صرافی کوکوین-آموزش جامع ثبت نام در صرافی کوکوین

جفت ارز معاملاتی BTC/USDT را در نظر بگیرید. در این مطلب نیز قصد داریم فرایند انتقال ارزها از صرافی کوکوین به کیف پول ارز دیجیتال را توضیح و آموزش دهیم، اما پیش از آن، بهصورت خلاصه مروری بر کلیات مربوط به صرافی ارز دیجیتال کوکوین داریم. بعد از انجام این مراحل، بر روی گزینهی “terms of use” کلیک کرده و پس از مشاهده تمام قوانین و شرایط استفاده از این صرافی در صورت موافقت، تیک را فعال کرده و به ادامه مراحل ثبت نام میپردازید. پس از ثبت نام در اپلیکیشن کوکوین می توانید با انجام مراحل زیر به تایید هویت دو عاملی بپردازید.

نتیجه شامل قیمت پایانی Close Price می باشد.

در صورتی که از قبل در صرافی Kucoin ثبتنام کرده باشید، تنها کافیست با وارد کردن ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید. اگر از قبل در حساب صرافی کوکوین خود USDT یا BTC داشته باشید؛ برای شروع معاملات فیوچرز خود؛ تنها کافیست در قسمت اصلی حساب کاربری کوکوین گزینه “Transfer” را انتخاب کرده و USDT یا BTC را به پلتفرم فیوچرز کوکوین خود انتقال دهید. این کد به شما امکان میدهد معاملات خود را شروع کنید. برای شروع معاملات روی منوی Exchange کلیک میکنید. برای بستن پوزیشن در سفارش مارکت ابتدا لازم است بر روی گزینه “Close Position” و سپس بر روی گزینه “Market ” در گوشه پایین سمت راست تصویر کلیک کنید. اگر صرافی نقدینگی زیادی داشته باشد، لازم نیست کاربر برای انجام شدن معامله خود بیش از حد صبر کند.

این یک لایه دیجیتالی است که کل کره زمین را پوشش می دهد. نمونه هایی از این موارد شامل BTC/ETH ، ETH/XRP و BSC/BTC است. نتیجه شامل قیمت پایانی Close Price می باشد. هر دو قراردادهای Perpetual و Delivery شامل پرداخت کارمزد Maker و Taker میشوند. در پلتفرم Futures کوکوین، Maker به شخصی گفته میشود که به دفتر، نقدینگی اضافه کرده و ملزم است کارمزد مربوط به Maker را پرداخت کند. البته دقت داشته باشید این کارمزد ثابت برای واریز به این صرافی بوده و همواره نیز رقم آن ۰٫۲ درصد است که بهمراتب پایینتر از میانگین کارمزدی است که دیگر صرافیهای ارز دیجیتال از کاربران خود دریافت میکنند.

حال باید روی گزینه تأیید (Confirm) که در قسمت پایین صفحه قرار دارد، کلیک کرده و سپس کد احراز هویت دوعاملی (۲FA) خود را وارد کنید. در اخر نیز با کلیک بر روی گزینه “Confirm”، پوزیشن شما در قیمت کنونی بازار بسته میشود. اگر زمانی گوشی تلفن همراه خود را گم کردید یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید و بخواهید روی گوشی تلفن همراه یا رایانه دیگری به حساب کوکوین خود دسترسی پیدا کنید، حتماً باید کد Google Authentication را وارد کنید، اما نکته مهم این است که بسیاری از افراد، نرمافزار Google Authentication را تنها روی گوشی تلفن همراه خود نصب کردهاند و با مفقودشدن یا به سرقت رفتن گوشی موبایل، دیگر به این کد دسترسی نخواهند داشت؛ در این صورت برای بازیابی حساب کاربری خود در کوکوین باید احراز هویت انجام دهید. در گام بعدی باید گزینه برداشت (Withdraw) را که در شکل زیر نیز به آن اشاره شده است، انتخاب کنید و پس از آن نیز در گام بعدی، ارز USDT را انتخاب کنید.

محاسبه PNL تحقق یافته (PNL: Profit and Lost) بر اساس تفاوت میان قیمت ورودی و خروجی یک پوزیشن انجام میشود. در این میان صرافی کوکوین kucoin با ایده های جدید تونسته بیش از 10 روش مختلف برای افزایش امنیت برای کاربرانش مهیا کند. کوکوین صرافی چه چیزهایی را معامله میکند؟ Trading Account: حساب معاملاتی شماست که داراییهای موجود در این حساب را میتوانید برای معامله استفاده کنید. Kucoin ارزهای فیات را قبول نمی کند و برای سپرده گذاری باید رمز ارز دیگری را انتخاب کنید. درواقع پس از گذشت مدتی از اعلام محدودیتها و قطع دسترسی کاربران ایرانی از سوی صرافی ارز دیجیتال بایننس، صرافی کوکوین موفق شد بسیاری از کاربران فعال ایرانی این صرافی را جذب پلتفرم معاملاتی خود کند. اکنون باید وارد حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال کوکوین شوید و درست مانند شکل زیر روی گزینه داراییها (Assets) که در شکل پایین آن را مشخص کردهایم، کلیک کنید.

صرافی کوکوین پس از صرافی بایننس، صرافی کوین بیس COINBASE، هیوبی Huobi و صرافی FTX، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است و حجم معاملات ارزهای دیجیتال مختلف در این پلتفرم به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در روز هم میرسد. اما بایننس که لقب بزرگترین اکسچنج و صرافی دنیا را با خود یدک میکشد به دلیل تحریمها دسترسی به آن سخت و با اعمال شاقه همراه است. در سالهای اخیر، بازار ارزهای دیجیتال بهدلیل تنوع بالا و رشد قیمتی بیشتر ارزهای مبادلاتی آن، به یکی از محبوبترین و جذابترین بازارهای سرمایهگذاری در سرتاسر دنیا بدل شده است. از سوی دیگر با در نظر گرفتن حجم نقدینگی بالا، انجام فرایندهایی مانند واریز و برداشت ارزها در کوتاهترین زمان ممکن و بهویژه کمترین کارمزد در مقایسه با سایر رقبا، کوکوین توانسته است به یکی از محبوبترین پلتفرمهای معاملاتی در همه جهان بدل شود. اساساً یکی از مواردی که سبب شده است صرافی ارز دیجیتال کوکوین به یکی از محبوبترین پلتفرمهای معاملاتی در میان کاربران بازار ارزها بدل شود، میزان ثابتی از کارمزد است که این صرافی ارز دیجیتال بابت هر معامله از کاربران خود دریافت میکند.

کوکوین صرافی چه چیزهایی را معامله میکند؟

خوشبختانه دو صرافی «کوینکس» و «بایننس»، اقدامات امنیتی سرسختانه ای برای حفظ سرمایه معامله گران دارند. در صورتی که کاربر نتواند این درصد را در حساب فیوچرز خود حفظ کند؛ پوزیشن وی توسط موتور Liquidation گرفته شده و منحل میشود. ازاینرو، معاملات آتی برخلاف معاملات اسپات، دارای آستانه لیکویید شدن (liquidation threshold) هستند. اگر هزینه های معاملات خارج از عرصه آتی را در نظر دارید، شما باید 0.1 درصد بپردازید به این معنی که یک معامله 10 هزار دلاری برای شما 10 دلار هزینه دارد. پس از ورود به صفحه اصلی، مطمئن شوید که تنظیمات را به زبان مورد نظر خود تغییر دادهاید.

زمانی که از قیمت پایه صحبت می شود ، بار دیگر صرافی کوکوین میانگین وزنی را از صرافی های مختلف پیشرو مانند Kraken ، Coinbase Pro و Bitstamp میگیرد. با مشاهده کردن پیامی مانند تصویر زیر، متوجه می شوید که موبایل شما با موفقیت وریفای شده است. همچنین این صرافی ارز دیجیتال از نظر امنیتی و معتبربودن، در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و تاکنون هیچگونه موردی مبنی بر سرقت داراییهای کاربران از حساب آنها در صرافی کوکوین گزارش نشده است.

از طرفی، از آنجا که انجام فرایند احراز هویت، جزء موارد اجباری صرافی کوکوین نیست و این صرافی هیچگونه لزومی برای انجام این کار توسط کاربران انواع کشورها در نظر نگرفته است، کاربران ایرانی میتوانند بهراحتی از خدمات ارائهشده توسط کوکوین استفاده کنند. مدت زمان 10 روز برای برگشت پول در نظر گرفته شده است که با انتاخاب گزینه Auto Renewal این بازه زمانی در آخر هر 10 روز تمدید میشود. در پلتفرم فیوچرز صرافی کوکوین پس از آنکه اطلاعات یک سفارش را وارد کردید، با کلیک بر روی Buy/Long پوزیشن ایجاد شده را طولانی و با کلیک بر روی گزینه Sell/Short پوزیشن ایجاد شده را کوتاه کنید. اما خوشبختانه شاهد بودیم که تعدادی صرافی ارز دیجیتال معتبر و شناختهشده اقدام به پشتیبانی از کاربران ایرانی کردند که ازجمله برترینهای آنها میتوان به کوینکس و کوکوین اشاره داشته باشیم. سهام KuCoin یا به اختصار KCS ، یک رمز ارز رمزنگاری شده اختصاصی است که با صرافی درست شده است.

اگر از رمزارزهای پایه در معاملات آتی در KuCoin استفاده میکنید این نوع پرداخت برای شما ایده ال است اما اگر هیچ ارز دیجیتالی ندارید، در عوض می توانید به سادگی اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و مستقیماً از پول نقد در پلتفرم استفاده کنید. در حالت دیگری، این پلتفرم میتواند شاخص های ارزهای رمزنگاری شده ، معاملات Margin و حتی قراردادهای آتی (Futures) را هم ارائه دهد. اکنون میدانیم که پلتفرم کوکوین تا چه اندازه کاربرپسند است و چگونه هر فردی میتواند از آن استفاده کند. یک معامله فیوچرز در پلتفرم Futures صرافی کوکوین توافقنامهای است که در آن برنامه خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص در زمان مشخصی در آینده تعیین میشود. این کار به جهت ارائه قیمت دقیق تری از رمزارز مورد نظر است این امر از آنجا نشات میگیرد که صرافی کوکوین تنوع هایی را مورد بررسی قرار میدهد که اغلب بین پلتفرم های رقیب مشاهده می کنید.

با فعال کردن گزینههایی که توضیح دادهشد، امنیت حساب شما به سطح بالا (High) ارتقا پیدا میکند و میتوانید آسودهخاطر باشید که پنل معاملاتی شما از داراییهای شما ایران ارز دیجیتال بهخوبی محافظت میکند. از موارد مهم امنیت حساب کاربران ، احراز هویت دو مرحله ای ، سوال امنیتی ، رمز عبور معامله Trade ، رمز عبور ورود به حساب کاربری ، تایید تلفن و محدود کردن IP ها می باشد. کوکوین در بالای جفت crypto-cross سنتی قرار دارد و همچنین شاخص هایی را هم ارائه می دهد. برای بررسی داراییهای فیوچرز خود از طریق داشبورد بالای صفحه بر روی گزینه “Assets” و سپس “Futures Assets” کلیک کنید. از سوی دیگر، صرافی ارز دیجیتال کوکوین از رابط کاربری ساده و آسانی برخوردار است و همین ویژگی آن سبب میشود جدا از تریدرهای حرفهای، معاملهگران مبتدی که از سطح نهچندان بالای دانش مرتبط با این حوزه هستند نیز از آن استفاده کنند؛ از اینرو براساس آمارهای منتشرشده، تقریباً یکچهارم کاربران فعال در بازار ارزها، معاملات خود را بر بستر پلتفرم معاملاتی کوکوین انجام میدهند.

هیچ صرافی برای نگه داری طولانی مدت دارایی های شما مناسب نیست و همانگونه که از اسم صرافی پیداست از آنها فقط بعنوان یک صرافی استفاده کنید و نه کیف پول، و در صورتی که میخواهید داراهایی خود را به صورت بلند مدت نگه داری کنید از والت استفاده کنید. این ها سؤالاتی است که لازم است هر ایرانی هنگام جستجو برای یک صرافی ارز دیجیتال مناسب به آن توجه کند. صرافی کوکوین (Kucoin) ازجمله جدیدترین، محبوبترین و البته معتبرترین صرافیهای ارز دیجیتال به شمار میرود که در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶) اریک دون (Eric Don) و مایکل گن (Michael Gan) آن را در هنگکنگ تأسیس کردند. اطلاعاتی در مورد صرافی KUCOIN، ویژگی های صرافی KUCOIN و امنیت صرافی ارز دیجیتال کوکوین برای شما ارائه کنیم.

صفحه جدیدی باز میشود.

برداشت ارز دیجیتال نیز مراحل سادهای دارد که در ادامه قدم به قدم آنها را خواهیم گفت. ۶. پس از سپری کردن مراحل بالا، شماره موبایل شما به این حساب متصل میشود. دقت داشته باشید که در این بخش، گزینهای با عنوان حداکثر (Max) وجود دارد که با انتخاب آن میتوانید بهصورت یکجا همه موجودی ارزی که قصد انتقال آن را دارید، برداشت کنید. به زبان ساده تر یعنی با موجودی حساب 100 دلاری مجاز به حداکثر ارزش معاملاتی 10،000 دلار هستید. در تصویر50 واحد تتر یعنی ارزش 50 دلاری برای خرید بیت کوین درنظرگرفته شده است. در این آموزش، فرایند انتقال ارز تتر از صرافی کوکوین و انتقال آن به یک کیف ارز دیجیتال بیان شده است. از سوی دیگر، در بخش بعدی نیز باید میزان ارزی (در اینجا تتر) که قصد انتقال (برداشت) آن به کیف پول را دارید، وارد کنید. اگر کمی به محتوای صفحه دقت کنید به سادگی می توانید متوجه شوید که در سمت راست قسمتی قرار دارد که در آن لیست سفارشات خرید و فروش واقع شده اند.

در غیر این صورت لازم است از طریق گزینه Sign Up در صرافی ثبتنام کنید. البته صرافی کوکوین نیز از این مورد مستثنی نیست. همانطور که قبلاً خلاصه وار گفته شد، این مورد از همتای صرافی Binance پیروی میکند. به گفته بسیاری از کاربران این صرافی برای معاملهگران مبتدی مناسب نیست. آیا ربات کوکوین مناسب من است؟ کمیسیون برداشت از در صرافی کوینکس برای اکثر رمزارزها بسیار پاییین است و برای برخی ارزها مانند بیت کوین کش صفر است! در این قسمت از مقاله آموزش ثبت نام و ساخت حساب در صرافی کوکوین kucoin به بررسی نکات امنیتی که باید در این سایت انجام دهید، خواهیم پرداخت. نکات و جزئیات صرافی کوکوین را در این مقاله مرور خواهیم کرد.

صرافی کوینکس (یا همان CoinEx) یک پلت فرم آنلاین و فوق العاده حرفهای جهت ارائه انواع خدمات در زمینه مبادلات رمزارزهای معروف جهانی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شد. بنابراین لازم است در انتخاب سطح اهرم فشار محتاطانه عمل کنید. حداقل وجهی که برای باز نگهداشتن موقعیت ایجاد شده لازم است را Maintenance Margin میگویند. صفحه جدیدی باز میشود. موارد مختلفی مانند میزان موجودی، مارجین پوزیشن، ثبت سفارش مارجین، PNL تحقق نیافته، تاریخچه PNL حساب کاربری شما در این صفحه در دسترس هستند. درحقیقت منظور این است که بهجای استفاده از VPN ها، برای تغییر آی پی کشور خود، از وی پی انهایی با آی پی ثابت (VPS) استفاده کنید؛ چراکه اگر آی پی سیستم شما دائماً تغییر کند، ممکن است اپراتورهای صرافی ارز دیجیتال کوکوین اقدام به مسدودکردن حساب کاربری شما کنند. حال که ثبت نام شما در صرافی تکمیل شد، نوبت به خرید بیت کوین از صرافی کوکوین میرسد.