هیولت پاکارد اینترپرایز رهبری ابررایانه ها را در عملکرد، بهره وری انرژی، اکتشافات علمی و هوش مصنوعی هدایت می کند.

HPE همچنین اخیراً اعلام کرده است که ابررایانه‌ها را برای شرکت‌های بیشتری در دسترس قرار می‌دهد تا با ارائه ابررایانه‌های خود در شکل کوچک‌تر و با قیمت پایین‌تر، از بینش، حل مشکلات و نوآوری سریع‌تر استفاده کنند. مجموعه گسترده آن شامل ابررایانه های جدید HPE Cray EX و HPE Cray XD است.

ابرکامپیوترهای ساخت HPE و HPE برای طیف وسیعی از دستاوردها، از جمله:

HPE سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین ابررایانه‌های جهان را ارائه می‌کند

HPE همچنین Setonix را در Pawsey Supercomputing Centre تحویل داد که آن را قدرتمندترین ابررایانه استرالیا و LANTA را در آژانس ملی توسعه علم و فناوری (NSTDA) به قدرتمندترین ابررایانه در تایلند و آسیای جنوب شرقی تبدیل کرد.

هیوستون، تگزاس – 18 نوامبر 2022 – در SC22، کنفرانس سالانه بین‌المللی ابرکامپیوتر، شرکت Hewlett Packard (NYSE: HPE) رهبری مداوم خود را با ابررایانه‌های پیشرو در جهان نشان داد که برای پیشرفت عملکرد، بهره‌وری انرژی، اکتشافات علمی و نوآوری هوش مصنوعی شناخته شده‌اند.

علاوه بر این، HPE شش ابرکامپیوتر از 10 ابرکامپیوتر کم مصرف دنیا را ساخته است که شامل Frontier، Frontier TDS، LUMI، Perlmutter، Setonix، و Champollion، ابررایانه‌ای با هوش مصنوعی است که فناوری‌های ابررایانه HPE را با محیط توسعه یادگیری ماشین HPE ترکیب می‌کند. یک پلت فرم یادگیری ماشینی هدفمند که به استفاده از آن اجازه می دهد تا مدل های هوش مصنوعی بزرگتر را سریعتر بسازد.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/news-advisory/2022/11/hewlett-packard-enterprise-drives-supercomputing-leadership-in-performance-energy-efficiency-scientific-discovery-and-ai.html

در آخرین لیست Top500 از قدرتمندترین ابررایانه های جهان، HPE سه تا از 10 ابررایانه برتر برتر را در میان 100 سیستم دیگر ارائه کرد. اینها عبارتند از مرزبانی آزمایشگاه ملی Oak Ridge، که اولین و سریعترین ابررایانه اگزا مقیاس جهان باقی مانده است، LUMI CSC، سریعترین ابررایانه اروپا و سومین سریعترین ابررایانه در جهان، و پرلموتر آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، هشتمین ابر رایانه سریع جهان.