چگونه به کرم های مغز خوار و مسمومیت جیوه مبتلا نشویم؟

چگونه به کرم های مغز خوار و مسمومیت جیوه مبتلا نشویم؟

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، تقریباً همه ما حداقل مقادیر کمی از متیل جیوه – شکل جیوه ای که بیشتر با آن مواجه می شویم – در بدن خود به دلیل شیوع بسیار زیاد آن در محیط داریم. با این حال، بیشتر اوقات این سطوح آنقدر پایین هستند که منجر به مشکلات سلامتی نمی شوند.

Awadhesh Jha، سم شناس دانشگاه پلیموث، می گوید: در حالی که بخشی از این می تواند ناشی از اقامت در نزدیکی نیروگاه ها باشد، زیرا احتراق زغال سنگ طیفی از آلاینده های مضر از جمله جیوه را آزاد می کند، انسان ها تمایل دارند این ماده شیمیایی را از طریق مصرف ماهی بخورند. او می‌گوید: «بسیاری از صنایع نزدیک خط ساحلی هستند و بیشتر آلاینده‌های آن‌ها، از جمله جیوه، در محیط‌های آبی تخلیه می‌شود. بنابراین ماهی ها تعداد بیشتری از آنها را جمع می کنند.

در حالی که اطلاعات کمی در مورد تعداد موارد سمیت جیوه در ایالات متحده در هر سال وجود دارد، مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض بیش از حد جیوه می تواند باعث مشکلات عصبی رشدی در کودکان شود و بزرگسالان را در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی قرار دهد. در نظرسنجی های ملی مختلف در سراسر ایالات متحده، افرادی با درآمد کمتر از 20000 دلار در سال، تحصیلات پایین و کسانی که بیش از سه بار در هفته ماهی مصرف می کنند، مشخص شده است که بیشترین قرار گرفتن در معرض جیوه را دارند.

به گفته جیا، مصرف ماهی‌های بزرگ‌تر، بیشترین خطر را دارد، زیرا آنها در طول زمان با خوردن گونه‌های کوچک‌تر، غلظت‌های بیشتری از جیوه را در بدن خود جمع می‌کنند. به همین دلیل، هم EPA و هم سازمان غذا و دارو به زنان باردار توصیه می‌کنند که از خوردن کوسه، اره‌ماهی، ماهی خال مخالی یا کاشی ماهی خودداری کنند، زیرا ممکن است حاوی مقادیر بیشتری جیوه باشند که می‌تواند بر رشد مغز جنین متولد نشده تأثیر بگذارد. .

برای بقیه ما، Jha می گوید که او توصیه می کند که حداکثر 170 گرم در هفته ماهی مانند تن یا ماهی خال مخالی – تقریباً یک قوطی تن ماهی – و به طور کلی بیش از 350 گرم در هفته هیچ ماهی یا صدف ماهی را توصیه نمی کند. . فراتر رفتن از این محدودیت ها به صورت گاه به گاه احتمالاً تأثیر کمی خواهد داشت، اما انجام این کار در هفته، در هفته، خطر افزایش سطح جیوه در بدن شما را افزایش می دهد.

این موضوع همچنان در میان دانشمندان بحث برانگیز است، زیرا خوردن ماهی زیاد فواید سلامتی شناخته شده ای مانند افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 دارد که از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

Jha می‌گوید: «در نهایت این بستگی به فرد و میزان متابولیزه کردن مواد سمی دارد. این ترکیب ژنتیکی افراد است که سمیت مواد شیمیایی از جمله جیوه را تعیین می کند.

تحقیقات قبلاً نشان داده است که جیوه می تواند به طرق مختلف بر بدن تأثیر بگذارد که می تواند بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر بگذارد. علائم شایع مسمومیت با جیوه درد مفاصل و عضلات، ضعف، خستگی، بی خوابی و تعریق زیاد است.

هرکسی که از مسمومیت جیوه رنج می‌برد، می‌تواند از طریق داروهایی به نام شلاتور، که جیوه را از خون حذف می‌کند و آن را از مغز و کلیه‌ها دور می‌کند، درمان می‌شود، اما این فرآیندی زمان‌بر است که ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا علائم بهبود یابد.

Jha می‌گوید: «به تدریج تجزیه می‌شود و سپس متابولیزه می‌شود و دفع می‌شود، اما باز هم بستگی به این دارد که جیوه توسط پروتئین‌های خاصی و سایر مولکول‌های بدن متصل شود یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است دفع آن از بدن بیشتر طول بکشد.»

RFK جونیور اصرار دارد که به خوبی از هر گونه عوارض ناخوشایند بیماری های دوگانه گذشته است. این نامزد انتخاباتی گفت: «من پیشنهاد می‌کنم 5 کرم مغزی دیگر بخورم و همچنان رئیس‌جمهور ترامپ و بایدن را در یک مناظره شکست دهم». توییت کرد چهارشنبه در X. “حتی با نقص شش کرم از نتیجه مطمئن هستم.”



منبع: https://www.wired.com/story/brain-parasite-worm-mercury-fish-robert-kennedy-rfk/