رای مجلس به تمدید و گسترش یک برنامه جاسوسی بزرگ ایالات متحده

رای مجلس به تمدید و گسترش یک برنامه جاسوسی بزرگ ایالات متحده

یک برنامه جنجالی استراق سمع ایالات متحده که چند روز پس از انقضاء آن می گذرد، مانع بزرگی را بر سر راه آن برای مجوز مجدد برطرف کرد.

پس از ماه‌ها تأخیر، شروع‌های نادرست و مداخلات قانون‌گذارانی که برای حفظ و گسترش قدرت‌های جاسوسی جامعه اطلاعاتی آمریکا تلاش می‌کنند، مجلس نمایندگان روز جمعه به تمدید بند 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) برای دو سال رای داد. .

قانون تمدید این برنامه «جنجال برانگیز به دلیل سوء استفاده از سوی دولت» در مجلس با 273 رأی در مقابل 147 رأی به تصویب رسید. سنا هنوز لایحه خود را تصویب نکرده است.

بخش 702 به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا از ارتباطات بین آمریکایی ها و خارجی ها در خارج از کشور استراق سمع کند. صدها میلیون تماس، پیامک و ایمیل توسط جاسوسان دولتی هرکدام با “کمک اجباری” ارائه دهندگان ارتباطات ایالات متحده رهگیری می شوند.

دولت ممکن است به شدت خارجی هایی را هدف قرار دهد که گمان می رود دارای “اطلاعات اطلاعاتی خارجی” هستند، اما همچنین مکالمات تعداد بی شماری از آمریکایی ها را هر ساله شنود می کند. (دولت ادعا می کند که نمی توان تعیین کرد که چه تعداد آمریکایی تحت تأثیر این برنامه قرار می گیرند.) دولت استدلال می کند که آمریکایی ها خودشان هدف قرار نمی گیرند و بنابراین شنودها قانونی هستند. با این وجود، تماس‌ها، پیامک‌ها و ایمیل‌های آنها ممکن است سال‌ها توسط دولت ذخیره شود و بعداً بدون اجازه قاضی توسط مجریان قانون قابل دسترسی باشد.

لایحه مجلس همچنین به طور چشمگیری تعریف قانونی را برای ارائه دهندگان خدمات ارتباطی گسترش می دهد، چیزی که کارشناسان FISA، از جمله مارک زویلینگر – یکی از معدود افرادی که به دادگاه نظارت اطلاعات خارجی (FISC) مشاوره می دهد – علناً نسبت به آن هشدار داده اند.

سناتور آمریکایی ران وایدن به WIRED می گوید: «ضد اصلاح طلبان نه تنها از اصلاحات عقل سلیم در FISA امتناع می کنند، بلکه برای گسترش گسترده جاسوسی بدون حکم از آمریکایی ها فشار می آورند. “اصلاح آنها، کابلی شما را مجبور می کند تا جاسوس دولت باشد و بدون حکم به نظارت بر ارتباطات آمریکایی ها کمک کند.”

سوابق FBI در سوء استفاده از این برنامه پاییز گذشته یک تنش نادر بین دموکرات‌های مترقی و جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ را آغاز کرد. کنگره. اما در یک پیروزی بزرگ برای دولت بایدن، اعضای مجلس نمایندگان در همان روز اصلاحیه‌ای را رد کردند که طبق آن الزامات حکم جدیدی را برای آژانس‌های فدرال که به داده‌های 702 آمریکایی‌ها دسترسی دارند، تحمیل می‌کرد.

شان ویتکا، مدیر سیاست در سازمان غیرانتفاعی Demand Progress متمرکز بر آزادی مدنی، از جمله پلوسی، سخنران سابق، معاون نماینده و نماینده، می گوید: «بسیاری از اعضایی که این رای را مخدوش کردند، سابقه طولانی در رای دادن به این حفاظت از حریم خصوصی خاص دارند. Neguse.â€

اصلاحیه حکم اوایل سال جاری توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان تصویب شد که صلاحیت دیرینه آن بر FISA توسط دوستان جامعه اطلاعاتی به چالش کشیده شده است. تجزیه و تحلیل مرکز برنان در این هفته نشان داد که 80 درصد از متن اصلی لایحه مجوز مجدد FISA توسط اعضای کمیته اطلاعاتی نوشته شده است.

نماینده جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان می‌گوید: «داده‌های سه میلیون آمریکایی در این پایگاه اطلاعاتی جستجو شد». «اف‌بی‌آی هنگام انجام آن جستجوها حتی از قوانین خودش پیروی نمی‌کرد. به همین دلیل است که ما به یک حکم نیاز داریم

مایک ترنر، نماینده ای که ریاست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، ماه ها در کنار مقامات ارشد سازمان جاسوسی برای شکست اصلاحیه حکم مبارزه کرد، با این استدلال که این اصلاحیه ها وقت گرانبهایی را برای اداره هزینه می کنند و تحقیقات امنیت ملی را مختل می کنند. ترنر استدلال کرد که ارتباطات به طور قانونی جمع آوری شده و در حال حاضر در اختیار دولت است. برای بازرسی آنها نیازی به تأیید بیشتر نیست.

منبع: https://www.wired.com/story/house-section-702-vote/