پاسخ: من باید یک VM را از مخترع حذف کنم، اما آیا می توانم یک نسخه پشتیبان برای استفاده در آینده نگه دارم؟

سلام پیترجن

هنگامی که یک ماشین مجازی (VM) را از موجودی ذخیره سازی HPE SimpliVity حذف می کنید، لزوماً به این معنی نیست که شما VM و تمام داده های آن را حذف می کنید. در عوض، به این معنی است که شما مرجع VM را از سرور vCenter که موجودی ماشین مجازی را مدیریت می کند، حذف می کنید.

اگر یک VM را از موجودی حذف کنید، همچنان می توانید نسخه پشتیبان آن را برای استفاده در آینده حفظ کنید. HPE SimpliVity از VM ها نسخه پشتیبان تهیه می کند و آنها را جدا از خود ماشین های مجازی ذخیره می کند، بنابراین حذف یک VM از موجودی، به طور خودکار نسخه های پشتیبان آن را حذف نمی کند.

با این حال، اگر انتخاب کنید VM را از دیسک حذف کنید، بک آپ های آن نیز حذف می شود. بنابراین، اگر می‌خواهید نسخه‌های پشتیبان VM را حفظ کنید، باید قبل از حذف VM از دیسک، آنها را در مکانی امن نگه دارید.

قبل از حذف VM از موجودی یا حذف آن از روی دیسک، همیشه یک ایده خوب است که مطمئن شوید یک نسخه پشتیبان فعلی از VM دارید تا مطمئن شوید که می توانید آن را در صورت نیاز بازیابی کنید. علاوه بر این، اگر فضای کمی دارید، می‌توانید برخی از داده‌های پشتیبان را در یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی بارگیری کنید تا فضای ذخیره‌سازی HPE SimpliVity را آزاد کنید.

در اینجا مراحل حذف یک VM از موجودی HPE SimpliVity با حفظ یک نسخه پشتیبان آمده است:

1. وارد رابط وب HPE SimpliVity شوید.
2. به صفحه “ماشین های مجازی” بروید.
3. ماشین مجازی را که می خواهید از موجودی حذف کنید انتخاب کنید.
4. بر روی منوی “Actions” کلیک کنید و “Backup up Virtual Machine” را انتخاب کنید.
5. منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان کامل شود. شما می توانید پیشرفت پشتیبان گیری را از صفحه “پشتیبان گیری” نظارت کنید.
6. پس از تکمیل پشتیبان، به صفحه «ماشین های مجازی» برگردید و دوباره ماشین مجازی را انتخاب کنید.
7. روی منوی «اقدامات» کلیک کنید و «حذف از موجودی» را انتخاب کنید.
8. در کادر محاوره ای تایید، گزینه yes را انتخاب کنید تا ماشین مجازی از موجودی حذف شود.”


در حال حاضر، VM از موجودی حذف شده است، اما یک نسخه پشتیبان از VM هنوز وجود دارد، و در صورت نیاز می توانید آن را بازیابی کنید. برای بازیابی ماشین مجازی، به صفحه “پشتیبان گیری” بروید، نسخه پشتیبان ماشین مجازی را انتخاب کنید و روی “بازیابی” کلیک کنید.
دستورات را دنبال کنید تا فرآیند بازسازی کامل شود.

امیدوارم این کمک کند.!!

با احترام
ماهش




منبع: https://community.hpe.com/t5/hpe-simplivity/i-need-to-remove-a-vm-from-the-inventor-but-can-i-retain-a/m-p/7183351#M3894