خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | hp-mag

بسته به اینکه از چه مادربردی استفاده کنید، راهکارها و تنظیمات مختلفی برای ارتباط مابین پردازنده‌ها و کنترلرها وجود دارد. به‌عنوان مثال مادربرد Gigabyte B450M Gaming دارای یک سوکت ۱۶ خطی PCIe، یک سوکت ۴ خطی PCIe و یک سوکت ۴ خطی M.2 است. تنها ۱۶ خط دردسترس پردازنده است؛ اما با استفاده از دو سوکت بزرگتر X16 به اجبار به ۸ خط متصل می‌شود. مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه مجله خبری محصولات اچ پی به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند. در مادربرد حافظه‌ای محدود و فقط خواندنی به نام CMOS وجود دارد که اطلاعات فنی اجزای سخت افزاری و الکترونیکی کامپیوتر را در خود نگه می‌دارد. در هنگام بوت شدن سیستم، این حافظه اطلاعات حیاتی و تکنیکی لازم را درباره کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند.

  • از چیپ ستهای معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان intel و AMD را نام برد.
  • پردازنده شرکت اینتل با مدل core i7 جزو ششمین نسل از پردازنده های این شرکت است که با به کارگیری معماری اسکای لیک ساخته شده است.
  • در هر نسل از مادربردها با مدل‌های مختلفی از چیپست‌ها مواجه هستیم که هریک دارای امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.
  • اگر شما قصد خرید یک مادربرد خوب و بهینه برای سیستم خود دارید، دانستن این نکات برای خرید مادربرد ضروری هستند.
  • شکاف سیاه نزدیک به سوکت پردازنده کانال شماره یک است و سیاه یا خاکستری بعدی کانال شماره دو است.
هیچ وجه کیس کامپیوترتان را هنگامی که دستگاه به برق متصل است باز نکنید. فهمیدن اطلاعات مربوط به مادربورد سیستم با دستور wmic baseboard در cmdبدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند. ممکن است لوگوی برند روی مادربرد هک نشده باشد اما حتما مدل آن را خواهید دید. با داشتن این کد و سرچ آن به همراه کلمه Motherboard می‌توانید نام سازنده مادربرد خود را پیدا کنید. بنابراین با در نظر گرفتن مواردی می توان به انتخاب بهترین مادربرد دست زد. مادربردهای معمولی از سرعت رم 1066،1600،1800 یا 2200مگاهرتزی پشتیبانی می کنند، اگر مادربردی بتواند از رم سرعت 2200 پشتیبانی کند، از رم سرعت پایین نیز می تواند پشتیبانی کند.

خرید و بررسی قیمت انواع مادربرد های خانگی و گیمینگ

پردازشگرهای فعلی، عملکرد متفاوتی نسبت به پردازشگرهای نسل پیشین خود در سوکت و پشتیبانی تراشه ها دارند. پس حتما پیش از انتخاب مادربرد، بدانید که چه پردازنده ای می خواهید بر روی سیستم خود نصب کنید. مادربرد همانطور که از اسمش پیداست برد اصلی و مهم ترین بخش هر کامپیوتر است که وظیفه آن کنترل و برقراری ارتباط بین قطعات مختلف سیستم می باشد. در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد. انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است. اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند.

باید و نباید هایی حین خرید مادربرد:

گرچه خیلی کم پیش میاید که یکی از اجزای کامپیوتر حرفه ای را ارتقا بدهیم و تا قطعه خراب نشود اقدام به خرید قطعه نمی شود. بنابراین با این اوصاف برای متقبل نشدن هزینه دوباره بهتر است دیگر با انتخاب بهترین مادربرد پولتان را دور نریزید. چیپ Northbridg یا پل شمالی روی مادربردهای اینتل به پردازنده کمک می کند تا با رم کار کند. چیپ ست شمالی روی مادربرد های AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می کند چون کنترل کننده حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ های شمالی فعلی یا Northbridge کارهای زیادی انجام می دهند و به همین دلیل هم بسیار گرم می شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند. شکل و اندازه مادر بورد در در سه اندازه یا سایز به بازار ارائه می شوند که به ترتیب Mini ITX ، Micro ATX و Full ATX هستند.

http://akhbarfootball.ir

یکی از تراشه‌های مادربورد، سوپر آی/اُ است که دیسک‌های کمکی، صفحه کلید، ماوس و قسمت‌های سریال و چاپگر را کنترل می‌کند. به تراشهٔ سوپر آی/اُ بعلاوهٔ دو تراشهٔ دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد. از چیپست‌های معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان اینتل و ای‌ام‌دی را نام برد. یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد. پهنای باند پورت‌های M.2 به مدل چیپست و در مرحلۀ بعد به مدل پردازنده بستگی دارد.

مادربورد MOTHERBOARD