نحوه عملکرد ماسک های صورت LED و درمان با نور قرمز برای رفع چین و چروک (2024)

نحوه عملکرد ماسک های صورت LED و درمان با نور قرمز برای رفع چین و چروک (2024)

رتینوئیدهای موضعی، مانند رتینول بدون نسخه و ترتینوئین تجویزی، همچنین می توانند چین و چروک و بافت را با کاهش سرعت تجزیه کلاژن و افزایش گردش سلولی پوست درمان کنند. رتینول و ال ای دی معمولا چندین ماه طول می کشد تا نتایج را ببینند، اما رتینوئیدها عوارض جانبی بیشتری دارند، مانند افزایش جوش ها و گاهی اوقات پوسته پوسته شدن و سوزش پوست.

متأسفانه، همه نتایج نور درمانی با نور قرمز یا آبی را نخواهند دید – و این ممکن است به شک در اطراف این دستگاه ها و اینکه آیا آنها کار می کنند کمک کند. تا زمانی که تلاش نکنید متوجه نخواهید شد، اگرچه باید با یک متخصص پوست صحبت کنید تا ببینید بر اساس نوع پوست شما چه چیزی را توصیه می کند. والدمن می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم نور قرمز در صورت بارداری یا شیردهی مضر است، اما از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد زنان باردار انجام نشده است، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. ما همچنین توصیه می کنیم مطمئن شوید دستگاهی که در نظر دارید توسط FDA پاک شده است.

طول موج، توضیح داده شد

دستگاه های نور درمانی اغلب بسیار پرهزینه هستند، اما دلیل خوبی وجود دارد: شما نمی توانید با هر LED قرمزی از فروشگاه سخت افزار همان اثر را داشته باشید. اگر طول موج به اندازه کافی قوی نباشد، به پوست شما نفوذ نمی کند – متاسفم برای کسی که TikTokker جلوی یک چراغ مرغ گرم شده نشسته است.

اینها طول موج‌های معمولی هستند که در نانومتر اندازه‌گیری می‌شوند:

  • نور قرمز درمانی معمولا از طول موج هایی در محدوده 630 تا 660 نانومتر استفاده می کند که کمترین طول موج موثر در حدود 600 نانومتر است.
  • چراغ های قرمز نزدیک به مادون قرمز معمولا 800 تا 1400 نانومتر هستند. اینها به عمق پوست نفوذ می کنند و بیشتر برای التیام و کاهش التهاب استفاده می شوند.
  • نور آبی معمولاً 405 تا 420 نانومتر برای از بین بردن باکتری های مولد آکنه است.

نحوه استفاده از نور درمانی و ماسک صورت LED

نور درمانی LED برای همه کار نمی کند، اما اگر می خواهید آن را امتحان کنید، ثبات بسیار مهم است. اگر فکر نمی کنید استفاده از ماسک نور درمانی را چندین بار در هفته به خاطر بسپارید، نتیجه ای نخواهید دید و ارزش پولی که به دست می آورید نخواهد داشت.

دستورالعمل های مربوط به دستگاه خاصی را که استفاده می کنید دنبال کنید، اما به طور کلی، شما می خواهید صورت خود را بشویید و خشک کنید و قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست از ماسک استفاده کنید. دستگاه‌ها باید زمان جلسه مشخصی داشته باشند، معمولاً بین سه تا 10 دقیقه. از آن برای تمام وقت استفاده کنید مگر اینکه احساس ناراحتی کند. مراقبت از پوست خود را بعد از آن به طور معمول اعمال کنیدتمرکز بر سرم های آبرسان یا مرطوب کننده ها، به خصوص اگر مستعد خشکی هستید. این ماسک ها را بیشتر از زمانی که در دستورالعمل آنها مشخص شده است استفاده نکنید.

در حالی که می توانید از درمان با نور قرمز و رتینوئیدها در برنامه روزانه خود استفاده کنید، والدمن استفاده همزمان از آنها را توصیه نمی کند زیرا می تواند احتمال تحریک را افزایش دهد.

قبل از شروع استفاده از ماسک چند عکس بگیرید تا بتوانید پیشرفت را دنبال کنید. ممکن است فوراً نتایج چشمگیری را نبینید، اما با عکس‌ها، حداقل می‌توانید تشخیص دهید که اتفاقی در حال رخ دادن است یا خیر.

تست ما

من از ماسک LED Contour Omnilux استفاده می کنم که در حال حاضر یکی از محبوب ترین ماسک های صورت LED است. طول موج نور قرمز 633 نانومتر و مادون قرمز نزدیک 830 نانومتر است. جلسات 10 دقیقه ای را از قبل برنامه ریزی کرده است و شرکت می گوید سه تا پنج بار در هفته به مدت چهار تا شش هفته از آن استفاده کنید. سپس می خواهید نتایج را با استفاده از دستگاه گهگاه پس از آن حفظ کنید.

شش هفته برای من کافی نبود تا نتایج را ببینم – در نهایت به مدت سه ماه متوالی از آن استفاده کردم. متأسفانه من تفاوت زیادی در چین و چروک هایم مشاهده نکرده ام. برخی از افراد ممکن است نتایج را زودتر ببینند، اما والدمن می‌گوید که معمولاً سه ماه زودترین زمانی است که نتایج را می‌بینید. شما یک شبه چین و چروک پیدا نکردید و یک شبه هم از بین نخواهند رفت. ثبات و شکیبایی کلیدی است،” او می گوید.



منبع: https://www.wired.com/story/led-face-masks-and-red-light-therapy/