مبارزه زنان در مشاغل بازاریابی فناوری

مطالعه انجام شده توسط Glassdoor بر روی 25 شرکت پیشرو در فناوری، تفاوت قابل توجهی در دستمزد جنسیتی را نشان می دهد. در اکثر این شرکت ها، مردان در مقایسه با کارمندان زن (با مهارت و تجربه مشابه) که در همان ظرفیت کار می کنند، بسته حقوق بیشتری دریافت می کنند. تفاوت میانگین دستمزد پایه سالانه مردان و زنان شاغل در شرکت‌های پیشرو فناوری اطلاعات از +4192 دلار تا -25104 دلار متغیر است که نشان‌دهنده شکاف خمیازه‌ای در حقوق است که در آن باشگاه پسران سیلیکون ولی همچنان به سهم خود ادامه می‌دهد. اگرچه در سطح ابتدایی، شکاف دستمزد جنسیتی قابل مشاهده نیست، اما در سیر صعودی رتبه‌ها، زنان عقب مانده‌اند.

شکاف دستمزد جنسیتی

آزار جنسی

انتصاب روث پورات، به عنوان مدیر ارشد مالی در گوگل، ممکن است نمادی از توانمندسازی زنان در مشاغل بازاریابی فناوری باشد. اما، غم انگیز است که این شکوه با داده های واقعی که کاهش نسبت مشاغل فناوری توسط زنان را نشان می دهد، کمرنگ شده است. بر اساس مطالعه انجمن زنان دانشگاهی آمریکا، که یک سازمان غیردولتی است، که مأموریتی برای ترویج برابری جنسیتی دارد، درصد زنان در مشاغل محاسباتی طی 23 سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. داده ها یک واقعیت ناراحت کننده را برای جنس منصف تر نشان می دهد. در سال 1990 که زنان 35 درصد از کل نیروی کار فناوری را تشکیل می دادند، این سهم در سال 2013 به 26 درصد کاهش یافت و تصویری کج از مشاغل فناوری به نفع مردان حرفه ای ترسیم کرد. این مطالعه همچنین هشداری را در مورد کاهش تعداد زنانی که در رشته کامپیوتر تحصیل می کنند، هشدار می دهد.

بر اساس آخرین گزارش تجاری بین المللی گرنت تورنتون، سهم زنان در نقش های مدیریت ارشد در سطح جهان تنها 24 درصد است. زنان برای خرده‌فروشی یا خدمات پس‌زمینه خوب در نظر گرفته می‌شوند، اما نه برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ و تأثیرگذار. وقتی صحبت از ارتقاء یا تعیین یک نمایه با مسئولیت های زیاد می شود، زنان در نامزدی شرکت نمی کنند. با استفاده از سپر «با تمام مسئولیت‌هایی که زنان دارند، باید کار آسانی به آنها داده شود»، به زنانی که در مشاغل بازاریابی فناوری هستند، فرصتی برای مطرح شدن داده نمی‌شود.

هایدی رویزن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت نرم افزاری T/Maker، در سال 1985 روی یک معامله با معاون پدر یک تولید کننده پیشرو رایانه شخصی کار می کرد. مدیر اجرایی در طول یک جلسه در هنگام شام برای برخی کارهای اداری. او پس از مدت ها این تجربه را در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است. اگرچه این یک مورد قابل ذکر است، اما اگر این اتفاق برای یک مدیر عامل رخ دهد، احتمال وجود زنان در یک سلسله مراتب را می توان به راحتی تخمین زد. دره فناوری در در نظر گرفتن زنان به عنوان یک شی جنسی مستثنی نیست.

دلایل این کاهش را می توان در داستان های ناگفته نابرابری و تبعیض کشف کرد که زنان در زندگی حرفه ای روزمره خود در دنیای فناوری با آن روبرو هستند، خواه به خاطر لیست ارتقاء یا قدردانی از کار سختشان باشد. اگر چه جامعه زنان را به دلیل افزایش قد در هر حوزه کاری و سهم قابل توجه آنها در اقتصاد جهانی تحسین می کند، اما هنوز میلیون ها داستان موفقیت، هر چند توسط زنان نوشته شده است، توسط “باشگاه پسران دره سیلیکون” به چنگ می آید. از همه این موارد، فقط چند مورد مطرح شده است. یکی از این موارد مربوط به ویتنی ولف است که برای تبلیغ یک اپلیکیشن دوستیابی موبایلی (به نام Tinder) با استراتژی های بازاریابی مختلف تلاش زیادی کرده و خودش آنها را اجرا کرده است. اما در زمان شناسایی، زمانی که مشخصات تیندر نوشته شد، هیچ اشاره ای به کار سخت او نشد.

مناسب برای دنبال کردن، نه برای رهبری

مبارزه زنان در مشاغل بازاریابی فناوری

موانعی که زنان بازاریابی فناوری با آن روبرو هستند



بازدید پست:
1


منبع: http://techelp.info/struggle-of-women-in-tech-marketing-jobs/