مراکز داده داخلی در مقابل مراکز داده ابری

مراکز داده داخلی در مقابل مراکز داده ابری
اکنون تقریباً همه آژانس‌ها حداقل بخشی از زیرساخت‌های خود را در فضای ابری میزبانی می‌کنند. انگیزه این امر این است که امکانات اطلاعات ابری مزایای زیادی نسبت به نگهداری یک مرکز آمار اولیه ارائه می دهد. برخی از حرفه‌ای‌ها و معایب امکانات حقایق مبتنی بر ابر در مقایسه با امکانات موجود عبارتند از:

• مقیاس پذیری: در یک مرکز آمار داخلی، مقیاس پذیری منابع مفید با استفاده از زیرساختی که سازمان خریداری و مستقر کرده است، محدود می شود. در فضای ابری، در صورت نیاز می‌توان دارایی‌های اضافی را در کوتاه‌مدت و بدون دردسر چرخاند.
• انعطاف پذیری: در یک مرکز اطلاعات موجود در محل، انعطاف پذیری کمک به وسیله تمایل به خرید، تهیه یا جایگزینی وسایل محدود می شود. در فضای ابری، یک کلاینت می‌تواند منابع را به سرعت برای رفع نیازهای شرکت تجاری بالا یا پایین ببرد.
• هزینه: نگهداری یک هسته آماری اولیه قیمت بسیار بالایی نسبت به هسته مبتنی بر ابر دارد. یک شرکت می تواند برای تمام زیرساخت های خود نرخ کامل را بپردازد. در فضای ابری، منابع می توانند به اشتراک گذاشته شوند و شرکت های ارائه دهنده ابر می توانند از صرفه جویی در مقیاس بهره ببرند.
• در دسترس بودن: در یک مرکز ثبت در محل، یک کارفرما تمام زیرساخت های خود را دستکاری می کند که می تواند درست یا بد باشد. در فضای ابری، در دسترس بودن از طریق قراردادهای مرحله حامل گنجانده شده است، که علاوه بر این، ممکن است تضمین های بالاتری نسبت به یک آژانس ارائه دهد.
• امنیت: در فضای ابری، شرکت حامل ابر مسئول ایمن سازی بخش پشته زیرساخت یک سازمان است و احتمالاً در انجام این کار بیشتر تمرین می کند. با این حال، برخی از مشتریان ممکن است علاوه بر این، حفاظت اضافی از امکانات اطلاعاتی مبتنی بر ابر خود را انتخاب کنند که اکنون به‌طور بومی توسط ارائه‌دهنده ابر ارائه نمی‌شوند.
• دسترسی: در یک مرکز اطلاعات اولیه، شرکت مدیریت کل ساختارهایی را که مستقر و استفاده می کند، دارد. در فضای ابری، شرکت به آنچه که با کمک ارائه دهنده حامل عرضه می شود محدود می شود.
یک شریک قابل اعتماد برای ایمن نگه داشتن داده های خود جذب کنید
امکانات اطلاعاتی در محل و فضای ابری هر کدام مزایای خود را دارند. با این حال، امنیت هسته اطلاعات یک موضوع بدون توجه به مانکن استقرار است که یک آژانس انتخاب می کند. به همین دلیل است که گروه‌ها باید برای کمک به ایجاد ایمنی در محیط‌های داخلی، مبتنی بر ابر یا ترکیبی، با یک شریک متکی به تعامل تعامل کنند.




منبع: https://community.hpe.com/t5/high-performance-computing/on-premises-data-centers-vs-cloud-data-centers/m-p/7185184#M65