مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی | hp-mag

چند سال پس از پایان استفاده از این محصول، هر دو تولیدکننده‌ی پردازنده، یعنی اینتل و AMD، پردازنده‌هایی را عرضه کردند که NB در آن‌ها ادغام شده بود. از طرفی اما Southbridge جدا مانده است و احتمال استفاده از آن مجله خبری محصولات اچ پی در آینده قابل پیش‌بینی است. جالب اینجا است که هر دو تولید‌کننده‌ی CPU استفاده از نام SB را متوقف کرده‌اند و به آن لقب تراشه (نام اطلاقی اینتل PCH، مرکز کنترل پلتفرم است) می‌دهند؛ حتی اگر تراشه‌‌ای واحد باشد.

مادربرد ایسوس مدل ASUS ROG Crosshair VIII Extreme

که پردازشگر کامپیوتر با هیچ کدام از ابزارآلات بیرونی آن ارتباط مستقیم نداشته است. به طور کلی مادربرد مانند ستون فقراتی است که اجزای کامپیوتر را در یک نقطه به هم متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط داشته باشند. مادربرد قطعاتی مانند سی پی یو، رم، هارد دیسک، درایوهای نوری، کارت گرافیک، کارت صدا و سایر پورت‌ها و کارت‌ها را به صورت مستقیم یا از طریق کابل به هم متصل می‌کند. شرکت بایوستار یکی دیگر از شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد که قدمت این کارخانه تولیدی به حدود 4 دهه قبل باز می گردد. این شرکت تایوانی با نوآوری هایی که از خود نشان داده است توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد و در حال حاضر جزو برندهای برتر در دنیای کامپیوتر محسوب می شود. محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد.

  • به دست آورذن اطلاعات مادربورد از طریق System Informationهمان طور که دیدید، این روش بسیار آسان است.
  • برای تحقق چنین امکانی تراشه‌های DDR در هر چرخه از فرکانس ساعت دو بار فعال می‌شوند.
  • این برند در سال ۲۰۲۰ در لیست ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد در جهان، رتبۀ سوم را به خود اختصاص داده است.
  • درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید.
  • در مادربردهای Dual Bios یکی از بایوسها بایوس اصلی است و در صورت از کارافتادن بایوس اصلی، به راحتی می توان سیستم را از روی آن بوت کرد و اطلاعات را به بایوس اصلی انتقال داد.
مهم ترین چیزی که می تواند یک فرد را ترغیب به انتخاب کامپیوتر به جای لپ تاپ کند، قدرت پردازش گرافیکی است، پس حواستان به تعداد اسلات کارت گرافیک مادربرد باشد. تعداد پورت های ساتا و محل قرار گرفتن آن ها نیز مهم است، چون ممکن است کارت گرافیک روی آن ها را بپوشاند. اگر می خواهید مستقیما به وای فای متصل شوید، پس مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب کنید. این دو هدف اصلی و مهم یک ماردبرد است که تقریباْ تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای اجرای این دو هدف کار می‌کنند. اما نگه‌داری، تجزیه و تحلیل و بازخورد عملکرد قطعات نیز از اهداف دیگر مادربردها هستند.

آناتومی گجت: مادربرد؛ مملو از فناوری های هیجان انگیز!

اگر شما قصد خرید یک مادربرد خوب و بهینه برای سیستم خود دارید، دانستن این نکات برای خرید مادربرد ضروری هستند. قبل از اینکه این نکات را باهم مرور کنیم؛ در نظر داشته‌باشید که تفاوت در قیمت مادربرد وابسته به تعداد اسلات ها و کاربردی بودن آن اسلات است.اکنون برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات برای خرید مادربرد را با هم مرور مي‌كنيم. و… را مهیا می­کند.این ارتباط از طریق مدارهایی که از نظر باریکی به موی سر انسان شبیه هستند برقرار می­شود. همچنین مادربرد به عنوان واسطی میان این قطعات سخت افزاری و منبع تغذیه عمل کرده و انرژی الکتریکی مورد نیاز آن­ها را تامین می­کند.

مغزهای بزرگ به حافظه‌های بزرگ نیاز دارند

اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود. انتخاب مادربرد یکی از ضروری ترین کارها در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر بوده است. انتخاب مادربرد علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز خواهد بود. مادربرد قطعه‌ای الکترونیکی بوده که در داخل انواع لپتاپ‌، کیس، گوشی‌های موبایل و یا حتی ساعت‌های هوشمند وجود دارد و از آن استفاده می‌شود. همچنین مادربرد مهم‌ترین قسمت یک کامپیوتر به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است.

http://akhbarfootball.ir