نام قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی مادربرد به همراه تصویر همیار آی‌تی | hp-mag

در هنگام خرید مادربرد حرفه ای به تعداد و نوع اسلات رم حتما توجه نمایید. توصیه می شود که مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید. اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است. همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید.

  • چند سال پس از پایان استفاده از این محصول، هر دو تولیدکننده‌ی پردازنده، یعنی اینتل و AMD، پردازنده‌هایی را عرضه کردند که NB در آن‌ها ادغام شده بود.
  • اسلات‌ها شیار‌هایی روی مادربورد بوده اند که می‌توانید کارت‌های جانبی را روی آن قرار دهید البته چیز کاملاً مشخص آن است.
  • در برخی مادربردهای جدید و اکثر مادربردهای قدیمی تعدادی پورت P/S2 برای وصل‌کردن ماوس و کیبورد هم وجود دارد.
  • بله می‌تونید با جستجو در اینترنت اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا کنید، ضمن اینکه اگر درخواست‌ها زیاد باشه خود ما هم در همیار آی‌تی این آموزش رو قرار میدیم.

اولین بار از این واژه در بحث‌های سخت‌افزاری کامپیوتر استفاده شد. از آن به بعد این واژه به‌طور اختصاصی در مباحث سخت‌افزاری رایانه‌ها مورد‌استفاده قرار گرفت. وظیفۀ اصلی مادربرد، اتصال بخش‌های مختلف سیستم و ایجاد ارتباط در میان اجزای مختلف آن است.

تصاویر قدیمی و دیده نشده از ناتالی پورتمن که هیچ جا ندیده اید!

چیدمان قطعات و رنگ بندی آن ها در این مادربردها بسیار زیباست؛ البته دلایل دیگری نیز برای این تفاوت قیمت ها وجود دارند. چیزی که در نگاه اول جلب توجه می کند، حرارت گیرهای بزرگی است که برای خنک سازی بیشتر طراحی شده اند. همچنین برای عدم برخورد با کارت گرافیک های بزرگ امروزی، این حرارت گیرها را کوتاه مجله خبری محصولات اچ پی تر می سازند. مادربردهای گیگابایت از محصولات تولیدی این شرکت هستند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند و همچنین در بین کاربران حرفه‌ای محبوبیت بالایی دارند. یكی از ویژگی‌های مهم تبلیغاتی گیگابایت در مادربردهای خود، ساخت آن با شعار “فوق العاده بادوام” است كه به وسیله خازن‌های جامد تولید شده است.

سه عدد مادربرد ddr2 با رم و cpu

اسلات‌ها شیار‌هایی روی مادربورد بوده اند که می‌توانید کارت‌های جانبی را روی آن قرار دهید البته چیز کاملاً مشخص آن است. اسلات‌های PCI در واقع نوعی شیار است که برای سوار شدن و اتصال قطعات سخت افزاری روی مادربرد به کار برده می شود. اسلات های پی سی آی برای اتصال کارت های صدا، تلویزیون، مودم و شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد آن ها در مادربردهای مختلف متفاوت بوده است.

http://akhbarfootball.ir

در سایت دیجی‌همکار که آخرین قیمت کالاهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهد، می توانید اطلاعات کافی و دقیقی در مورد انواع مادربرد گیمینگ ایسوس، مین برد گیگابایت، مادربرد ام اس آی و مادربرد بایوستار کسب نمایید. شرکت ASUS تولیدات خود را با مادربردهایی بر پایه‌ی پردازنده‌های اینتل آغاز کرد. این تولیدات در نتیجه‌ی امضای قرارداد همکاری بین شرکت اینتل و ایسوس در سال 2000 بود. همچنین گفتنی است که فروش بالای شرکت ایسوس در بازارهای جهانی موجب شد کمی بعد از همکاری اینتل با ایسوس، شرکت AMD هم پا پیش گذاشته و قرارداد همکاری خویش را به ایسوس ارائه دهد. برای فهمیدن مدل مادربورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۵ روش تشخیص مادربرد را به شما آموزش می‌دهیم.

ASUS PRIME Z690-P Motherboard