رستاخیز بوگاتی یکی از برجسته ترین داستان های خودرویی قرن بیست و یکم است. بوگاتی اشرافی، هنری و بیش از کمی محرمانه، یک مارک تجاری قبل از جنگ بود که تسلط بر تجملات، طراحی، و موتوراسپرت، خالق برندگان جایزه بزرگ، و مسلماً مجلل ترین خودرویی که تا به حال ساخته شده بود، به شکل تیپ 41 اوایل دهه 1930 بود. رویال سپس محو شد.
این فردیناند پیچ فقید، پادشاه تک شیدایی گروه فولکس واگن بود که حقوق نام را خرید و با ویرون سال 2005 و جانشین آن، شیرون، برند را به شکوه بازگرداند. نسخه سوپر اسپورت دومی همچنان سریعترین خودروی تولیدی جهان است که در سال 2019 در یک پیست آزمایشی آلمان در دستان راننده مسابقه اندی والاس به حداکثر سرعت 304.773 مایل در ساعت دست یافت.
چگونه آن را دنبال میکنید، بهویژه در دنیایی که ابرخودروهای برقی 2000 اسب بخاری انتظارات را بهطور جامع تغییر دادهاند؟
طبق سرنوشت، بوگاتی در نتیجه یک قرارداد پیچیده ضد و نقیض سال 2021 با فولکسواگن و پورشه، اکنون توسط ریماک، نیروگاه برقی کرواسی کنترل میشود. پس حق با شماست که بپرسید میت ریماک چه نوع انکور واندرکندی را برای افسانه 114 ساله فرانسوی طراحی می کند.
نتیجه Tourbillon است، یک هیبرید فوقالعاده قدرتمند که بوگاتی را به همان اندازه که از گذشته داستانی خود استناد میکند صد سال جلوتر نگاه میکند، اما نه آنطور که شما انتظار دارید.
نمادهایی مانند Type 57SC Atlantic که به عنوان زیباترین خودروی جهان مشهور است، تایپ 35، موفقترین خودروی مسابقهای تا کنون، و تایپ 41 رویال، یکی از جاهطلبانهترین خودروهای لوکس تمام دوران، ما را در اختیار ما قرار میدهند. ریماک می گوید: سه ستون الهام. زیبایی، عملکرد و تجمل طرح اولیه Tourbillon را تشکیل دادند. ماشینی که از هر چیزی که قبل از آن بود ظریف تر، با احساس تر و لوکس تر بود. و درست مانند آن نمادهای گذشته، صرفاً برای حال یا حتی آینده نیست، بلکه پور l’éternité“برای ابدیت.”
بله، به جرات می توان گفت که بوگاتی در مورد خلاقیت جدید خود بسیار هیجان زده است و از این به بعد به چمن های بکر Pebble Beach یا Villa d’Este رویدادهای کنکوری یک قرن نگاه می کند و هایپرکار جدید خود را به عنوان هر دو با تکنولوژی بالا معرفی می کند. و به عنوان یک واکنش هنرمندانه به کهنگی داخلی.
احیای ابرخودروی درخشان و کاملاً الکتریکی Nevera خود ریماک مطمئناً یکی از گزینهها بود، اما ریماک آنقدر به تاریخ بوگاتی احترام میگذارد که بداند هرگز پرواز نخواهد کرد. او میگوید: «بنابراین من پیشنهادی برای ساخت یک ماشین کاملاً جدید ارائه کردم.» او از زمانی که تنها کارمند Rimac در سال 2009 بود، راه بسیار زیادی را پیموده است.
ابزار موفقیت
نام Tourbillon برای طرفداران آن آشنا خواهد بود طالع بینی بالا. به جای احترام به یک راننده سابق بوگاتی – مانند پیر ویرون و لوئیس شیرون – ماشین جدید به پیچیده ترین مکانیسم در ساعت سازی اشاره دارد، ماشینی برای مچ دست که پیچیدگی آن اثرات گرانش را خنثی می کند تا دقیق ترین حالت ممکن را حفظ کند. زمان سنجی
طراحان و مهندسان بوگاتی هنگام طراحی خودروی جدید توسط ایده بیزمانی مکانیکی فریفته شدند و بنابراین Tourbillon تا حد زیادی صفحههای لمسی دیجیتال بزرگ را در فضای داخلی خود به نفع قطعات ماشینکاری شده و یک اسکلت کاملا آنالوگ رد میکند (یکی دیگر از مراجع جهانی ساعت ) خوشه ابزار – گرچه اگر بخواهید یک صفحه نمایش کوچک برای Apple CarPlay یا Android Auto به داخل نمایش داده می شود.
این خوشه از بیش از 600 قسمت تشکیل شده است، از تیتانیوم، یاقوت کبود و یاقوت در ساخت آن استفاده شده است و در جای خود ثابت می ماند و به فرمان اجازه می دهد تا دور آن بچرخد. دو سوزن روی صفحه وسط، دور و سرعت موتور را نشان می دهد. در سمت چپ، خوانش های آنالوگ برای دمای باتری و روغن وجود دارد. در سمت راست یک صفحه نمایش وجود دارد که قدرت گرفته شده از موتورهای الکترونیکی و موتور را نشان می دهد.
منبع: https://www.wired.com/story/bugatti-tourbillon-2024/
تحریریه مجله اچ پی