سرویس هواشناسی سنگاپور پیش بینی آب و هوا را با ابررایانه جدیدی از شرکت Hewlett Packard Enterprise پیش می برد.

Trish Damkroger، مدیر محصول و معاون ارشد HPC، AI گفت: سنگاپور به پیشبرد ابتکارات ملی خود با پروژه‌های ابررایانه‌ای ادامه می‌دهد که به طور قابل توجهی به علم کمک می‌کند، نوآوری را سرعت می‌بخشد و طیف وسیعی از حوزه‌ها را برای منافع بیشتر شهروندانش بهبود می‌بخشد. و آزمایشگاه ها در HPE. ما مفتخریم که در دستور کار دیجیتال کشور ایفای نقش کنیم و توسط سرویس هواشناسی سنگاپور انتخاب شویم تا سیستمی قدرتمند با فناوری‌های ابررایانه‌ای پیشرفته و یکپارچه بسازیم که به هوش آب و هوای سنگاپور کمک می‌کند و پیش‌بینی آب و هوای شدید را تسریع می‌کند. مناسبت ها.”

سنگاپور هوش ملی آب و هوا و آب و هوا را با ابررایانه نسل بعدی تقویت می کند

علاوه بر این، این ابررایانه استفاده از الگوریتم‌های مدرن پیش‌پردازی پیش‌پردازی را با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین برای بهبود کیفیت پیش‌بینی‌ها امکان‌پذیر می‌سازد. قدرت محاسباتی پیشرفته همچنین به توسعه بیشتر مدل‌های با وضوح بالا برای ارائه محصولات آب و هوا و آب و هوای بهبود یافته اجازه می‌دهد:

  • مدل‌سازی شهری در مقیاس زیر کیلومتر (uSINGV)، که برای نمایش مناسب‌تر محیط شهری در کاربردهای آب و هوا و آب و هوا در حال توسعه است.
  • سیستم مدل‌سازی موج اقیانوس-اتمسفر-زمین-موج (cSINGV) برای گرفتن و بهبود درک بازخوردهای قوی بین جو، زمین و اقیانوس، که تأثیر قابل توجهی بر آب و هوا و آب و هوا در منطقه جنوب شرقی آسیا دارد.
MSS، که بخشی از آژانس ملی محیط زیست سنگاپور (NEA) است، به ارائه پیش بینی های به موقع آب و هوا، بینش در مورد آب و هوای گرمسیری سنگاپور، و درک بهتر الگوهای رویداد در بادهای موسمی، امواج گرما و آلودگی هوا اختصاص دارد. برای پیشبرد ماموریت MSS، ابرکامپیوتر جدیدی که با استفاده از آن ساخته خواهد شد ابر کامپیوتر HPE Cray برای ارائه عملکرد و قابلیت‌های قدرتمند و سرتاسر، مدل‌سازی و شبیه‌سازی داده‌های پیچیده آب‌وهوا را بهبود می‌بخشد تا پیش‌بینی‌ها و هشدارهای دقیق‌تر و بی‌درنگ آب و هوا را به شهروندان ارائه دهد.

این ابر رایانه در مرکز داده CCRS میزبانی می شود.

MSS با استفاده از مجموعه فناوری‌های جدید زیر شامل محاسبات، شبکه، ذخیره‌سازی و نرم‌افزار، تقریباً 2 برابر عملکرد بیشتری به دست می‌آورد، با حداکثر عملکرد 401.4 ترافلاپس:

در CCRS، دانشمندان و مهندسان نرم‌افزار ما متعهد به توسعه سیستم‌های مدل‌سازی پیشرفته و بررسی داده‌های پیچیده برای ارائه پیش‌بینی‌های آب و هوایی به موقع برای کشور ما هستند که به دلیل موقعیت زمین‌شناسی منحصربه‌فرد جزیره، اغلب فرآیندهای آب و هوایی مختلفی را به صورت روزانه تجربه می‌کنند. پروفسور دیل بارکر، مدیر (CCRS) گفت. پس از همکاری با شرکت Hewlett Packard برای طراحی ابررایانه جدید، مرکز تحقیقاتی ما سیستم سریع‌تری با فناوری‌های نسل بعدی برای پیشبرد ابزارهای مدل‌سازی و شبیه‌سازی به دست خواهد آورد، در حالی که قابلیت‌های جدیدی را برای آزمایش و اعمال انواع برنامه‌های کاربردی آینده برای متدولوژی‌های تحقیقاتی عمیق‌تر معرفی می‌کند. ”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلاش‌های تحقیقاتی CCRS که این ابررایانه جدید پشتیبانی می‌کند، لطفاً از:


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/10/meteorological-service-singapore-advances-weather-forecasting-with-new-supercomputer-from-hewlett-packard-enterprise.html

علاوه بر این، مانند ابررایانه قبلی MSS مبتنی بر Cray، سیستم جدید همچنان به استفاده از آن ادامه خواهد داد Altair® PBS Professional®یکی از راه‌حل‌های پیشرو در برنامه‌ریزی شغل و مدیریت حجم کاری در صنعت برای مقیاس‌بندی و بهینه‌سازی کارآمد بارهای کاری مدل‌سازی، شبیه‌سازی و هوش مصنوعی.