کنکور کامپیوتر: بانک اطلاعاتی کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی | hp-mag

برای خرید سیستم گیمینگ توصیه می‌شود که حداقل ۴ گیگابایت رم داشته باشید. سیستم سرور نیز نوعی رایانه است که تمام قطعات آن مانند سیستم‌های گیمینگ و ایستگاه کاری، کارایی بالا دارند. رایانه‌های سرور، ظرفیت ذخیره‌سازی زیادی دارند، به‌طوری‌که قادر هستند تا بیشترین مقدار داده‌ها را ذخیره کنند. برخی از رایانه‌های سرور را به ایستگاه کاری نیز می‌توان تبدیل کرد.

  • انواع رایانه‌ها، در زمینه‌های مختلف زندگی بشر، نقش بزرگی ایفا می‌کنند.
  • مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به‌کارگیری شبکه ارائه می‌کند.
  • اصلیترین خصوصیت یک پاور توان خروجی آن است که بر حسب وات بیان می شود.
  • پردازنده یکی از اصلی‌ترین اجزای کامپیوتر است و حکم مغز کامپیوتر را دارد و تمامی پردازش‌های یک کامپیوتر بر عهده پردازنده یا CPU هست.
  • برای پایین آمدن قیمت تمام شده این کامپیوتر شرکت اچ پی اقدام به نصب ویندوز بر روی آن نکرده است و خریدار محترم می تواند به صورت شخصی اقدام به نصب هر ورژنی از ویندوز بر روی دسکتاپ اچ پی کند.

مثل، RAM، CPU، باتری سیستم و بعضی دیگر به طریق غیر مستقیم به آن اتصال دارند. اگر مشکل از چندین نرم‌افزار بود که یا باید درایوی که نرم‌افزار روی آن نصب است را چک کنیم و یا کل هارد را ازلحاظ وجود بد سکتور بسنجیم. در این حالت ابتدا باید ببینید که مشکل فقط مربوط به یک نرم‌افزار خاص است و یا مشکل برای چندین نرم‌افزار به‌صورت مشابه به وجود آمده است. اگر مشکل فقط یک نرم‌افزار بود برای رفع مشکل آن، نسخه‌ای که روی کامپیوتر نصب است را حذف کرده و مجدداً همان نسخه و یا نسخه جدیدتر را نصب نمایید.

انواع رایانه‌ها

یک کارت گرافیک اجزایی چون واحد پردازنده گرافیکی ، حافظه، BIOS، خنک کننده و … دارد. ساختار کلی کامپیوتر و ارتباطات کلی اجزا شامل ماوس، صفحه کلید، کیس، صفحه‌ی نمایش و ارتباطات آنها از طریق انواع کابلها در ‏شکل (1-1) آمده است. همان‌طور که می‌دانید ویندوز بر روی درایو سی از هارد دیسک ما نصب می‌گردد. بنابراین قبل از نصب ویندوز باید از اطلاعات مهم موجود در درایو C خود بک آپ تهیه کنید. یعنی اطلاعات مربوط به پروفایل و اطلاعات شخصی خودتان را در درایو دیگری مثل درایو D ذخیره کنید تا در هنگام نصب مجدد ویندوز اطلاعات شما پاک نشود.

کارت گرافیک کارکرده PALIT GTX 1660TI 6G GDDR6

کابل برق کیس را به پاور وصل کرده و سر دیگر آن را به پریز برق شهر وصل نمایید. پردازنده یا CPU را بر روی مادربرد نصب‌کرده و سپس فن خنک‌کننده پردازنده را روی آن نصب می‌کنید. در این مقاله به شما می گویم که چگونه در حوزه مجله خبری محصولات اچ پی و سخت‌افزار متخصص شوید تا علاوه بر بالا بردن اطلاعات خود در حوزه کامپیوتر، بتوانید از آن به کسب درآمد نیز بپردازید. یا محاسبات موازی به اجرای هم‌زمان یک برنامه (که به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده‌است) بر روی چند پردازنده به منظور دستیابی به سرعت بیشتر گفته می‌شود. ایدهٔ اصلی این است که فرایند حل یک مسئله را معمولاً می‌توان به زیروظایف خردتری تقسیم کرد که با اجرای هم‌زمان این زیروظایف و هماهنگ‌کردن آنها مسئله اصلی در زمان کوتاهتری حل می‌شود. بیشتر برنامه‌نویسان، موسیقی‌دانان و گرافیست‌ها نیز مک اواس و لینوکس رو به عنوان سیستم عامل محبوب قرار داده‌اند.

کابل برق اسپیکر را به پریز برق شهر و کابل مربوط به خروجی صدا را به محل مربوط به آن در پشت کیس و به مادربرد اتصال دهید. کیبورد و موس را به قسمت مخصوص به خود در پشت کیس به مادربرد متصل کنید. کابل‌های دیتا که مربوط به انتقال اطلاعات از DVD به مادربرد می‌شود را متصل کنید. پاور یا منبع تغذیه را روی جایگاه مخصوص به خود در کیس نصب نمایید. به هر آن چیزی از کامپیوتر گفته می‌شود که قابل‌لمس باشد یعنی بتوان به آن دست زد.

http://akhbarfootball.ir