چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | hp-mag

مهم‌ترین و معروف‌ترین شکاف توسعه برای نصب انواع قطعات سخت‌افزاری مانند کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه‌های جامد و … که در قالب استانداردهای مختلفی مانند x1 / x4 / x16 در مادربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مادربردهای بهتر از USB3پشتیبانی میکند، البته این ویژگی بیشتر مناسب کسانی است که از یک هارد دیسک اکسترنال با امکان اتصال به پورت USD3استفاده می کنند.

–    محدوده پشتیبانی مادربرد از نسل های مختلف پردازنده

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت اندیشه پردازان سامان گستر پارس می‌باشد. بازنشر مقالات و آموزش‌های رایگان سایت با ذکر منبع و درج لینک باعث خرسندی ماست. باسلام.ممنون از اطلاعات وتصاویر واضح ومفیدتون.مستدام وپایدار باشید.. در صورت باز کردن قطعات بهتر است آن ها را بروی یک سطح چوبی قرار دهید، قرارگیری این قطعات بر روی فرش یا فلز میتواند به آن ها آسیب برساند. در صورتی که قصد دارید برای بار اول کیس را باز کنید و با قطعات داخل آن آشنا شوید بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. در این صورت، شرکت ارسال کننده و مقداد آی تی هیچ مسئولیتی در قبال گم شدن یا آسیب احتمالی بسته شما نخواهد داشت.

ابداع ربات حشره‌ای بدون موتور با عضله برقی

وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. چیپ پل شمالی روی مادربرد ها بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند. روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ‌های فعلی پل شمالی کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند.

http://akhbarfootball.ir

اسلات‌ها و کانکتور‌های PCI Express دارای تعداد زیادی پین بوده اند که علاوه بر انتقال دادن داده‌ها‌، می‌توانند مقدار زیادی توان مصرفی را هم به کارت جانبی تحویل دهند. البته به این مورد باید توجه کنید که منظور از کانکتور، بخشی از کارت PCI Express می‌باشد که پین‌های مسی در اسلات مادربرد وارد می‌شود. پیش از خرید مادربرد نیاز است تا فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید چرا که انتخاب مادربرد بسیار حساس و مهم است و اشتباه در این انتخاب ممکن است برایتان گران تمام شود. اگر شما کاربر معمولی هستید و قصد ندارید که در آینده کامپیوتر خود را ارتقا دهید، می توانید مادربرد خود را از بین برندهای ایسوس، گیگابایت و یا MSI انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند و مناسب کاربری معمولی طراحی شده اند.

  • پس از مدتی خط تولید محصولات اصلی این شرکت با نام تجاری جی فورس به بازار عرضه گردید.
  • مادربرد کامیپوتر در برخی موارد کارت گرافیک، کارت شبکه و کارت صدا را توامان باهمدیگر دارد و نیاز به قراردادن هر یک از این قطعات به صورت جداگانه داخل کیس نیست اصطلاحا به این گونه از مادربردها آن برد می گویند.
  • چنانچه قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته باشید، برای ایجاد یک سیستم ماینینگ یا همان ریگ استخراج، احتیاج به مادربرد مناسبی دارید.
  • احتمال داره مشکل از کارت گرافیک یا کابل مانیتورتون باشه، بهتره سیستم رو به یک متخصص سخت‌افزار نشون بدید.

امروزه بیشتر اتصال هایی که توسط کابل‌ها صورت می‌گیرد با پورت USB است. همه و همه با پورت USB به سیستم ها متصل می‌شوند.البته امروزه اسلاتی برای اجزای خارجی به صورت جداگانه در روی مادربرد ها تعبیه کرده‌اند. این اسلات برای اتصال کابل مجله خبری محصولات اچ پی ساتا به مادربرد استفاده میشود، این کابل را می‌توانید همراه هارد یا درایو سی دی و دی وی دی خود بیابید، معمولا ۴ عدد از این اسلات‌ها بر روی برد اصلی قرار دارد که به ترتیب اولویت با شماره های ۰، ۱، ۲ و ۳ بر روی برد مشخص شده.

مادربرد ایسوس PRIME H610M-E D4