قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر گیمینگ، خانگی و اداری لیون کامپیوتر | hp-mag

یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که برای اتصال تجهیزات با پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر سوکت تنها برای استفاده از نسل خاصی از پردازنده‌ها طراحی می‌شود و امکان استفاده از نسل‌های مختلف بر روی یک سوکت وجود ندارد. مثلا سوکت LGA1200 تنها از نسل 10 و 11 پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازندۀ نسل 12 بر روی سوکت LGA1200 وجود ندارد.

http://akhbarfootball.ir

سلام، بله معمولا اکثر پردازنده‌ها یه گرافیک کوچیک هم روی خودشون دارند که در صورت نبود کارت گرافیک جداگانه، سیستم از اون گرافیک استفاده میکنه، اما همونطوری که خودتون هم گفتید این گرافیک در اجرای بازی‌های سنگین ضعیف عمل میکنه، چون قدرتش چندان زیاد نیست. احتمال داره مشکل از کارت گرافیک یا کابل مانیتورتون باشه، بهتره سیستم رو به یک متخصص سخت‌افزار نشون بدید. تنوع در تولید مادربرد ها به گونه ای است نه تنها در مدل ها بلکه در نوع چیپست ها نیز متنوع است. این تنوع به خاطر این است که شرکت های تولید کننده تراشه، پردازده هایی با سوکت های متنوع تولید می‌کنند. در نتیجه باید چیپست های مادربرد ها نیز با سوکت پردازنده سازگاری داشته باشند. یکی از ویژگی‌های مهم رم DDR4 این است که دامنه سرعت و زمان بندی زیادی داشته.

  • تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.
  • با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم.
  • مادربردهای گیمینگ معمولا قیمت بیشتری نسبت به مادربردهای عادی دارند.
  • به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد.
  • این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود.

جزئیات قطعات کامپیوتری زیاد است و می توان مقاله های زیادی راجع به آن ها نوشت. در اینجا فقط به جنبه های اصلی مادربردها اشاره کردیم و تصمیم گیری در مورد دیگر ویژگی ها را بر عهده خودتان گذاشتیم. مادربردهای گیمینگ برتری های مختلفی دارند، ولی باید ببینید که آیا این ویژگی مجله خبری محصولات اچ پی ها ارزش صرف هزینه دارند یا خیر. با توجه به نوع پردازنده، می توانید بین مادربرد های مارک اینتل و ای ام دی یکی را انتخاب کنید. برندهای مختلف این قطعه از جمله مادربرد ایسوس ، ام اس آی ، بایوستار یا گیگابایت هر دو نوع مادربرد را به مشتریان خود ارائه می دهند.

گروه استاد شبکه

اما به‌طور کلی، بیشتر تراشه‌ها ویژگی‌های یکسان و استانداردی ارائه می‌دهند. تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد. سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است. سوکت زیر آن نیز با برچسب PCIEX16_1، به ۱۶ لِین مجهز است و برای اتصال کارت‌هایی با پهنای باند بالا مثل کارت گرافیک به کار می‌رود. این کنترلرها می‌توانند چندین اتصالات را کنترل کنند (معمولاً به آن‌ها خطوط گفته می‌شود)؛ حتی در یک سیستم “نقطه به نقطه” خطوط موجود در سوکت با هیچ وسیله‌ی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. در مادربرد مورد بررسی این مقاله، کنترلر PCI Express پردازنده دارای ۱۶ خط است.

مادربرد ایسوس Z590 مادربورد سوکت 1200 نسل 11

اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد. از طرف دیگر چیپ پل جنوبی برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از چیپ‌های پل جنوبی نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند. به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد.

مادربرد کامپیوتر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟