طراحی نمای فروشگاه

از دید من به عنوان طراح و معمار، ایجاد انگیزه ای برای خرید ، برای القا این احساس به مشتری که “محصول و جنس فروشگاه من به تو حس خوبی می دهد” مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود. در خرده فروشی این زاویه ی دید، به ناحیه طلائی معروف است. در نخستین نگاه گذرا و در اولین دید، مشتریان متوجه خواهند شد که جنسهای متنوعی با قیمت مناسب درون هزینه طراحی داخلی مغازه مغازه است؟ طرح کف ممکن است برای طلا سازی ها با مقادیر خرده فروشی پایین متفاوت باشد، ممکن است از قفسه های دیواری باز استفاده شود تا مشتریان بتوانند کالا را مشاهده کنند. در این نوع طراحی ویترین مغازه، می توان با استفاده از فویل های تصویری و ویدئو پروژکتور ، شیشه ویترین را تبدیل به یک صفحه نمایشی بزرگ (از 50 اینتچ تا 200 اینچ) با کیفیت تصویر بالا نمود. استفاده از رنگ بندی مناسب در دکوراسیون و قفسه بندی یکی از بخشهای مهم طراحی دکور مغازه است. توانسته است رضایت مشتریان عزیز خود را بدست آورد در این راه نیز از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد. پس باید بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب کرد.

پس بهتر است رنگها را با شناخت کامل در دکوراسیون داخلی مغازه به کار برد. همیشه توجه داشته باشید که به کار بردن ایدههای خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی مغازه باعث جلب توجه افراد میشود. 4. لوازم آرایش گران قیمت باید در حجم کم نمایش داده بشوند ، و آن استندی که لوازم آرایش در آن قرار دارد باید شیک و راحت باشد . چون در این صورت تصور می کند که محصولات موجود بسیار خاص و گران قیمت هستند. هنگام چیدن اجناس با قیمت بالا، سعی کنید تعداد کمی از این محصولات را کنارهم قراردهید و برای نمایش آنها حتما از ویترینهای جذاب و با کلاس بالا استفاده کنید. هر چه تطابق بیشتری با گروه هدف داشته باشید فروش محصولات بیشتر خواهد شد. حالا امروزه نیز با افتتاح کارخانههای تولید لوازم آرایشی و طراحی مدلهای مختلف قفسه بندی و رشد روزافزون تعداد مغازه های لوازم آرایشی، این صنعت با رشد چشمگیری روبرو شدهاست. طبق نظر و تجربه برخی از کارشناسان و فروشندگان صنعت لوازم آرایشی، هنگام طراحی دکور برای محصولات پیچیده و خیلی پر زرق و برق باید از دکور و قفسه بندی ساده استفاده کنید. این روش به نوبه خود یکی از روش های سخت و پیچیده در اجرای نمای شیشه ای است که نیاز است به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در این بخش از مقاله 4 نکته مهم درمورد چیدمان داخلی و قفسه بندی فروشگاه لوازم آرایشی را برای شما فراهم کردهایم. همین نکات صنعت لوازم آرایشی را به یکی از مهمترین صنایع چه برای فروشندگان و چه برای مشتریان تبدیل میکند. تیم مجرب پیلتن شاپ با رعایت تمامی نکات و استانداردهای لازم و با توجه به سلیقه شما و امکانات مرکزتان، بهترین و ایده آل ترین فضاها را طراحی و اجرا خواهد کرد. پس با توجه به اهمیت این بازار و رقابت سنگینی که بین فروشندگان و مغازههای مختلف وجود دارد، رعایت برخی نکات هر چند ساده میتواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب نظر مشتریان و افزایش میزان فروش داشته باشد. در مقابل هنگام به نمایش درآوردن محصولات ساده و معمولی باید سعی کنید با استفاده از المان های جذاب نظر مشتری را به این محصولات جلب کنید. فرقی نمیکند علت استفاده شما از ویترین یا پیشخوان عرضه تازهترین محصولات لوازم آرایشی باشد یا صرفا برای نگهداری لوازم اضافی یا بهعنوان محل قرارگیری صندوق فروشگاهی، نکته مشترک تمام این حالتها اهمیت پیشخوان یا ویترین مغازه شما است. در پایین برخی از مواردی که لازم است در دکوراسیون داخلی یک استخر ورزشی و سرپوشیده در نظر بگیرید معرفی میکنیم.

برای ایجاد یک معماری و دکوراسیون زیبا و اصولی به یک گروه مجرب طراحی نیاز دارید تا با علم، تخصص و تجربه شان بتوانند ایده آل ترین فضاها را پیاده سازی کنند. برای نورپردازی بهتر است از نورهای سفید استفاده شود هم چنین میتوان از لامپها و چراغ های سقفی با اندازههای مناسب نیز استفاده کرد؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که نور ایده آل و مطلوب بوده و چشم شناگر را در حین شنا اذیت نکند. میتوان گفت که با ایجاد امکان برقراری جریان هوا در پشت پانلهای مرکب، حرارت موجود در محیط به داخل ساختمان نفوذ نمیکند. این ارتباط با احساس مشتریان باعث افزایش فروش ما شد ، در حالیکه راهکارهای ارزان و ساده ای هم بودند. برعکس، طراحی باید برای لوازم آرایشی ساده شامل عناصر دکوراتیو بیشتر و تعاملی تر باشد. با یک دکوراسیون ساده و خودمانی که از المان های طبیعی و سبک دوست داشتنی و مهربان مانند سبک بوهمین یا روستیک الهام گرفته شده است، می توانید اطمینان و اعتماد افراد را به کالا و خدمات خود جلب کنید. از نور مناسب استفاده کنید هم چنین می توانید از نورپردازیهای متنوع با رنگهای جالب بر روی محصولات و ویترین استفاده کنید تا خریدار را به مدت بیشتری در مرکز خرید نگه دارید.

در دکوراسیون داخلی این مراکز باید از طرحهای جذاب و ساده استفاده کرد. اگر برای یک فروشگاه بسیار بزرگ لوازم آرایشی تابلویی کوچک و ساده را انتخاب کنید یا برای یک مغازه کوچک و جمعوجور یک تابلو بزرگ را نصب کنید، پیام اشتباهی را برای مخاطب ارسال کرده و اعتماد مشتریان احتمالی را از دست میدهید. همچنین مشتریان می توانند با کمک تابلویی که در بالای درب ورودی مغازه نصب شده به اطلاعات مورد نیاز در خصوص نام فروشگاه، نوع فعالیت، نام مالک و سایر اطلاعات جانبی دیگر نظیر شماره تماس، آدرس پیج تلگرام یا اینستاگرام و … یکی از اهداف اصلی تیم معماران در کانسپت این پروژه، ایجاد رابطه روح و عواطف انسانی با تخیلات است که با بازتاب سطوح و اشکال در فضا به وجود آمده است.

بهرهگیری از لوازم آرایشی قدمتی خیلی دور و دراز دارد که از نخستین تمدنهای تاریخ تا به امروز ادامه داشته است. یکی از عوامل مهمی که در طراحی سالن ماساژ باید در نظر گرفت، استفاده از موسیقی و سیستمهای صوتی اصولی است. سالنهای زیبایی یکی از فضاهایی به شمار می آیند که اغلب افراد با آن در ارتباط هستند پس برای راندمان و کارایی بالا و هم چنین جذب مشتری، استفاده از طراحی، رنگ و چیدمان مناسب و اصولی امر مهمی است. طراحی ویترین بسته می بایست به گونه ای باشد که در آن مشتری نمونه ای از آنچه ارائه می گردد را دیده و برای خردید به داخل مغازه برود و در واقع طرفداران ویترین های بسته معتقد هستند که مشتری می باید مورد احترام قرار گرفته و به داخل دعوت شود و توسط فروشنده و با احترام اقدام به خرید نماید. در مغازه های کیف و کفش مجلسی، بهتر است کار دکوراسیون را به گونه ای انجام دهید که هر کفش به همراه کیف خود قرار بگیرد. در نتیجه از خلاقیت نترسید و اجازه دهید که دیزاینر شما کار خود را به راحتی انجام دهد.

نورپردازی خلاقانه و زیبا از دیگر نکات مهم در طراحی نمای مغازه محسوب می شود. برای اینکه نمای خارجی کافی شاپ در کنار رستوران بزرگ خودنمایی کند، از پنلهای چوب عمودی با طرح نردهای در کنار لوگوی مکعبی کافی شاپ استفاده شده است. در واقع این طراحی برای کشور های خارجی می باشد.طراحی لندنی یکی از بهترین ها به نظر میرسد یکی از شهر هایی میباشد که طراحان حرفه ای بسیار زیادی را دارد. پیلتن شاپ با سابقه بالای خود در زمینه فروش لوازم ورزشی و ماساژ و با داشتن گروه ماهر و باتجربه ای از طراحان متعهد و مجرب، اجرا صفر تا صد پروژه های خود را با رعایت تمام اصول و کمیت های لازم و در بالاترین حد کیفیت تضمین می دارد. اگر طراحی داخلی بیش از حد و از نظر بصری سنگین باشد، توجه بیننده را به خود جلب کرده و جایی برای دیده شدن محصولات باقی نمیماند. برای چیدمان اجناس معیارهایی مثل رعایت اندازه حجم، محصولات یک برند، تفکیک نوع لوازم آرایشی و بهداشتی و هارمونی رنگ ها و غیره را برگزیده، و پس از رعایت این موارد به اضافه کردن دکور و موارد تزئینی فکر کنند. بهتر است برای نورپردازی باشگاههای بدنسازی از نور طبیعی استفاده کنید؛ وجود پنجرههای بزرگ در فراهم کردن نور و زیبایی تاثیر به سزایی دارند.

مراکز ورزشی و تفریحی که دارای استخر هستند برای جذب مشتری و مراجعین بیشتر، لازم است به نما و طراحی داخلی استخرشان توجه کنند. بعد از توجه کردن به استانداردها و ابعاد مناسب، نورپردازی استخر سرپوشیده یکی از مهمترین نیازهای هر فضای ورزشی است. به نظر شما بهترین راه برای جذب کردن مشتری چه می باشد؟ سبک کلاسیک دارای ویژگیهای خاص و منحصر به فردی است و به فضای سالن شما شکوه و جلال خاصی میبخشد. بهتر است در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه از انواع رنگ هایی استفاده شود که مورد علاقه خانم ها است و علاوه بر این انتخاب دکور و چیدمان پوشاک در قفسه ها و یا مکان هایی که برای قرار دادن انواع پوشاک در نظر گرفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهتر است فضایی را برای استراحت یا صرف نوشیدنی در نظر بگیرید. نکته مهم دیگری که لازم است در هنگام طراحی دکوراسیون فروشگاه در نظر داشته باشید، نوع اجناس و نحوه نمایش آن هاست. اما تبدیل پنجره به عنوان رابط بصری میان فضای بیرون و درون مشکل دیگری را به همراه داشت و آن اینکه پنجره مهمترین عنصر انتقال مزاحمتها از فضای بیرونی (سر و صدا و مشرفیت به ویژه برای طبقهٔ همکف) بود. هر کسی که یک بار به مغازه ای سر زده باشد که شال و روسری ها را داخل سبد می ریزند قطعا به شما خواهد گفت این روش خوبی برای فروش شال و روسری نیست و مشتری ها هم اغلب در جستجوی آنچه می خواهند ناکام هستند و دست خالی مغازه را ترک خواهند کرد.

اگر کالاهای کوچک و اکسسوری را همراه با پوشاک عرضه میکنید، بکوشید طبقهبندیهایتان را تفکیک کنید و تا میتوانید برای کالاهای کوچکتر از قفسههای جمعوجور بهره بگیرید. تم و رنگ بندی شما در بخشهای مختلفی از لوگو برند شما تا تجهیزات فروشگاهی که انتخاب کردهاید، قفسههای فروشگاهی، ویترین و سایر قسمتهای مغازه لوازم آرایشی شما نمایان میشود. فرقی نمیکند خودتان مالک و مدیر مغازه لوازم آرایشی خودتان باشید یا صرفا مسئول یک غرفه در یک فروشگاه بزرگ باشید، در هر صورت رعایت اصول چیدمان محصولات در فروشگاه باید جزء اولویت های اصلی شما باشد. البته ظروف مورد استفاده برای هر نوع از محصولات یک قنادی باید متفاوت باشد و بهتر است به این تفاوتها دقت شود.

محصولات تولید و عرضه شده در این صنعت بخش جدایی ناپذیری از سبد خرید مردم در نقاط مختلف دنیا هستند. برای مثال در شو رومی که در لندن برگزار شد از نقاط جذاب و دیدنی لندن مانند قصر باکینگهام، چرخ و فلک لندن و پل معروف آن به عوان عناصر اصلی در طراحی ویترین ها استفاده شده بود. باشگاه بدنسازی به فضای بیشتری نیاز دارد تا برای انواع دستگاهها مانند تی آر ایکس فضای کافی وجود داشته باشد و نیازهای مختلف ورزشکاران را نیز پوشش دهد. امروزه مراکز تجاری به عنوان فضایی که نیازهای مختلف مردم را جهت خرید و فروش یا گذراندن اوقات فراغت فراهم میکند از محبوبیت بالایی برخوردار است به همین خاطر طراحی داخلی مدرن و اصولی این مراکز باید به گونه ای باشد تا انرژی مثبتی را به افراد منتقل کند و بازدهی بالای اقتصادی نیز داشته باشد. سالن و مراکز ماساژ باید به گونه ای طراحی شوند که آرامش را به فرد منتقل کند. بهتر است نیمکت، مبل، صندلی و تمام عناصر تزیینی به کار رفته در مرکز تجاری به گونه ای انتخاب شود که از جنبه بصری حس و انرژی مثبتی را به بیننده منتقل کند. یکی دیگر از عوامل مهم کاشی کاری استخر است؛ برای این کار میتوانید از کاشیهای مناسب با رنگهای جذاب استفاده کنید.

به همین دلیل لازم است که سایر رنگ های دیگری که نیاز است، در مغازه گل فروشی استفاده شوند. طراحی ویترین مغازه یکی از مهم ترین و قوی ترین دلیل مشتری برای ورود به مغازه می باشد پس چیدمان ویترین مغازه که قلب مغازه حساب می شود بسیار مهم می باشد. برای زیبایی بیشتر فضا می توانید از لامپ های کم نور و آویزان نیز استفاده کنید. بنابراین برای نور پردازی حساسیت و دقت بیشتری به خرج بدهید و ایده پردازی کنید. به کارگیری رنگ های شاد در اجزای دکوراسیون، استفاده از نورهای رنگی، قرار دادن مبل و صندلی هایی با پارچه های رنگی شاد و طرحدار، استفاده از کفپوش های چمن مصنوعی و به طور کلی به کارگیری ایده های دکوراسیونی کارتونی می تواند فضایی دوست داشتنی را برای خرید بچه ها فراهم کند. یک فروشنده باید در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود دقت کافی را داشته باشد و بداند که رعایت چه نکاتی باعث جذب مشتری و در نهایت خرید او از مغازه کوچکش می شود. رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری نسبت به فروشگاه و ارزیابی مثبت از خرید کمک می کند.یکی از عواملی که فضای فروشگاه را تحت تأثیر قرار می دهد زیبایی شناسی است.