آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران | hp-mag

این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید. ممکن است قیمت مادربرد برای خرید بهترین مادربرد بالا باشد، اما باید بدانید که کاربران معمولی به خرید مادربرد پیشرفته‌ای‌ که برای محاسبات در سطح سازمانی یا کامپیوترهای گیمینگ طراحی شده‌‌اند، نیازی نخواهند داشت. این برند در سال ۲۰۲۰ در لیست ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد در جهان، رتبۀ سوم را به خود اختصاص داده است. Gigabyte Technology یک تولیدکننده و توزیع‌کنندۀ سخت‌افزار کامپیوتر تایوانی است.

مادربرد ایسوس ASUS PRIME Z690-A

نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود، سازگاری نوع اسلات با نوع رم است، زیرا رم های مختلف تعداد پایه های متفاوتی دارند. فرازسیستم یکی از فروشگاههای اینترنتی نو در زمینه فروش انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری با تنوع کالایی برای تمامی اقشار جامعه با هر حوزه کاری و در هر گروه سنی است. فرازسیستم تلاش می‌کند با تضمین بر اصل بودن کالا و بهترین قیمت تجربه‌ای لذتبخش از یک خرید اینترنتی را برای کاربرانش به وجود آورد. مادربرد کامپیوتر (مادربرد) نقش سیستم عصبی کامپیوتر را ایفا می کند که اگر وجود نداشته باشد هیچ قطعه ای کار نمی کند، یعنی اینکه اگر بخواهید از کارت گرافیک استفاده کنید حتما آن باید بر روی مادربرد کامپیوتر سوار شده باشد تا بتوانید از کامپیوتر استفاده کنید. همچنین دارای آداپتور یکپارچه‌ی شبکه، تراشه یکپارچه‌ی صدا، خروجی صفحه‌نمایش VGA و مجموعه‌ی کاملی از دیگر کنترلر سیستم و زمان است. سایر مادربردها ممکن است دارای تراشه‌های پیشرفته‌تری باشند؛ به‌عنوان مثال ممکن است خطوط PCIe بیشتری ارائه کنند.

http://akhbarfootball.ir

در سال ۱۹۸۲همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. چنانچه قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته باشید، برای ایجاد یک سیستم ماینینگ یا همان ریگ استخراج، احتیاج به مادربرد مناسبی دارید.

  • جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید.
  • در هنگام راه‌اندازی سیستم، این حافظه اطلاعات لازم را دربارهٔ کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت‌افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند.
  • در این مقاله ما آناتومی مادربرد استاندارد ATX (نمونه‌ی به‌کار رفته در دسکتاپ‌های متداول) را بررسی می‌کنیم.
  • شرکت رایانه ای چینی لنوو در سال 1984 در شهر پکن تاسیس گردید و در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع کننده لپ تاپ، رایانه و انواع تجهیزات جانبی و دیجیتالی در جهان به شمار می آید.
  • اگر برای رایانه خود مادربردی انتخاب کرده اید کارت گرافیکی خریداری کنید که مجهز به کارت گرافیک آن برد نباشد، به دلیل اینکه این مادربرد ها گران قیمت هستند و پرداخت هزینه اضافی به دلیل اینکه از آن استفاده نمی کنید، توجیهی ندارد.

در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند. در ترکیبی که پردازنده/مادربرد از تراشه‌های DDR3 SDRAM (نرخ داده‌های مجله خبری محصولات اچ پی دوبرابر نسخه‌ی ۳، حافظه دستیابی تصادفی پویا هم‌زمان) استفاده می‌کند، هر سوکت یک SIMM یا DIMM نگه می دارد؛ قسمت “IMM” مخفف ماژول حافظه Inline است. منظور از S و D تکی و دوتایی است؛ اینکه ماژول داری یک طرف پر از تراشه باشد یا اینکه دو طرف پر از تراشه باشد؛ .

مادربورد ایسوس PRIME H310M-K Intel LGA-1151

اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. پیشنهاد می کنیم که اگر تخصص و علم کافی راجع به سازگاری قطعات مختلف سیستم تان ندارید، می توانید از بخش اسمبل آنلاین در صفحه اصلی سایت و یا از کارشناسان کامپیوتر مرکزی کمک بگیرید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید.

خوش نامی مادربردهای MSI