چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | hp-mag

برای این بررسی مادربرد از نوع ATX و مدل Asus Z97-Pro Gamer در نظر گرفته شده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام اجزا و جزییات آن کاملاْ مشخص است. تقریباْ همه‌ی اجزای آن در تمام مادربردهای دیگر وجود دارد و تنها از نظر شکل و شمایل متفاوت هستند.

سوکت سی‌پی‌یو (ZIF Socket)

با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم. سلام، باید مدل مادربردتون رو پیدا کنید و داخل سایتش چک کنید که با چه نوع از پردازنده‌هایی سازگاری داره. این پورت‌ها را میتوانید در پشت کیس خود مشاهده کنید، هنگامی که شما سیم مانیتور یا پرینتر را به کیس متصل میکنید در واقع دارید آن‌ها را مستقیما به برد اصلی مرتبط میکنید.

سوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد. بااین‌حال، در برخی از ترکیب‌های CPU/مادربرد، سوکت‌های M.2 مستقیماً به CPU متصل می‌شوند؛ زیرا بسیاری از محصولات جدید بیش از ۱۶ خط PCIe را پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب حافظه‌ی M2 پهنای باند مستقلی برای خود خواهد داشت. در امتداد مجله خبری محصولات اچ پی لبه‌ی پایینی ماژول حافظه تعداد زیادی از اتصالات با روکش طلا وجود دارد؛ در این نوع حافظه در مجموع ۲۴۰ عدد از آن‌ها (در هر طرف ۱۲۰) وجوددارد. این اتصالات سیگنال‌های قدرت و داده را برای تراشه‌ها فراهم می‌کنند. تقریباْ نیمی از ۱۱۵۰ پین موجود در مادربرد مورد بررسی ما برای کنترل تراشه‌های حافظه و فضای لازم برای همه‌ی اثر یا سیم‌کشی‌های برق اختصاص داده شده است.

http://akhbarfootball.ir

البته باید در نظر داشت که استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 در کنار پشتیبانی مادربرد، نیازمند پشتیبانی پردازنده نیز خواهد بود. به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند. مادربردهای کلاس سرور بیشتر برای مقاصد تجاری و پردازش حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا فاقد مصرف خانگی هستند. در کلاس دسکتاپ نیز همانند پردازنده‌ها با مدل‌های متنوعی از دو شرکت INTEL و AMD روبه‌رو هستیم که هریک دارای نسل‌های مختلف و چیپست‌های متنوعی هستند. توصیه می شود مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز، بتوانید حافظه کامپیوترتان را افزایش دهید.

  • همه‌ی تراشه‌های اضافی و کمکی در مادربرد یکپارچه نیستند و قابل تعویض هستند.
  • برای فهمیدن مدل مادربورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۵ روش تشخیص مادربرد را به شما آموزش می‌دهیم.
  • این استاندارد بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ بود و جای خود را به PCI داده‌است.
  • مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند.
  • مادربردهای گیمینگ برتری های مختلفی دارند، ولی باید ببینید که آیا این ویژگی ها ارزش صرف هزینه دارند یا خیر.
  • خوب است بدانید که شرکت لنوو، پس از شرکت های اچ پی، ایسر و دل، چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان می باشد.

دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد. LGA 775 در میان دیگران شناسایی کنید، این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند. این مسئول واگذاری ، رمزگشایی و اجرای دستورالعمل های برنامه و همچنین انجام محاسبات ریاضی و منطقی است. اینهمه سایت، برو یه جا دیگه، به جرئت میتونم بگم تا حالا سایتی ندیدم که مدیرش اینجوری جواب کاربرا رو بده.

کارت صدای آنبرد: