دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید استراتژی ملی امارات متحده عربی برای هوش مصنوعی را با ابررایانه جدیدی که توسط شرکت Hewlett Packard Enterprise ساخته شده است، ارتقا می دهد.

احمد الخلافی، مدیر عامل امارات متحده عربی، هیولت پاکارد اینترپرایز، گفت: «HPE تعهدی دیرینه به پیشبرد شیوه زندگی و کار مردم در امارات متحده عربی، از طریق برنامه امارات‌سازی، گاراژ زندگی دیجیتال، و مشارکت‌های صنعتی و دولتی دارد. ما مفتخریم که از استراتژی ملی امارات متحده عربی برای هوش مصنوعی با کمک به MBZUAI در رشد مشارکت خود در تحقیق و آموزش حمایت می کنیم. ابررایانه نقش مهمی در کمک به امارات متحده عربی در پیش‌بینی و استفاده از فناوری‌های جدید هوش مصنوعی در حال حاضر و آینده ایفا خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظر کمک به امارات متحده عربی برای رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به یک رهبر هوش مصنوعی تا سال 2031 هستیم.

برای پشتیبانی از نیازهای آموزشی هوش مصنوعی که نیاز به پردازش و ذخیره مقادیر زیادی داده دارد، HPE همچنین چهار پتابایت فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از سیستم ذخیره‌سازی موازی Cray Clusterstor E1000 HPE که برای سیستم‌های مقیاس بزرگ ساخته شده است، ارائه می‌کند تا ظرفیت ذخیره‌سازی افزایش یافته را فعال کند. علاوه بر این، با طراحی ابرکامپیوتر جدید، MBZUAI قابلیت‌های خنک‌کننده مایع پیچیده‌ای را از HPE به دست می‌آورد تا گرما را از دستگاه‌های پرمصرف از جمله CPU، GPU، حافظه و سوئیچ‌ها حذف کند.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/10/mohamed-bin-zayed-university-of-artificial-intelligence-advances-the-uaes-national-strategy-for-ai-with-new-supercomputer-built-by-hewlett-packard-enterprise.html

ابرکامپیوتر جدید فناوری‌های سرتاسری مبتنی بر HPE Apollo 6500 Gen10 Plus را ارائه می‌کند که به‌طور هدفمند برای بارهای کاری هوش مصنوعی و تحلیلی ساخته شده است، علاوه بر حجم‌های کاری مدل‌سازی و شبیه‌سازی که برای تحقیقات علمی حیاتی هستند. به عنوان بخشی از طراحی، HPE دارای 2 خواهد بودnd پردازنده‌های نسل جدید AMD EPYC™ با عملکرد محاسباتی پیشرفته و 384 پردازنده گرافیکی NVIDIA A100 Tensor Core برای محاسبات تسریع شده برای هدف‌گیری توسعه، آموزش و استنتاج مدل هوش مصنوعی.

جاستین هاتارد، معاون اجرایی و مدیر کل HPC، AI و Labs در HPE می گوید: «ابر رایانه نقش اساسی در آزادسازی هوش مصنوعی برای دستیابی به پیشرفت های قابل توجهی برای سازمان ها در سراسر جهان، در بخش های دولتی و خصوصی ایفا می کند. «HPE با ترکیب عملکرد و قابلیت‌های ابررایانه‌ها با راه‌حل‌هایی که برای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، برای ساخت و آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی در مقیاس، پیشتاز بازار در این مرز بعدی است. مرکز Super Computing Campus MBZUAI این قابلیت را برای باز کردن امکانات جدید در هوش مصنوعی و تقویت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک کشور مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیشبرد ابتکارات کلیدی در مراقبت‌های بهداشتی، پایداری و مهندسی نشان می‌دهد.

به عنوان یک مؤسسه اخیراً تأسیس شده، MBZUAI هنوز در حال ایجاد تیم متخصصان ابررایانه داخلی خود است. با همکاری با HPE، این دانشگاه علاوه بر فناوری‌های پیشرو در جهان، به یک تیم محلی بزرگ برای پشتیبانی از ابر رایانه و هوش مصنوعی دسترسی پیدا می‌کند.