شرکت هیولت پاکارد و SiPearl برای توسعه راه‌حل‌های HPC با پردازنده‌های اروپایی و تسریع پذیرش ابررایانه‌های exascale در اروپا همکاری می‌کنند.


این همکاری از تلاش و استراتژی بزرگتر تعیین شده توسط سازمان حمایت می کند EuroHPCابتکاری که در اواخر سال 2018 بین اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی و شرکای فناوری صنعت برای هماهنگی و ترکیب منابع برای توسعه ابر رایانه‌های پیش مقیاس و مقیاس بزرگ در اروپا و موقعیت قاره به عنوان پیشرو در ابر رایانه‌ها آغاز شد. علاوه بر این، با اتخاذ راه‌حل‌های ابررایانه‌ای پیشرفته، سازمان‌های اروپایی می‌توانند به تلاش‌های علمی باز ملی دامن بزنند که تأثیر گسترده‌تری بر نوع بشر در زمینه‌هایی مانند کشف دارو، مدل‌سازی آب و هوا و پایداری خواهد داشت.

“دوران مقیاس بزرگ ما را قادر می سازد تا با بهره گیری از عملکرد و ادغام پردازنده های جدید به پیشرفت های جدیدی در علم و مهندسی دست یابیم. جاستین هاتارد، معاون اجرایی و مدیر کل HPC & AI، HPE، گفت: فناوری SiPearl نشان دهنده جهشی در عملکرد محاسباتی است، در حالی که راندمان انرژی را افزایش می دهد، که برای بسیاری از مشتریان ما حیاتی است. علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های اخیر ما در یک کارخانه HPC جدید در جمهوری چک و یک خوشه هوش مصنوعی، اختصاص یافته به تحقیقات، در گرنوبل، فرانسه، مشارکت ما با SiPearl نشان دیگری از تعهد مداوم HPE برای حمایت از ماموریت اروپا برای ارائه ابر رایانه‌های در سطح جهانی است. که حاکمیت و رقابت خود را در صحنه جهانی گسترش می دهد.

تسریع نقشه راه و رهبری اروپا در مقیاس exa با معماری های مبتنی بر اروپا

با ترکیب SiPearl’s Rhea با راه حل های ابر محاسباتی HPE، HPE و SiPearl مجموعه گسترده ای از فناوری های پیشرفته HPC و AI را ارائه می دهند و از پردازنده اروپایی آینده استفاده می کنند. این فناوری‌ها قابلیت‌هایی را در شبکه‌سازی با کارایی بالا، با استفاده از HPE Slingshot، و یک نرم‌افزار قوی و پشته برنامه‌نویسی که از محیط برنامه‌نویسی HPE Cray بهره می‌برد، گسترش می‌دهند.

این همکاری همچنین ارزش افزایش یافته توسعه راه‌حل‌های محاسباتی ناهمگن را نشان می‌دهد که شامل اکوسیستم رو به رشدی از پردازنده‌های مبتنی بر Arm، مانند SiPearl’s Rhea، برای ارائه گزینه‌های ابررایانه‌ای است که هزینه و مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد.

فیلیپ نتون، مدیرعامل و بنیانگذار SiPearl، “ما در مورد این همکاری تجاری و فناوری با HPE، رهبر صنعت HPC، که به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد اولین کارخانه HPC خود را در اروپا بسازد، هیجان زده ایم.” “با ادغام ریزپردازنده Rhea HPC ما در مجموعه HPE و ایجاد یک مرکز عالی مشترک در اروپا برای امکان پذیر ساختن راه حل ترکیبی ما توسط کاربران نهایی ابررایانه ها، ما نوآوری را در عصر exascale هدایت خواهیم کرد.”

علاوه بر این، این مشارکت راه‌حل‌های مشترک HPE و SiPearl را به مرکز تعالی HPE (CoE) در گرنوبل، فرانسه، که محل تحقیقات نیمه‌رساناهای فرانسه است، ارائه می‌کند تا امکان دسترسی محلی به کاربران برای آزمایش و بهینه‌سازی محصولات خود را برای بازار فراهم کند. CoE بیش از 300 مهندس دارد و در آزمایشگاه با متخصصان در زمینه هایی مانند انرژی، پزشکی، بیوتکنولوژی، نیمه هادی ها، میکرو و نانو فناوری و علوم نانو حضور دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های HPC و AI HPE، لطفاً به این آدرس مراجعه کنید: https://www.hpe.com/us/en/compute/hpc.html

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریزپردازنده اروپایی SiPearl برای ابرکامپیوترها، لطفاً به این آدرس مراجعه کنید:


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/05/hewlett-packard-enterprise-and-sipearl-partner-to-develop-hpc-solutions-with-european-processors-and-accelerate-europes-adoption-of-exascale-supercomputers.html