شرکت Hewlett Packard با مجموعه جدید HPE Cray ابررایانه را به شرکت گسترش می دهد.

HPE نمونه کارها و راه حل های ابر محاسباتی پیشرو در جهان را در SC22 به نمایش می گذارد

HPE همچنین اولین کسی خواهد بود که سیستم مشتری را با استفاده از 4 راه اندازی می کندهفتم پردازنده های مقیاس پذیر Intel Xeon برای آزمایشگاه ملی لوس آلاموس وزارت انرژی ایالات متحده. سیستم جدید، «تقاطع»، از تحقیق و توسعه برای اداره امنیت ملی هسته‌ای (NNSA) برای مقابله با مدل‌سازی و شبیه‌سازی حیاتی سلاح‌های هسته‌ای با رزولوشن‌های سه بعدی بالا برای کمک به اطمینان از قابلیت اطمینان و امنیت ذخایر هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

ابر رایانه HPE Cray XD6500 از 4 پشتیبانی می کندهفتم پردازنده های مقیاس پذیر اینتل Xeon.

با ترکیب فناوری ابررایانه پیشرو در جهان HPE با محیط توسعه یادگیری ماشین HPE، کاربران می‌توانند سرعت زمان به ارزش معمولی را برای شروع به درک نتایج از ساخت و آموزش مدل‌های ماشین، از هفته‌ها و ماه‌ها تا چند روز افزایش دهند.

HPE یک اکوسیستم قوی از محاسبات ناهمگن و راه حل های شتاب داده شده را ارائه می دهد

گسترش نوآوری مقیاس اگزا به ابرکامپیوترهای قابل دسترس برای شرکت

ابرکامپیوترهای HPE Cray XD2000 با 4هفتم پردازنده های Gen Intel Xeon® Scalable® در سه ماهه دوم سال 2023 قابل سفارش خواهند بود.


HPE برخی از راه‌حل‌های ابررایانه و هوش مصنوعی خود را در نمایشگاه امسال به نمایش خواهد گذاشت SC، یک کنفرانس بین المللی سالانه برای محاسبات، شبکه، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل با کارایی بالا، که دستاوردها را جشن می گیرد و فرصت های جدیدی را ایجاد می کند که توسط ابررایانه ها تامین می شود.

  • HPE Slingshot، یک اتصال اترنت برای پاسخگویی به تقاضاها برای سرعت بالا و کنترل تراکم بهتر، کمک می کند تا برنامه های پیچیده اجرا شوند.
  • Cray Clusterstor E1000 فراهم کردن فضای ذخیره سازی گسترده با طبقه بندی هوشمند برای پشتیبانی از بارهای کاری فشرده داده، مانند آموزش مدل هوش مصنوعی، تا ذخیره سازی و دسترسی به داده ها آسان و کارآمد باشد.
  • محیط برنامه نویسی HPE Cray این یک مجموعه نرم افزاری کاملاً یکپارچه با انطباق‌کننده‌ها و ابزارهای توسعه‌دهنده را به همراه دارد تا قابلیت حمل کد را فعال کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا کد را در زمان و مکان مورد نیاز برای بهینه‌سازی مدل‌سازی، شبیه‌سازی، تجزیه و تحلیل و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی اجرا کنند.
  • قابلیت های پیچیده خنک کننده مستقیم مایع که به طور موثر گرما را از دستگاه های پرقدرت مانند پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی و سوئیچ ها حذف می کند.

ابرکامپیوترهای جدید همچنین دارای فناوری‌های زیر خواهند بود که برای سیستم‌های کلاس exascale ساخته شده‌اند تا از حجم‌های کاری فشرده و فشرده داده مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پشتیبانی کنند:

فعال کردن هوش مصنوعی در مقیاس با نرم افزار اختصاصی یادگیری ماشین

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های ابررایانه و هوش مصنوعی HPE، لطفاً به این آدرس مراجعه کنید:

ابررایانه‌های HPE Cray XD6500 با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA H100 Tensor Core، از سه ماهه اول سال 2023 قابل سفارش خواهند بود.

ابرکامپیوترهای HPE Cray XD6500 با 4هفتم پردازنده های Gen Xeon® Scalable®، در سه ماهه اول سال 2023 قابل سفارش خواهند بود.

ابرکامپیوترهای جدید HPE Cray EX2500 و HPE Cray XD2000 و XD6500 از جدیدترین پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی و شتاب‌دهنده‌ها پشتیبانی می‌کنند تا قابلیت‌های محاسباتی پیشرفته و محاسباتی شتاب‌دهی را برای پشتیبانی از بار کاری سخت‌گیرانه ارائه دهند.

ابررایانه های HPE Cray EX2500 با 4هفتم نسل پردازنده های AMD EPYC™، هم اکنون برای مشتریان منتخب برای سفارش در دسترس هستند و در سه ماهه دوم سال 2023 به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

امروزه HPE ابررایانه های جدید زیر را معرفی می کند که دولت و شرکت ها می توانند از آنها بهره مند شوند:

  • ابر رایانه های HPE Cray EX2500 – معماری مشابه ابررایانه HPE Cray EX4000 را ارائه می دهد که اولین و سریع ترین سیستم کلاس exascale را در جهان فعال می کند، اما 24 درصد کوچکتر برای قرار گرفتن در مرکز داده سازمانی. این رویکرد فاکتور فرم جدید دارای 100٪ خنک کننده مستقیم مایع برای بهبود بهره وری انرژی است و راه حلی مقرون به صرفه را برای شرکت های بزرگتر که خواهان عملکرد بیشتر در مقیاس هستند، اما در اجرای کوچکتر و ردپای کربن کمتر، ممکن می سازد.
  • ابر رایانه های HPE Cray XD2000 و XD6500 – ارائه سرورهای بسیار متراکم و هدفمند که با ادغام پورتفولیوهای HPE و Cray ایجاد شده اند تا حداکثر کارایی را برای بارهای کاری پیشرفته از جمله مدل سازی، شبیه سازی و هوش مصنوعی ارائه دهند. ابرکامپیوترهای جدید HPE Cray XD با مراکز داده سنتی سازمانی سازگار هستند زیرا بسته به نیازهای حجم کاری، انعطاف‌پذیری و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای سفارشی‌سازی فناوری‌ها در سراسر پردازنده‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، ذخیره‌سازی، اتصال به یکدیگر و گزینه‌های برق و خنک‌کننده در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

ابر رایانه HPE Cray EX2500 از 4 پشتیبانی می کندهفتم نسل پردازنده های AMD EPYC™ و 4 آیندههفتم پردازنده های مقیاس پذیر اینتل Xeon.

ابرکامپیوترهای HPE Cray XD2000 با 4هفتم نسل پردازنده های AMD EPYC™ با قابلیت خنک کننده هوا، در تاریخ 10 نوامبر برای سفارش در دسترس خواهند بود. HPE Cray XD2000، دارای 4 عددهفتم نسل پردازنده های AMD EPYC™ با قابلیت خنک کننده مستقیم مایع، در تاریخ 5 دسامبر برای سفارش در دسترس خواهند بود.

اینتل، لوگوی اینتل و سایر علائم اینتل علائم تجاری Intel Corporation یا شرکت های تابعه آن هستند.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/11/hewlett-packard-enterprise-extends-supercomputing-to-the-enterprise-with-new-hpe-cray-portfolio.html


ابررایانه های HPE Cray EX2500 با 4هفتم پردازنده‌های Gen Xeon® Scalable®، اکنون برای مشتریان منتخب برای سفارش در دسترس هستند و در سه ماهه اول سال 2023 به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها ابر رایانه های HPE با نتایج واقعی، لطفاً از غرفه شماره 2413 HPE در SC22 در دالاس، تگزاس (13 تا 17 نوامبر) بازدید کنید.

دسترسی

ابرکامپیوترهای جدید همچنین برای فعال کردن هوش مصنوعی در مقیاس ایده‌آل هستند و می‌توانند به محیط توسعه یادگیری ماشین HPE، یک پلت فرم نرم‌افزار یادگیری ماشینی بهینه‌سازی شده برای ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر، مجهز شوند.