هنگام راه اندازی سیستم سینمای خانگی Sonos من، یک مشکل دائمی داشتم. من سعی می کردم یک ساب ووفر بی سیم Sonos را به شبکه خود اضافه کنم، اما طبق برنامه تلفن همراه Sonos، ساب هیچ جا پیدا نشد. برنامه پیام «نمیتوان وصل شد» را میفرستد، یا – حتی عجیبتر – به من نشان میدهد که سعی میکنم یک جعبه خاکستری با برچسب «محصول» را با شماره سریالی که ربطی به چیزی ندارد وصل کنم.
“من فکر می کردم خانه هوشمند قرار است زندگی شما را بسازد آسان ترشوهرم به آرامی اظهار نظر کرد، در حالی که چند بار مشاهده کرد که ساب را به حالت کارخانه بازنشانی کردم، تلفنم را دوباره روشن و خاموش کردم، بلوتوث را روشن کردم، گوشی را عوض کردم و در نهایت سرم را به دیوار بکوبم و قبل از تماس با پشتیبانی فنی Sonos گریه کنم.
همانطور که همه ما می دانیم، من تنها کسی نیستم که با برنامه جدید Sonos مشکل دارم. این شرکت در ماه مه یک طراحی مجدد رادیکال را انجام داد که تعدادی از ویژگی های کلیدی مانند توانایی صدا را تغییر دهید در برخی از سیستمهای بلندگوی آن – و خشم طرفداران قدیمی Sonos را برانگیخت.
امروز، بیش از دو ماه پس از طراحی مجدد بحثبرانگیز، پاتریک اسپنس، مدیرعامل Sonos سرانجام در یادداشتی طولانی که در حساب اینستاگرام این شرکت منتشر کرد، ناامیدی کلی مشتری را تایید کرد. او با لحنی خندهدار و در کمال تاسف انگلیسی نوشت: «از زمان راهاندازی، ما با مشکلات متعددی روبرو بودهایم. اسپنس بابت ناراحتی ناشی از این بهروزرسانی عذرخواهی کرد و خاطرنشان کرد که تعمیر برنامه خراب همچنان «اولویت شماره یک Sonos» است.
این پست مشتریان را به فهرست دقیق بهروزرسانیهای نرمافزار Sonos که قبلاً منتشر شدهاند، ارجاع میدهد و نقشهای را برای بهبودهای بیشتر در برنامه hobbled ارائه میکند. در اینجا برخی از مشکلاتی که Sonos قول رفع آنها را در ماه های آینده می دهد آورده شده است:
- پیاده سازی پیکربندی کتابخانه موسیقی، مرور، جستجو و پخش (در ژوئیه و آگوست)
- بهبود پاسخگویی حجم (در ماه اوت)
- بهبود ثبات و قابلیت اطمینان هشدار (در ماه سپتامبر)
- بازیابی حالت ویرایش برای لیستهای پخش (در سپتامبر و اکتبر)
این یک لیست کوتاه است و شاید خیلی کوتاه باشد. تعداد پیشرفتهایی که شرکت باید انجام دهد – بیفایده است که در اینجا بیفایده باشیم – مضحک است. من در فکر یک شکست به روز رسانی برنامه به اندازه کافی بزرگ برای مقایسه آن با این مشکل هستم، زیرا در زمان من به عنوان گزارشگر و ویرایشگر فناوری مصرف کننده، نمی توانم به به روز رسانی نرم افزار دیگری فکر کنم که توانایی کاربران را برای کنترل صدا از بین ببرد.
بیشتر از این، نمی توانم به آپدیت دیگری فکر کنم که توانایی کنترل صدا و سپس را از کاربران سلب کند بلافاصله آن را برطرف نکرد. برای ماهها! من با Sonos تماس گرفتم و پرسیدم چرا جدول زمانی اسپنس برای اصلاحات طولانی شده است. این شرکت هنوز پاسخی نداده است.
اینجا ارزشی ندارد که سخت افزار Sonos استاندارد طلایی در دنیای صوتی مصرف کننده ممتاز باقی بماند. همکار من پارکر هال به Era 100 به عنوان استاندارد جدید بلندگوهای هوشمند اشاره می کند. هدفون بیسیم Ace امتیاز 8/10 و نشان WIRED Recommends را دریافت کرد. وقتی بالاخره سیستم سینمای خانگی Sonos خود را راهاندازی کردم، فکم از غنا و عمق صداهای جنگل در آن افتاد. سرزمین بد. (بمب برو بوم!)
و با این حال، این احساس ناامیدی ناامید به طرز عجیبی آشناست. خانواده من قبلاً یک خانواده کاملاً Sonos بودند، با بلندگوهای Play که در سرتاسر خانه ما و به کارگاه شوهرم پخش می شدند. من سیستم Play را در سال 2020 کنار گذاشتم، زیرا دیگر نمیتوانستم با تصمیم شرکت برای تقسیم نرمافزار کنترلکنندهاش به دو برنامه جداگانه Sonos، یکی برای بلندگوهای جدید و دیگری برای بلندگوهای قدیمی کنار بیایم. چرا باید کمی ریاضی ذهنی انجام دهم تا هر بار که میخواهم موسیقی را تغییر دهم، به یاد بیاورم که کدام برنامه کدام بلندگو را کنترل میکند؟
با این حال من دوباره اینجا هستم، گروگان سخت افزاری، درگیر نرم افزار، و قادر به ویرایش لیست های پخش Sonos خود تا سپتامبر نیستم. شاید من یک رویاپرداز زیبا و احمق دیگر باشم. حداقل تلویزیون Roku من هنوز کار می کند.
منبع: https://www.wired.com/story/sonos-admits-its-recent-app-update-was-a-colossal-mistake/