عیار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | hsaatchi

طلای ۲۰ عیار امروزه تنها در طلا و جواهرات عتیقه یافت می‌شود و در بازار‌های طلای معمول کاربرد خود را از دست داده است. البته نوعی دیگر از عیار که در بازار مصطلح بوده از 0 تا 1000 می باشد و البته این نکته مهم است که هیچگاه عیار را 1000 بیان نمی کنند و طلای خالص یا Pure Gold را با عیار 999.9 اطلاق می کنند. طلای 24 عیار برای استفاده در شمش طلا و طلای خام است، و به دلیل نرمی بالایی که دارد در طلا و جواهرات معمولا استفاده نمی شود. اگر هم استفاده شود، طلای ساخته شده خیلی نرم بوده و براحتی خط و خش بر می دارد و قابل استفاده نیست.

ربع سکه، امروز به ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۸۵ درصدی داشته است. در وجود درصد‌های خاصی از نقره، طلا اندکی رنگ سبز می‌گیرد. گاهی اندکی کادمیوم نیز برای افزایش استحکام به طلای سبز اضافه می‌شود. کد طلای 24 عیار را با 1000 هم نمایش می دهند و این دو به یک معنا می باشد. برای بیان تفاوت طلای 18 عیار و طلای 24 عیار می توان اینطور گفت که، طلا را با 2 نوع عیار معرفی می کنند، یکی عیار 24 که در کشور ایران نیز استفاده می شود، و یکی عیار 1000 که استاندارد بین المللی است.

شمش طلای ۲۴ عیار گل زنبق ۰٫۴۵۰ گرم

عیار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | hsaatchi

امروز قیمت دلار صعود را در پیش گرفت اما قیمت طلا پایین آمد و هر گرم به ۲,۴۸۳,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و سه هزار) تومان رسید که کاهش ۳.۰۷ درصدی داشته است. امروز قیمت دلار روند صعودی داشت و به ۴۱,۷۱۲ (چهل و یک هزار و هفتصد و دوازده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۲ درصدی داشته است. هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۰۰۰ تومان کاهش، ۱۱,۰۷۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

  • تولیدات این مجموعه که از نظر کیفی کم نظیر می باشند با نشان استاندارد ۱۸ و 24 عیار و زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران تولید می گردد.
  • محبوب‌ترین رنگ طلا، رنگ زرد است که همیشه توسط مردم استفاده می‌شده است.
  • در پایان معاملات قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ریزش داشت و هر گرم به ۲,۵۵۷,۱۰۰ (دو میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار و یکصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۰۲ درصدی داشته است.
  • در آخرین روز بازارجهانی هر انس طلا به قیمت ۱۹۲۵ دلار و ۱۸ سنت به فروش می‌رسید که ۱۴ دلار نسبت به روز ماقبل کاهش داشت.
  • قیمت طلا امروز توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

شمش طلای پارسیس، تنها شمش ایرانی با عیار 24 و خلوص 999.9 (کاملا خالص) فروشگاه اینترنتی طلا است. شمش طلا در بسته بندی فوق امنیتی غیر قابل جعل و دارای QR CODE امنیتی اختصاصی به همراه بسته بندی زیبا و نفیس مناسب هدیه ارسال می گردد. شمش های پارسیس دارای تاییدیه سازمان جهانی فلزات گرانبها است. طلاین یک داشبورد همه فن حریف برای شماست که به سادگی می‌توانید در آن عضو شوید و با خیال آسوده سرمایه خود را به شمش تبدیل کنید.

قیمت طلا امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۲