلر مدیریت می‌شوند. آن‌ها معمولاً کانال‌های حافظه نامیده می‌شوند؛ بنابراین کانال شماره یک، دو شکاف را کنترل می‌کند و کانال شماره‌ی دو، کنترل دو مورد دیگر را به عهده دارد.

خریدار باندل مادربرد cpu و….

وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. چیپ پل شمالی روی مادربرد ها بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند. روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ‌های فعلی پل شمالی کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند.

ASUS PRIME B450M-K MOTHERBOARD

چیپ‌ست و پل های مادربرد مانند مغز این قطعه عمل میکنند، این قطعات وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین سایر قطعات روی برد اصلی را بر عهده دارند. این بخش برای ارتباط فن پردازنده با برد اصلی به کار می‌رود، سیم فن سی‌پی‌یو به این قسمت متصل می‌شود. مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. شما می‌توانید انواع برندهای مادربرد گیمینگ را با ضمانت اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی اگزو خریداری کنید.

ساعت خرید حضوری از فروشگاه: شنبه تا چهارشنبه 9:30 الی 18:30 و پنجشنبه الی 13:30