ظهور عجیب و غریب اولین مسابقه زیبایی هوش مصنوعی در جهان

ظهور عجیب و غریب اولین مسابقه زیبایی هوش مصنوعی در جهان

فریدمن معتقد است آنچه که مسابقه هوش مصنوعی را متفاوت می کند این است که شرکت کنندگان Fanvue محصول سازندگان آنها هستند. او می‌گوید: «آن‌ها از تمام این کلیشه‌هایی استفاده می‌کنند که ما درباره «زن زیبا» داریم، و افرادی که تمایل به استفاده از هوش مصنوعی دارند ممکن است تصور متفاوتی از جذابیت زن داشته باشند. ممکن است او ممکن است موهای صورتی داشته باشد، اما همچنان در قلمرو زیبایی سنتی خواهد بود، با اندامی لاغر یا خال های زیادی روی صورتش.

هوش مصنوعی تصویری از شخصی با موهای بلند صورتی در دم اسبی بلند که آرایش کرده و تاپ صورتی رنگی به پا کرده است ایجاد کرد.

خالقان مدل هوش مصنوعی آیتانا لوپز (در بالا) به عنوان داور مسابقه زیبایی World AI Creator Awards فعالیت می کنند.

با حسن نیت از مزرعه ایده

برای ثبت، مسابقه Fanvue، مانند مسابقات زیبایی انسان، برنده را بر اساس چیزی بیش از ظاهر مشخص می کند. با این حال، برخلاف برخی از آن مسابقات، جوایز خلاق جهانی هوش مصنوعی به دنبال چیزهایی مانند «نفوذ رسانه‌های اجتماعی» و اینکه سازندگان آن تا چه حد از اعلان‌ها برای ایجاد شرکت‌کنندگان خود استفاده کرده‌اند، است. برندگان قرار است اواخر این ماه اعلام شوند.

برات گونگور، یکی از خالقان سرن آی، می‌گوید که «در هوش مصنوعی، در واقع نمی‌توان چهره‌ای زشت خلق کرد، اگرچه او مراقب است که توجه داشته باشد که هیچ چهره انسانی واقعاً زشت نیست. در حالی که برای افراد تازه کار تولید تصویر به اندازه کافی آسان است که با ویژگی‌های تار و دست‌های عجیب و غریب به پایان برسند، گونگور می‌گوید تیم باتجربه‌اش توانسته است یک مجموعه اولیه از 300 زن زیبا در Stable Diffusion ایجاد کند و در نهایت چهره سرن آی را انتخاب کند. از میان جمعیت، زیرا “او شبیه یک شخص واقعی به نظر می رسید.”

استخر Fanvue از فینالیست‌های لاغر، زیبا و عمدتاً با پوست روشن، منعکس‌کننده چیزی است که واشنگتن پست زمانی که Dall-E، Midjourney و Stable Diffusion را مأمور خلق زنان زیبا کرد، پیدا کرد. پست هفته گذشته با بیان اینکه برنامه‌ها تمایل داشتند «کاربران را به سمت دید محدودی از جذابیت سوق دهند»، هفته گذشته گزارش داد که در هزاران تصویری که ایجاد کرده است، تقریباً همه نازک، پوست روشن تا متوسط ​​و جوان بودند. (فقط 2 درصد از تصاویر “زن زیبا” علائم قابل مشاهده پیری را نشان می دهد.)

از برخی جهات، آن تصاویر منعکس کننده استخری هستند که از آن بیرون می کشند. ساندینی آگاروال، رئیس بخش قابل اعتماد هوش مصنوعی OpenAI، به پست گفت: «چگونه مردم در رسانه ها، هنر، صنعت سرگرمی نشان داده می شوند.

اما اگر تصاویری از زنان لاغر و زیبا در بازار انبوه، تصاویری از زنان لاغر و زیبا تولید شده توسط هوش مصنوعی به دست آورند، که سپس به اینفلوئنسرهای لاغر و زیبای تولید شده از هوش مصنوعی تبدیل می‌شوند و تصاویری ایجاد می‌کنند که فقط به جریان رسانه‌ای جمعی بازخورد می‌کنند، اینطور نیست. مار فقط دم خودش را می خورد؟ و این برای آن دسته از ما که به طور سنتی زیبا نیستیم، که تناسب سینه-کمر و باسنشان نمی تواند مطابق با استانداردهای آنلاین باربی باشد یا نمی توانیم هزینه نگهداری از یک سر را بپردازیم، چه معنایی دارد. موهای کاملا کوفته شده؟

منبع: https://www.wired.com/story/ai-beauty-pageant-world-ai-creator-awards/