“استعاره: ReFantazio” بهترین ایده ها را از “Persona 5” می رباید

"استعاره: ReFantazio" بهترین ایده ها را از "Persona 5" می رباید

وقتی نوبت ساخت رسید استعاره: ReFantazioتوسعه دهنده Atlus یک اصل راهنما داشت: ساخت یک بازی ویدیویی که نقطه اوج همه RPG های محبوبی بود که شرکت قبل از آن ساخته بود. کارگردان کاتسورا هاشینو این هفته در جریان نمایش آنلاین بازی گفت: «ما تصمیم گرفتیم ژانر فانتزی را به چالش بکشیم. Atlus حدود 35 سال است که بازی می‌سازد و می‌خواست یک تیم ستاره‌دار را برای بزرگداشت سالگرد گرد هم بیاورد.

هاشینو در سرتاسر سریال Persona نقش بسزایی داشته است. ذیل پرسونا 5پس از انتشار، او از P-Studio – تیمی که روی بازی‌های Persona کار می‌کرد – دور شد تا Studio Zero، یکی دیگر از گروه‌های داخلی Atlus را راه‌اندازی کند. برای استعارهاستودیو زیرو، شیگنوری سوجیما، هنرمند شخصیت پرسونا و شوجی مگورو، آهنگساز قدیمی را به کار برد. آنها همچنین توسعه دهندگان مهمان کودا کازوما، هنرمند مفهومی را نیز وارد کردند NieR: Automata، و ایکوتو یاماشیتا، یکی از هنرمندان پشت انیمه محبوب Neon Genesis Evangelion.

استعاره: ReFantazioe، که قرار است در 11 اکتبر برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه شود، بسیاری از عناصر اجتماعی سری Persona را با سیستم مبارزه سریعتر و تنظیمات فانتزی جدید ترکیب می کند.

که در استعاره، ترور یک پادشاه آغازگر انتخاباتی است که به هر کسی اجازه می دهد تا زمانی که از حمایت کافی برخوردار باشد، حاکم بعدی باشد. این بدان معناست که قهرمان داستان که در ماموریت شخصی خود قرار دارد، باید با پیروان بالقوه پیوند برقرار کند، جوایز هیولا کشی به دست آورد، سیاه چال‌ها را کاوش کند، کارهای جانبی را کامل کند و به طور کلی حمایت جمع کند.

مانند بازی‌های Persona، یک عنصر اجتماعی در بازی وجود دارد، چه ایجاد روابط با دنبال‌کنندگان و چه با بازیگران بازی. هیچ سفر سریعی بین مقصد وجود ندارد. در عوض، بازیکنان در پایگاه‌های سیار مجهز به همه چیز از اتاق‌های پاتوق گرفته تا کتابخانه‌ها تا مکان‌هایی برای پخت و پز یا خشک کردن لباس‌هایتان می‌گردند. این یادآور وظایف فوق‌العاده رضایت‌بخش و کاملاً پیش پا افتاده Persona است که باعث می‌شود بازی زنده‌تر شود.

هاشینو این را می گوید استعاره به بازیکنان اجازه می دهد با استفاده از یک سیستم شغلی مبتنی بر قدرت هایی به نام کهن الگوها، تیم های خود را بسازند. او در دموی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: «قهرمان‌ها با رویارویی با اضطراب خود، به این کهن الگوها، قدرت ویژه‌ای دست می‌یابند. “قدرت آنها به اشکال مختلف در طول بازی ظاهر می شود.” آنها ممکن است شبیه به دشمنان همنام بازی های Persona به نظر برسند، اما بیشتر شبیه سبک های نبرد سنتی هستند. به عنوان مثال، سالک یک جنگجوی خوب است، در حالی که یک جادوگر با جادو می جنگد. بازیکنان می توانند مهمانی های خود را هر طور که می خواهند با هم ترکیب کرده و با هم هماهنگ کنند، از جمله ایجاد تیم هایی کاملاً با همان شغل.

Atlus در حال حاضر به لطف محبوبیت بی‌نظیر بازی‌هایی مانند این، از یک رنسانس لذت می‌برد پرسونا 5 در سال 2016 و Persona 3 Reload، در ماه مارس منتشر شد. بارگذاری مجدد، بازسازی یک عنوان PS2، در هفته اول به سریع ترین بازی تاریخ Atlus تبدیل شد. استعاره بسیاری از سبک چشم نواز و مبارزات نرم سری را حفظ کرده است. هاشینو می‌گوید این یک بازی عظیم است که «قدرت فانتزی را زیر سؤال می‌برد، قدرتی که همه ما از آن برخورداریم».

منبع: https://www.wired.com/story/metaphor-refantazio-steals-the-best-ideas-from-persona-5/