یافته‌های گزارش تحقیق Zerto – شرکت‌ها فاقد استراتژی جامع باج‌افزار هستند



یافته‌های گزارش تحقیق Zerto – شرکت‌ها فاقد استراتژی جامع باج‌افزار هستند
 

بیش از دو سوم شرکت‌های مورد بررسی، استراتژی باج‌افزاری که بر بازیابی متمرکز باشد، ندارند

 

بوستون – 24 اکتبر 2023  Zerto، یک شرکت هیولت پاکارد Enterprise، امروز یافته های خود را منتشر کردنظرسنجی استراتژی باج افزار 2023 در اوت 2023 در VMware Explore US انجام شد. این تحقیق نشان می‌دهد که بیش از یک سوم شرکت‌ها هنوز یک استراتژی باج‌افزار جامع و کامل ندارند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که شرکت‌ها در حال ارزیابی مجدد استراتژی‌های حفاظت از داده‌ها و انعطاف‌پذیری سایبری خود هستند تا با تهدیداتی که با آن روبرو هستند هماهنگی بیشتری داشته باشند.

از هر سه شرکت یکی هنوز بهبود را در اولویت قرار نمی دهد

این گزارش نشان می دهد که 35.4 درصد از شرکت ها بهبود را در اولویت قرار نمی دهند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بازیگران باج‌افزار در حال افزایش توانایی در ضبط داده‌ها هستند. اگر کسب‌وکارها نتوانند بهبود یابند و فوراً از طرف خودشان شروع به فعالیت کنند، عواقب گسترده‌ای را متحمل خواهند شد.

در مجموع، بیش از نیمی از شرکت های مورد بررسی (56.6٪) بر هر دو بهبود تمرکز دارند و جلوگیری. این نشان می دهد که دیدگاه کل نگر در میان افراد مورد بررسی گسترده نیست.

کارولین سیمور، معاون بازاریابی محصول در Zerto، گفت: «این طبیعی است که شرکت‌ها با ایجاد یک استراتژی پیشگیری قوی و متمرکز بر خنثی کردن حملات شروع کنند. با این حال، از آنجایی که حملات پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند اقدامات پیشگیرانه را نقض کنند، اولویت‌بندی بازیابی باید عنصر کلیدی یک رویکرد مدرن و چند لایه باشد. این به همان اندازه پیشگیری حیاتی است، اگر نه بیشتر در محیط تهدید فعلی.»

شرکت ها به ارزیابی مجدد استراتژی های باج افزار ادامه می دهند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 66.2 درصد از شرکت ها در حال ارزیابی مجدد استراتژی های حفاظت از داده ها و انعطاف پذیری سایبری خود هستند. این یک نشانه مثبت است، زیرا نشان می دهد که شرکت ها تهدید باج افزار را جدی می گیرند. با این حال، این واقعیت که شرکت‌ها در حال ارزیابی مجدد استراتژی‌های خود هستند، به‌ویژه با توجه به اینکه تقریباً دو سوم (63.1٪) از افراد مورد بررسی دارای چندین ابزار محافظت از داده‌ها و شناسایی باج‌افزار در اختیار دارند، نشان می‌دهد که پیشگیری کافی نیست و حفاظت از داده‌های قدیمی. کوتاه می آید

این مایه دلگرمی است که می بینیم سازمان ها در حال ارزیابی مجدد استراتژی های باج افزار خود هستند. سیمور ادامه داد: برای شرکت‌هایی که روی بازیابی تمرکز نکرده‌اند، این گامی در جهت درست به سوی استراتژی باج‌افزار جامع‌تر است. یکی از راه حل‌هایی که شرکت‌ها باید در نظر بگیرند، خزانه‌های سایبری ایزوله است که می‌توانند از یک معماری امن برای محافظت از داده‌ها و خنثی کردن باج‌افزار استفاده کنند. سازمان ها نباید تنها به حفاظت متکی باشند. این خطری است که با بیمه و اقدامات پیشگیرانه قابل کاهش نیست و ارزش آن را ندارد. “

علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که دریافت بیمه سایبری نیاز به یک رویکرد جامع دارد. برای کسانی که از بیمه سایبری استفاده می کنند، پذیره نویسانی که متقاضیان را ارزیابی می کنند نیاز به پشتیبان گیری، بازیابی فاجعه، شناسایی و قابلیت ذخیره اطلاعات برای تایید سیاست ها دارند. این نشان می دهد که کسانی که در کسب و کار محافظت مالی در برابر تهدیدات باج افزار هستند، از دارندگان سیاست می خواهند که از داده های خود به شکلی جامع محافظت کنند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که شرکت‌ها باید استراتژی‌های باج‌افزار خود را دوباره ارزیابی کنند و رویکردی جامع‌تر را اتخاذ کنند که شامل بازیابی، حفاظت از داده‌ها و بیمه سایبری است. با انجام این کار، شرکت ها می توانند بهتر از خود در برابر عواقب مخرب مالی و عملیاتی حمله باج افزار محافظت کنند.

می توانید گزارش کامل را مشاهده کنید اینجا.

روش شناسی

تیم تحقیقاتی از 201 نفر به صورت حضوری در VMware Explore در لاس وگاس، 26 تا 29 اوت 2023، نظرسنجی کردند. همه پاسخ دهندگان شرکت کنندگان در کنفرانس VMware Explore بودند. تمامی داده ها در یک بازه زمانی سه روزه جمع آوری شد. پاسخ ها به صورت ناشناس ثبت شد، اما اطلاعات شرکت و شغل/عنوان جمع آوری شد.

درباره زرتو

Zerto، یک شرکت شرکت Hewlett Packard، با ساده‌سازی حفاظت، بازیابی و تحرک برنامه‌های کاربردی داخلی و ابری، مشتریان را قادر می‌سازد تا یک تجارت همیشه فعال را اداره کنند. راه حل حفاظت و مدیریت داده های ابری Zerto خطرات و پیچیدگی های نوسازی و پذیرش ابر را در استقرارهای خصوصی، عمومی و ترکیبی حذف می کند. راه‌حل ساده و فقط نرم‌افزاری از حفاظت مداوم داده در مقیاس برای رفع انعطاف‌پذیری باج‌افزار، بازیابی بلایا و تحرک چند ابری استفاده می‌کند. Zerto مورد اعتماد بیش از 9500 مشتری در سراسر جهان است و پیشنهادات خود را برای Microsoft Azure، IBM Cloud، Google Cloud، Oracle Cloud و بیش از 350 ارائه‌دهنده خدمات مدیریت شده ارائه می‌کند.




منبع: https://community.hpe.com/t5/software-general/zerto-research-report-finds-companies-lack-a-comprehensive/m-p/7200673#M905