مایکروسافت در حال آماده سازی DirectX برای پشتیبانی از رندر عصبی برای گرافیک های مبتنی بر هوش مصنوعی است – و یکی از ویژگی های کلیدی این به روز رسانی پشتیبانی Cooperative Vector خواهد بود.

A game render with the DirectX 12 Ultimate logo

مایکروسافت در حال توسعه DirectX API خود برای پشتیبانی از رندر عصبی است که از طریق ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نشان دهنده یک تغییر دگرگون کننده در رندر گرافیکی است. این پیشرفت که در یک پست وبلاگ اخیر برجسته شده است، برای بهبود کیفیت بصری و کارایی در بازی‌ها و سایر برنامه‌های گرافیکی فشرده طراحی شده است.

رندر عصبی از مدل‌های یادگیری ماشین برای ایجاد یا بهبود عناصر بصری مانند بافت‌ها، نورپردازی و ارتقاء تصویر استفاده می‌کند. با بارگذاری وظایف پیچیده رندر به هوش مصنوعی، این رویکرد عملکرد و وفاداری بصری را بهبود می‌بخشد و در عین حال بار محاسباتی خطوط لوله رندر سنتی را کاهش می‌دهد. فناوری هایی مانند DLSS انویدیا و FSR AMD قبلاً پتانسیل رندرینگ با هوش مصنوعی را ثابت کرده اند. ابتکار مایکروسافت به دنبال ارائه یک چارچوب یکپارچه و باز برای چنین قابلیت هایی در DirectX API است.

منبع: https://www.tomshardware.com/software/microsoft-prepares-directx-to-support-neural-rendering-for-ai-powered-graphics-a-key-feature-of-the-update-will-be-cooperative-vector-support

تحریریه مجله اچ پی