رشته چشم پزشکی 【 معرفی + درآمد + بازار کار 】 | eyeedoctor

محل کار شما نیز در مطب های بیمارستان ها، مراکز درمانی و یا مطب شخصی می باشد. وضعیت چشم‌هایتان را ارزیابی کرده و مناسب‌ترین درمان را برای شما انجام دهد. این مشکل رگ‌های خونی در شبکیه چشم را ضعیف می‌کند و در صورت عدم رسیدگی به آن ممکن است باعث کوری شود. آمبلیوپی یا تنبلی چشم زمانی رخ می‌دهد که یک چشم در دوران نوزادی یا کودکی ضعیف‌تر از دیگری شود. درمان‌ها شامل چسب چشم یا عینک است که از همان سنین کودکی در صورت مراجعه، تجویز می‌شود.

بعد از گذراندن دروس دوره دستیاری چشم پزشکی انتظار می­رود دانشجو به یک سری اهداف آموزشی دست پیدا کرده چشم پزشک باشد. از جمله مهم­ترین ضوابط رشته چشم پزشکی کسب مهارت و تسلط به دانش مربوط به تشخیص و درمان مشکلات مربوط به بینایی است. یکی از اصلی ترین سوالات داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند، امکان پذیر بودن تحصیل چشم پزشکی در دانشگاه آزاد است.

  • از طرفی دیگر می توانید در کنار کار در بیمارستان، مطب هم داشت و در مطب هم کار خود را انجام دهید.
  • احساس جسم خارجی در چشم برای مدت طولانی نیز دلیلی دیگر برای مراجعه به چشم پزشک است.اگر به طور ناگهانی متوجه تغییرات مهمی در بینایی خود شدید مانند تاری دید، دوبینی، نقاط سیاه یا هر علامت دیگری که باعث اختلال بینایی می شود، مراجعه به چشم پزشک تهران ضروری است.
  • بنابراین به مشاغل حوزه پزشکی به خصوص مشاغلی که مستقیما با بیمار سر و کار دارد، علاقه دارد.
  • از طرفی دیگر مدت زمان تحصیل در این رشته طولانی بوده (حدود 14 سال) و برای برخی افراد ممکن است طاقت فرسا باشد، به همین دلیل بهتر است با داشتن علاقه این رشته را انتخاب کنید.

در خصوص بازار کار بینایی سنجی هم باید دانست که تعداد پذیرش دانشجو در این رشته کم بوده و این موضوع سبب می شود تا بازار کار برای فارغ التحصیلان زیاد باشد. از طرفی به دلیل وجود رقابت بالا، کسب نمره مناسب و قبولی در دانشگاه مشکل است. اگر در بخش دولتی مشغول به کار باشید درآمد شما مطابق با قوانین حقوق بخش دولتی به طور معمول بین 4 تا 7 میلیون تومان خواهد بود.

دکتر نوید فتح اله زاده

رشته چشم پزشکی 【 معرفی + درآمد + بازار کار 】 | eyeedoctor

در کنار تمام مزایا، چشم پزشکی هم معایبی دارد که از جمله معایب رشته چشم پزشکی سخت بودن شرایط برای پذیرفته شدن در این رشته است. از طرفی دیگر مدت زمان تحصیل در این رشته طولانی بوده (حدود 14 سال) و برای برخی افراد ممکن است طاقت فرسا باشد، به همین دلیل بهتر است با داشتن علاقه این رشته را انتخاب کنید. فارغ التحصیلان رشته چشم پزشکی که از تخصص های پزشکی است می توانند به این شغل وارد شوند.

آمبلیوپی (تنبلی چشم)