دانشگاه مک مستر توالی یابی ژنوم را برای مبارزه با کووید-19 و سایر بیماری های عفونی با شرکت Hewlett Packard Enterprise می شکند.

علاوه بر سرور HPE Superdome Flex، که مقیاس‌پذیرترین و ماژولارترین قابلیت‌های محاسباتی درون حافظه را در جهان ارائه می‌کند، آزمایشگاه مک آرتور در راه‌حل‌های HPE دیگری برای ذخیره، محاسبه و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها سرمایه‌گذاری کرد. این راه حل ها عبارتند از:

  • HPE Nimble Storage HF20C برای ذخیره مقادیر زیادی از داده های ژنومی خام که از تیم های توالی یابی دریافت می شود.
  • سیستم‌های HPE Apollo 6500 که برای یادگیری عمیق برای توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شکست آنتی‌بیوتیک بر اساس توالی ژنوم باکتری و به کارگیری یادگیری ماشینی برای یافتن داروهای جدید ایده‌آل هستند.

جاستین هاتارد، معاون اجرایی و مدیر کل HPC می‌گوید: «در ژنومیک، فناوری نقش کلیدی در تحقیقات DNA برای کمک به پیش‌بینی، تشخیص و درمان بیماری‌ها با ارائه محاسبات با کارایی بالا برای محققان برای پردازش مقادیر زیادی داده در مقیاس ایفا می‌کند. & AI، در HPE. “تحقیق تاثیرگذاری که آزمایشگاه مک مستر به مردم ارائه کرد، نمونه فوق العاده ای از نحوه استفاده آنها از قابلیت محاسباتی HPE Superdome Flex برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده های عظیم در زمان واقعی و ارائه پاسخ های به موقع به سوالات مهم در مورد COVID-19 است.”

برنامه تحقیقاتی آزمایشگاه مک آرتور شامل رویکردهای پیچیده انفورماتیک برای نظارت ژنومی مقاومت دارویی میکروبی، توسعه پایگاه های داده بیولوژیکی، توالی یابی نسل بعدی برای مونتاژ ژنوم و اپیدمیولوژی مولکولی، رویکردهای مدیریت خودکار ادبیات، و واژگان کنترل شده برای ادغام دانش بیولوژیکی است. بخش عمده ای از برنامه تحقیقاتی آنها شامل پایگاه داده جامع مقاومت آنتی بیوتیکی (CARD) است که ابزارهای استانداردسازی داده ها را برای نظارت ژنومی پاتوژن های باکتریایی مقاوم به دارو، یعنی ابر میکروب ها فراهم می کند. CARD اکنون با بیش از 4000 استناد، بیش از 2.7 میلیون بازدید صفحه و استفاده از الگوریتم های آن برای تجزیه و تحلیل ژنوم یک عفونت مقاوم به دارو هر 5 دقیقه یک بار، یکی از پرکاربردترین پایگاه داده برای نظارت مولکولی مقاومت ضد میکروبی در سراسر جهان است. علاوه بر این، در طول همه‌گیری COVID-19، آنها نقش رهبری در نظارت ژنومی و توسعه روش‌های بیوانفورماتیک برای رسیدگی به انواع SARS-CoV-2 در کانادا، از جمله توسعه گردش کار بیوانفورماتیک توالی‌یابی Illumina که توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا، تأیید ژنومی استفاده می‌شود، بر عهده گرفتند. جداسازی ویروس زنده و ارائه داده های توالی ژنوم SARS-CoV-2.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/07/mcmaster-university-cracks-genome-sequencing-to-fight-covid-19-and-other-infectious-diseases-with-hewlett-packard-enterprise.html

شرکای مجاز بلندمدت HPE Arrow ESC Canada Ltd. و Compugen Inc. در تعیین محدوده و ساخت راه حل موثر بودند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات آزمایشگاه مک مستر با استفاده از فناوری HPE، داستان کامل را اینجا کلیک کنید.

درباره آزمایشگاه مک آرتور در دانشگاه مک مستر