با HPE GreenLake به سمت آینده ای ذاتاً پایدار، مبتنی بر داده و ترکیبی با طراحی

اولویت بعدی تبدیل این است که ابتدا باید داده باشد. امروزه داده ها با سرعتی تصاعدی در حال رشد هستند و سازمان ها باید ابزارها و مهارت هایی را برای استخراج نه تنها بینش، بلکه ارزش به دست آورند. قرار دادن داده ها در هسته موتور ارزش یک سازمان فرصتی برای سازمان ها در سراسر صنایع است. آنها باید شروع به تلقی داده ها به عنوان دارایی استراتژیک خود کنند.

در نهایت، برای بهره‌برداری از فاز بعدی تحول دیجیتال مبتنی بر داده، سازمان‌ها باید با طراحی ترکیبی از لبه به ابر باشند. در دهه گذشته، ابر عمومی اولین نیروی تحول در صنعت ما بوده است. در این مدل بسیار متمرکز، بسیاری از برنامه‌ها با اجرای درون ابر عمومی سرعت و چابکی به دست آوردند. با این حال، بسیاری از آنها عقب ماندند. قرار دادن داده ها در آن آسان بود، اما خارج کردن آن بسیار گران بود.

پایداری باید از ابتدا یک اولویت باشد، نه یک فکر بعدی. در شرکت Hewlett Packard، ما مفتخریم که مشتریان خود را قادر می‌سازیم تا از طریق فناوری کارآمدتر، مدل‌های مصرف ابری، و تعهد به تجدید، بازیافت و استفاده مجدد دارایی‌ها از طریق اقتصاد دایره‌ای، تغییرات پایداری داشته باشند. اعداد دروغ نمی گویند – اثرات تغییرات آب و هوایی بسیار زیاد است و در حال حاضر اتفاق می افتد. بسیار مهم است که ما با هم برای کمک به راه حل کار کنیم.

چیزی که تغییر کرده است چگونه آنها به تحول دیجیتال خود نزدیک می شوند. من معتقدم موفق‌ترین سازمان‌ها در این محیط سازمان‌هایی خواهند بود که تحولات خود را ذاتاً پایدار، داده‌ها و ترکیبی از طراحی می‌سازند.

در یک نظرسنجی جهانی HPE که اخیراً از بیش از 8600 مدیر اجرایی انجام شد و توانایی سازمان‌ها برای ایجاد ارزش از داده‌ها را بررسی کرد، میانگین امتیاز بلوغ داده‌های سازمان 2.6 در مقیاس پنج درجه‌ای بود. این بدان معناست که نه تنها بیشتر سازمان‌ها از استفاده کامل از داده‌های خود به عنوان یک دارایی استراتژیک دور هستند، بلکه فاقد قابلیت‌های اساسی برای انجام این کار هستند.

حل این چالش مستلزم تغییر به سمت تحول دیجیتال اول داده است. این رویکرد داده ها را در مرکز تحول قرار می دهد تا پیش نیازهای استراتژیک، سازمانی و فنی برای ایجاد ارزش از داده ها ایجاد شود. همچنین سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا بدون به خطر انداختن حریم خصوصی داده‌ها یا کنترل بر مدل کسب‌وکار مبتنی بر داده، با یکدیگر همکاری کنند، نوآوری کنند و اثرات شبکه داده را تولید کنند.

به دلیل رشد انفجاری لبه، من معتقدم که موج بعدی تحول دیجیتال مبتنی بر داده نیازمند معماری‌های ترکیبی لبه به ابر است که در آن ابر به داده‌ها می‌آید، نه برعکس. برای موفقیت، شرکت‌ها باید معماری‌های لبه به ابر را بپذیرند تا یک تجربه ابری سازگار را به همه تیم‌ها و برنامه‌ها با توانایی دسترسی و کسب ارزش از داده‌ها در هر نقطه ارائه کنند.

این همان چیزی است که ما را برانگیخت تا HPE GreenLake را اختراع کنیم – اولین پلتفرم لبه به ابر صنعت که برای ارائه سازمان‌ها با تحول ابر ترکیبی پایدارتر و مبتنی بر داده‌ها طراحی شده است.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/blog-post/2022/12/transforming-toward-an-intrinsically-sustainable-data-first-and-hybrid-by-design-future-with-hpe-greenlake.html