مادربرد چیست؟ آشنایی با اجزای مادربرد | hp-mag

اصلی ترین بخش مادربرد گیمینگ، کارت گرافیک آن است؛ به همین علت نصب چندین کارت گرافیک حرفه ای روی این مادربردها امکان پذیر است. فشار وارد شده به این مادربردها معمولا بیش از حد معمول است و همین امر سازندگان را ملزم می کند تا از قطعات باکیفیت تر و بادوام تر استفاده کنند. علاوه بر تنوع در چیپست ها، شرکت های تولید کننده مادربرد های خود را در مدل های مختلف دسته بندی کرده اند. یکی از تفاوت‌های مادربردهای گیمینگ با مدل های مجله خبری محصولات اچ پی معمولی زیبایی چشم نواز و چیدمان زیبای قطعات و رنگ‌بندی جذاب آن‌ها بوده است. رنگ‌بندی جذاب مادربرد گیمینگ به دلیل آن است که گیمرها افرادی هستند که با دید گسترده تری هر چیزی را می‌ببیند. اگر برای رایانه خود مادربردی انتخاب کرده اید کارت گرافیکی خریداری کنید که مجهز به کارت گرافیک آن برد نباشد، به دلیل اینکه این مادربرد ها گران قیمت هستند و پرداخت هزینه اضافی به دلیل اینکه از آن استفاده نمی کنید، توجیهی ندارد.

Asus PRIME B560-PLUS LGA 1200 Motherboard

رندرگیری به فرایند تولید یک ویدیو یا تصویر از مدل های دو یا سه بعدی گفته می شود که به وسیله یک برنامه کامپیوتری انجام می شود. برای انجام فرایند ذکر شده، ما نیازمند یک سیستم مناسب رندرینگ می باشیم. مهم ترین نکته در زمان خرید مادربرد مناسب رندرینگ، سازگاری آن با سایر اجزای سخت افزاری می باشد. به عبارتی دیگر همیشه یک مادربرد گران قیمت انتخاب مناسبی ممکن است برای شما نباشد و گاهی یک مادربرد با قیمت اقتصادی می تواند به راحتی پاسخگوی نیاز شما باشد. البته لازم است علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری، به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و همچنین پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX نیز توجه نمود.

  • بین مادربرد گیمینگ و مدل‌های معمولی اختلاف زیادی وجود دارد اما شما باید این دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است.
  • البته لازم است علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری، به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و همچنین پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX نیز توجه نمود.
  • شما می توانید تنها با وارد کردن شماره موبایل خود و دریافت کد ورود، وارد حساب کاربری خود شده و یا عضو شوید.
  • بسیاری از چیپ‌های پل جنوبی نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند.
مادربردهای ساده و ارزان‌قیمت تنها ممکن است دارای ۴ لایه باشند؛ اما امروزه اکثر آن‌ها دارای ۶ تا ۸ لایه هستند. البته اضافه‌کردن لایه‌های بیشتر خودبه‌خود همه چیز را بهتر نمی‌کند. مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند. قبل از اینکه بررسی آناتومی مادربرد را پایان دهیم، بیایید به‌طور خلاصه در مورد نحوه‌ی سیم کشی همه این دستگاه‌ها و کانکتورها کمی صحبت کنیم؛ در این مقاله به نوع اتصال و اثر الکتریکی آن‌ها اشاره کردیم. باقی اثرها بین لایه‌های مختلفی که برد کامل مدار را تشکیل می‌دهند، پیچیده شده‌اند.

http://akhbarfootball.ir

استفاده از مطالب سایت فالنیک (ایران اچ پی) فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. به دست آورذن اطلاعات مادربورد از طریق System Informationهمان طور که دیدید، این روش بسیار آسان است. در صورت تجهیز پردازنده‌ی مرکزی به واحد گرافیکی یکپارچه، سوکت HDMI و DVI-D فعال می‌شود.

که از انرژی کمتری استفاده می‌کند و به طور کلی در تأخیر کاهش پیدا می‌کند. از آنجا که DDR4 قادر است اطلاعات بیشتری را نسبت به گزینه های قبلی RAM بطور همزمان مدیریت کند، به پایداری طولانی مدت سیستم کمک خواهد کرد. همچنین به عنوان گزینه ایمن‌تری برای تست های اورکلاکینگ عمل می‌کند زیرا می تواند اطلاعات بسیار بیشتری را بدون داشتن کار زیاد کنترل کند. هنگام بوت شدن سیستم و قبل از نمایش لوگوی ویندوز، اطلاعات مادربورد نمایش داده می‌شود. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بنویسید، می‌توانید از دکمه Pause/Break استفاده کنید تا فرصت لازم برای نوشتن و یا دیدن دقیق مدل مادربرد را داشته باشید.

مادربرد H310M S2H گیگابایت