مرکز ابرکامپیوتر لایب‌نیتس با نسل بعدی سیستم هوش مصنوعی از Cerebras Systems و Hewlett Packard Enterprise نوآوری هوش مصنوعی را در بایرن تسریع می‌کند.


ارائه یک سیستم و نرم افزار قدرتمند برای توسعه هوش مصنوعی

برای پشتیبانی از سیستم Cerebras CS-2، سرور HPE Superdome Flex قابلیت‌های حافظه بزرگ و مقیاس‌پذیری محاسباتی بی‌سابقه‌ای را برای پردازش پروژه‌های یادگیری ماشینی عظیم و فشرده داده‌ای که سیستم Cerebra’ CS-2 هدف قرار می‌دهد، ارائه می‌کند. سرور HPE Superdome Flex همچنین کارها را بر اساس نیازهای برنامه هوش مصنوعی مدیریت و زمان‌بندی می‌کند، دسترسی ابری را فعال می‌کند و مجموعه داده‌های تحقیقاتی بزرگ‌تری را مرحله‌بندی می‌کند. علاوه بر این، سرور HPE Superdome Flex شامل یک پشته نرم افزار با برنامه هایی برای ساخت روش ها و مدل های هوش مصنوعی است.

جاستین هاتارد، معاون اجرایی و مدیر کل HPC و AI در HPE گفت: “ما هیجان زده هستیم که همکاری خود را با مرکز ابرکامپیوتری لایبنیتز (LRZ) با ارائه فناوری محاسباتی نسل بعدی به جامعه علمی آن گسترش دهیم. از طریق همکاری با LRZ و Cerebras، ما خوشحالیم که از موج بعدی نوآوری های علمی و مهندسی در آلمان حمایت می کنیم. همانطور که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین رواج بیشتری می‌یابند و به عصر بینش می‌رویم، سیستم‌های بسیار بهینه‌شده مانند سیستم جدید LRZ پیشرفت‌های علمی را به نفع بشریت تسریع می‌کنند.

علاوه بر بارهای کاری هوش مصنوعی، فناوری های ترکیبی HPE و Cerebras نیز برای بارهای کاری سنتی HPC در پشتیبانی از مدل سازی و نیازهای شبیه سازی بزرگتر و با حافظه فشرده در نظر گرفته می شوند.

لورا شولز، رئیس استراتژی در LRZ می گوید: “آینده محاسبات پیچیده تر می شود، با سیستم هایی که ناهمگن تر می شوند و برای برنامه های خاص تنظیم می شوند. ما باید به سیستم های HPC یا AI فکر نکنیم.” روش‌های هوش مصنوعی روی سیستم‌های مبتنی بر CPU مانند SuperMUC-NG کار می‌کنند و برعکس، الگوریتم‌های محاسباتی با کارایی بالا می‌توانند به دستاوردهای عملکردی در سیستم‌هایی مانند Cerebras دست یابند. ما به سمت آینده‌ای کار می‌کنیم که محاسبات اساسی پیچیده است، اما تاثیری ندارد کاربر؛ اینکه این فناوری – چه HPC، چه هوش مصنوعی یا کوانتومی – برای محققان ما در دستیابی به کشف علمی آنها در دسترس و قابل دسترسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد به روز رسانی های آینده، لطفاً به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.lrz.de

درباره مرکز ابر رایانه لایب نیتس

مرکز ابرکامپیوتر لایب‌نیتس (LRZ) با افتخار در خط مقدم حوزه خود به‌عنوان یک سرویس فناوری اطلاعات در سطح جهانی و تسهیلات کاربر محاسباتی در خدمت دانشگاه‌های برتر مونیخ و همچنین مؤسسات تحقیقاتی در باواریا، آلمان و اروپا قرار دارد. به عنوان موسسه آکادمی علوم و علوم انسانی باواریا، LRZ نزدیک به شصت سال است که زیرساخت IT قوی و جامع را برای کاربران خود در سراسر جامعه علمی فراهم کرده است. این مجموعه طیف کاملی از منابع، خدمات، مشاوره و پشتیبانی را ارائه می‌کند – از ایمیل، سرورهای وب و دسترسی به اینترنت تا ماشین‌های مجازی، راه‌حل‌های ابری، ذخیره‌سازی داده و شبکه علمی مونیخ (MWN). LRZ، خانه SuperMUC-NG، بخشی از مرکز گاوس آلمان برای ابررایانه (GCS) است و به عنوان بخشی از ستون فقرات کشور برای تحقیقات و اکتشافات پیشرفته ممکن از طریق محاسبات با کارایی بالا (HPC) عمل می کند. علاوه بر سیستم‌های فعلی، گروه محاسبات آینده LRZ بر ارزیابی معماری‌ها و فناوری‌های کلاس Exascale، توسعه کاربردهای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بسیار مقیاس‌پذیر، و یکپارچه‌سازی سیستم شتاب کوانتومی با سیستم‌های ابررایانه تمرکز دارد.

درباره سیستم های مغزی

سیستم های مغزی تیمی متشکل از معماران کامپیوتر، دانشمندان کامپیوتر، محققان یادگیری عمیق و مهندسان از همه نوع است. ما گرد هم آمده‌ایم تا کلاس جدیدی از سیستم کامپیوتری بسازیم که برای هدف منحصر به فرد تسریع هوش مصنوعی و تغییر آینده کار هوش مصنوعی برای همیشه طراحی شده است. محصول شاخص ما، سیستم CS-2 توسط بزرگترین پردازنده جهان – 850000 هسته Cerebras WSE-2، به مشتریان امکان می دهد تا کار یادگیری عمیق خود را با سفارشات بزرگی نسبت به واحدهای پردازش گرافیکی سرعت بخشند.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/05/leibniz-supercomputing-centre-accelerates-ai-innovation-in-bavaria-with-next-generation-ai-system-from-cerebras-systems-and-hewlett-packard-enterprise.html