سلام،
بالاخره راه حل را پیدا کردم!
من چند کار مانند تعویض CPU انجام دادم (اینتل سلرون – ترسیده بود سیستم خیلی داغ شود)، اما فکر می کنم مهم ترین نکات زیر بود:
– تنظیمات Bios را بازنشانی کنید، راه اندازی مجدد کنید، سعی کنید Raid B120i را فعال کنید، اگر کار نمی کند،
– همه درایوها را قطع کنید اما درایو بوت را وصل کنید
– در BIOS “Embedded SATA Configuration” را روی “Enable SATA AHCI Support” تنظیم کنید و راه اندازی مجدد کنید
– اکنون درایو سیستم باید بوت شود
– راه اندازی مجدد و در BIOS “Embedded SATA Configuration” را برای فعال کردن Dynamic HP Smart Array تنظیم کنید..”
– راه اندازی مجدد، اکنون فشار دادن F5 یا F10 برای تنظیمات آرایه هوشمند باید کار کند -> درایو بوت را به عنوان Raid 0 پیکربندی کنید و آن را به عنوان درایو بوت تنظیم کنید.
-> انجام شده! سیستم ثابت شد!
– اگر آخرین مرحله کار نکرد، تنظیمات بایوس را به «فعال کردن SATA AHCI ..» برگردانید و سرور را برای مدتی (مثلا چند روز به طوری که پیکربندی را از دست بدهد) از برق بکشید.
– مراحل را از ابتدا تکرار کنید
چیزی که متوجه شدم: هیچ گزارش خطایی وجود ندارد، اما ویژگیهایی مانند iLO هنوز کار نمیکنند – وقتی از تجهیز هوشمند (F10) استفاده میکنم و سعی میکنم پیکربندی iLO را بازنشانی کنم، میگوید “تعریف نشده”.
منبع: https://community.hpe.com/t5/proliant-servers-netservers/boot-problems-ilo-4-self-test-error-smart-array-boot-drive/m-p/7179795#M22982
تحریریه مجله اچ پی