اشکال زدایی مشکلات دسترسی SSH در دستگاه قدیمی vms 6.2 UCX 4.0 – تمام ایده ها



من یک وکس قدیمی دارم که سعی می کنم به درستی آن را شبکه کنم. این وکس ده ها سال پیش به یک VM (Charon Vax) تبدیل شد، و من وظیفه دارم آن را به محیط امن جدید منتقل کنم – شبکه های مختلف، بسیار محدودتر، بدون پینگ، و غیره. Charon VAX بر روی VM ویندوز سرور میزبانی می شود. من Multinet-SSH از Process Software را نصب و اجرا کرده ام. من SSH را در حالت بدون کلید اجرا می کنم تا همه چیز ساده باشد. Putty و SSH on the vax مذاکرات خود را انجام می دهند و کار می کند.

من می توانم از سرور ویندوز SSH telnet را وارد VAX کنم، بنابراین می دانم که اتصال SSH فعال است. من تلاش برای ورود به سیستم و دسترسی را در کنسول اپراتور می بینم. من همچنین می توانم از telnet اولیه استفاده کنم و همچنان به Vax دسترسی داشته باشم. کاری که من نمی توانم انجام دهم این است که از طریق کاربران راه دور از یک سایت دیگر به Vax دسترسی داشته باشم. اتصال در زمان بتونه تمام می شود. همه تنظیمات در putty تأیید شده است و ما از همان نسخه استفاده می کنیم. توجه داشته باشید، کاربران از راه دور مشکلی برای دسترسی به Vax موجود (در یک شبکه دیگر) از طریق putty ندارند.

استاد شبکه IT برای شرکت اصرار دارد که هیچ مشکلی در پیکربندی شبکه او وجود ندارد و نسبتاً از من عصبانی می شود. او آمار شبکه‌اش را به من نشان می‌دهد که داده‌هایی را نشان می‌دهد که به Vax بدون پاسخی از سوی Vax می‌روند. من به دنبال ایده هایی برای رفع اشکال این وضعیت هستم. احساس واقعی من این است که شبکه با من مشکل دارد (آدم شبکه اطلاعات VMS صفر دارد). شاید لازم باشد تغییراتی در UCX ایجاد کنم؟

من آزادانه اعتراف می کنم که یک مربی پیکربندی شبکه نیستم.

پیشنهادها یا چیزهایی که می توانم به آنها نگاه کنم؟




منبع: https://community.hpe.com/t5/operating-system-openvms/debugging-ssh-access-issues-on-an-old-vms-6-2-ucx-4-0-machine/m-p/7202494#M105885