زنبورها باهوش هستند. چگونه فناوری آنها را “هوشمندتر” می کند؟

وقتی دو تا از کندوهای ما ملکه های خود را از دست دادند، این موضوع برای من به یک پیگیری فوری تبدیل شد. ملکه بخش حیاتی کندو است و با وجود کارگران و تمام تخم‌های اضافی، اگر ملکه گم شود، کلنی همچنان می‌تواند بمیرد. در این زمان از سال، هیچ گزینه ای برای خرید ملکه برای ما وجود ندارد، بنابراین من مدام از خودم می پرسیدم: “اگر می توانستم تشخیص دهم که آن ملکه ها در مضیقه هستند، آیا می توانستم وضعیت فعلی خود را تغییر دهم؟” آنچه ما می دانیم این است که ملکه در زمینی متفاوت از بقیه کندو وزوز می کند. حسگرهای صوتی با هوش مصنوعی می توانستند استرس او را خیلی زودتر تشخیص دهند یا غیبت او را تشخیص دهند.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/blog-post/2023/03/bees-are-smart-how-is-tech-making-them-smarter.html

بعدی چه چیزی – آیا برنامه ای برای گسترش یا پروژه های دیگری در دست اجراست؟

آره! کندوهای بیشتر، انگشتان دست روی هم رفته و احتمالاً در مورد اینکه چگونه می توانیم به سایت های دیگر در حفظ کندوهای خود کمک کنیم. حتی مشتریانی داشته ایم که پس از بازدید از سایت ما، علاقه خود را به داشتن کندوهای خود ابراز داشته اند.

بخشی از عسل برداشت شده به گودر (یک آشپزخانه غذای محلی) اهدا خواهد شد.، و الف بخش فروخته شده در Bayou Brew. سپس درصدی از این درآمد به موسسات خیریه محلی که توسط گروه های منابع کارمند هیوستون معرفی شده اند اهدا می شود.

HPE از فناوری برای باهوش تر کردن زنبورها استفاده می کند، چگونه؟

من به عنوان یک شرکت فناوری، می‌خواستم به بهترین کاری که انجام می‌دهیم کمک کنم. ما با تیم HPE Ezmeral کار کرده‌ایم و از داده‌ها برای ارتقای کندوهای خود به «کندوهای هوشمند» استفاده می‌کنیم. سنسورها و داده ها امکان ارزیابی از راه دور را برای نظارت بر سلامت کندوها در فاصله زمانی بین بازدید زنبوردار فراهم می کند. ما همچنین داده‌های خود را با دانشگاه‌هایی که برنامه‌های اصلی زنبورداری را ارائه می‌دهند به اشتراک می‌گذاریم تا به اشتراک‌گذاری ذهن در این موضوع ادامه دهیم.

اعضای تیم هیوستون می توانند ثبت نام کنند برای شرکت و ملاقات با زنبوردار استاد ما و یک “زنبور جدید”، کهنه‌کار از جامعه ما که در مورد زنبورداری یاد می‌گیرد. این پروژه همچنین فرصتی را فراهم می کند تا به طور منحصر به فرد در یک محیط امن با زنبورهایمان، یکدیگر و خانواده های اعضای تیم خود درگیر شویم.


چگونه در این ابتکار با جامعه و اعضای تیم ارتباط برقرار کنیم؟ برخی از راه هایی که ما از طریق این پروژه برمی گردانیم چیست؟