پاسخ: مشکلات بوت، خطای خودآزمایی iLO 4، درایو بوت آرایه هوشمند از دست رفته است

سلام،

بالاخره راه حل را پیدا کردم!

من چند کار مانند تعویض CPU انجام دادم (اینتل سلرون – ترسیده بود سیستم خیلی داغ شود)، اما فکر می کنم مهم ترین نکات زیر بود:

– تنظیمات Bios را بازنشانی کنید، راه اندازی مجدد کنید، سعی کنید Raid B120i را فعال کنید، اگر کار نمی کند،

– همه درایوها را قطع کنید اما درایو بوت را وصل کنید

– در BIOS “Embedded SATA Configuration” را روی “Enable SATA AHCI Support” تنظیم کنید و راه اندازی مجدد کنید

– اکنون درایو سیستم باید بوت شود

– راه اندازی مجدد و در BIOS “Embedded SATA Configuration” را برای فعال کردن Dynamic HP Smart Array تنظیم کنید..”

– راه اندازی مجدد، اکنون فشار دادن F5 یا F10 برای تنظیمات آرایه هوشمند باید کار کند -> درایو بوت را به عنوان Raid 0 پیکربندی کنید و آن را به عنوان درایو بوت تنظیم کنید.

-> انجام شده! سیستم ثابت شد!

– اگر آخرین مرحله کار نکرد، تنظیمات بایوس را به «فعال کردن SATA AHCI ..» برگردانید و سرور را برای مدتی (مثلا چند روز به طوری که پیکربندی را از دست بدهد) از برق بکشید.

– مراحل را از ابتدا تکرار کنید

چیزی که متوجه شدم: هیچ گزارش خطایی وجود ندارد، اما ویژگی‌هایی مانند iLO هنوز کار نمی‌کنند – وقتی از تجهیز هوشمند (F10) استفاده می‌کنم و سعی می‌کنم پیکربندی iLO را بازنشانی کنم، می‌گوید “تعریف نشده”.




منبع: https://community.hpe.com/t5/proliant-servers-netservers/boot-problems-ilo-4-self-test-error-smart-array-boot-drive/m-p/7179795#M22982

تحریریه مجله اچ پی