عملکرد دریچه کولر ریموت دار و برقی

این دریچه کولر در خانههایی که از کولرهای آبی، سیستم های داکت اسپلیت و چیلرها برای تولید سرما استفاده می کنند، کاربرد دارد. از جمله کاربردهای دریچه هوا ی چهارطرفه سقفی،در سیستم های دمش و مکش هوا می باشد.لازم به توضیح است از دریچه کولر در سیستم های سرمایشی و گرمایشی بطور همزمان می توان استفاده نمود. اگر در محیطی دریچه دمش هوا طرح خطی اسلوت اجرا شده باشد ،هنگام استفاده از دریچه بازدید فن کویل برای هماهنگی بیشتر از دریچه بازدید فن کویل خطی با طرح اسلوت استفاده میشود . دریچه هوا آلومینیومی از کاربرد های وسیع این دریچه در تهویه مطبوع می باشد. دریچه بازدید آلومینیومی با استفاده از رنگ پودری الکتروستاتیک پوشش داده می شود . در مرحله آخر از رنگ پودری الکترواستاتیک روی تمام سطوح دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی شیاردار پاشیده شده و این محصول درون کوره قرار می گیرد و در اصطلاح پخته می شود. تمام سطوح بدنه ی این دریچه بازدید با رنگ کوره ای الکتروستاتیک با کُد رنگ دلخواه پوشانده میشود .درب دریچه بازدید فن کویل پره Zبه صورت وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس طراحی و تولید میگردد .

باید توجه داشته باشیم که این اندازه ها باید صفر به صفر باشد، زیرا بادخور مورد نیاز هنگام ساخت توسط سازنده اعمال می شود. ابتدا باید سایز قاب یا کلاف زیر کار دریچه بازدید به طور دقیق و بدون در نظر گرفتن بادخور محاسبه شود . درب دریچه بازدید تاسیسات به در صورت قفل زیمنسی و چفتی ساخته میشود.همچنین میتوان دریچه بازدید تاسیسات را به صورت شیار دار ساخت تا امکان ورود و خروج هوا درمحفظه وجود داشته باشد .دریچه بازدید تاسیسات قابلیت نصب در دیوار و یا روی سقف کاذب را دارد . این در حالی است که از دریچه بازدید با درب لولایی هم در سقف استفاده میشود و هم در دیوار . دریچه بازدید چوبی هم در سقف و هم دیوار مورد استفاده قرار میگیرد . باید خاطر نشان شد که از دریچه بازدید پلاستیکی در دیوار یا سقف سرویس های بهداشتی ، استخرها و سوناها نیز استفاده میگردد . از دیگر امکانات هواکش و تهویه دمنده مدل لوکس دریچه دار می توان به مجهز بودن به اتصال ارت و یا وجود دمپر دستی اشاره کرد که بازکردن آن باعث روشن شدن فن می شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، محل مورد نصب دریچه بازدید باید صفر به صفر سایز شود و هنگام اندازه گیری بادخور لحاظ نشود .

نخست تمام سطوح دریچه بازدید با این رنگ پوشش داده می شود و سپس این محصول درون کوره قرار می گیرد و در اصطلاح پخته میشود. درب دریچه بازدید فن کویل گل سقفی به صورت وزنه ای و لولایی تولید میشود .لازم به ذکر است که سطح بدنه ی دریچه بازدید فن کویل از طریق رنگ کوره ای الکتروستاتیک قابلیت پپوشش دهی دارد . از آنجا که درب این دریچه بازدید وزنه ای می باشد وبرای جلوگیرر از گیر کردن درب دریچه بازدید هنگام بازو بسته شدن، باید از هر بعد از ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید به میزان ۲ میلیمتر کسر شود تا درب دریچه بازدید به راحتی در محل خود جانمایی شود. ی دریچه بازدید ، باید در هر بعد ، به اندازه ی یک سانت کمتر در نظر گرفته میشود تا عملیات نصب راحت تر صورت پذیرد .

یک پیشنهاد موثر برای کم کردن زحمت تعویض پوشال استفاده از کولرهایی است، که در آنها به جای پوشال، پد سلولزی تعبیه شده است. علت استفاده از لولای ورقی ، جلوگیری از ایجاد فاصله ی زیاد بین درب و فریم می باشد . یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر آهنی، تعبیه ی محل پیچ یا اصطلاحا خزینه پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. است و بررسی موضوع توسط کیهان به معنی رد یا تایید یک توصیه نیست بلکه با هدف نقد دیدگاه های مختلف و پایان دادن به این اختلاف نظرها و کمک به رفع ابهامات مردم و اتخاذ بهترین شیوه به این موضوع می پردازیم. بنابراین اولین موضوع گونیا بودن فریم یا قاب محل اجرای دریچه بازدید است . تعداد شیارهای دریچه بازدید فن کویل شیاردار بستگی به نیاز دستگاه به هوای برگشت یا مکش دارد.

همنطور که اشاره گردید دریچه هوای چهارطرفه سقفی الومینیومی در سقف قابلیت نصب دارد. از دریچه بازدید تاسیسات جهت پوشش تاسیسات الکتریکی ساختمان از قیبل کلید پریزو فیوز ها و سیم های عبوری از داخل سقف های کاذب استفاده میشود . اما موتور دمپر تنها به واسطه اتصال و خرابی سیم های خود نمی تواند یکی از دلایل بسته نشدن دریچه کولر گازی باشد؛ چرا که در برخی از شرایط این گونه مشاهده شده است که ممکن است پایه دریچه مورد نظر شما به هر دلیلی شکسته و این شکستگی باعث شده است که شما قادر نباشید به شکلی اصولی و راحت دریچه کولر گازی خود را به طور کامل ببندید. بوی کهنگی بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد و دلیل آن، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین است. بدون شک در ساختمانهای مسکونی و اداری پرکاربردترین نوع دریچه های هوا ، دریچه کولر میباشد. اگر انباشت گرد و خاک در ورودی دریچه کولر زیاد است، قبل از برداشتن، آن را با جاروبرقی کاملاً تمیز کنید. محل تعبیه این شیار ها روی دریچه بازدید فن کویل بسیار مهم بوده و متناسب با نقطه مکنده دستگاه طراحی میشود، البته از آنجایی که محل مکش دستگاه فن کویل بیشتر در پشت دستگاه تعبیه شده است، به طور معمول راستای این شیار ها در کناره یک سوم طول درب و نزدیک لولا می باشد.

با توجه به ماهیتِ پلیمریِ جنس دریچه پلاستیکی خطی،و عدم تاثیرپذیری از شرایط محیطی از جمله رطوبت و مواردِ فرسایشیِ دیگر، استفاده از دریچه پلاستیکی خطی در نواحیِ شرجی از جمله شمال و جنوب کشور به صورت اکید توصیه میشود. حال اگر درب دریچه بازدید لولایی باشد ، باید از پروفیلی استفاده نمود که فاقد لبه به داخل فریم بوده تا درب بدون هیچ مانعی باز و بسته شود . حال زمان اتصال درب دریچه بازدید به فریم آن است . اکنون زمان ساخت فریم دریچه بازدید است. ساختار این دریچه بازدید متشکل از فریم و درب دریچه بازدید از جنس استیل میباشد که در هر سایز و ابعادی ساخته میشود . ساختار دریچه بازدید پلاستیکی متشکل از یک فریم در حاشیه و یک درب باز شونده در چهارچوب دریچه میباشد . برای اندازه گیری دریچه کانال کولر کافیست با یک متر ابعاد داخلی و یا به اصطلاح تو در توی کانال کولر را اندازه گیری کنیم. در نتیجه جای پیچ ها یا روی فریم دریجه بازدید تعبیه می شوند یا روی دیواره ی داخلی فریم دریچه بازدید ایجاد می شوند تا بعد از نصب هیچ زایده ای قابل رویت نباشد .

تهویه دمنده 15 سانتی لوکس دارای درجه حفاظتی IP 4X بوده که مقاومت خوبی در برابر رطوبت و گرد و غبار می دهد و این امکان را به شما خواهد داد که از این فن در سرویس بهداشتی و مکان های مرطوب استفاده نمایید. فریم این دریچه بازدید در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی ساخته میشود . همچنین فریم دریچه بازدید فن کویل ترکیبی در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی ساخته میشود و این بستگی به محیط دهانه انشعاب کانال دارد . عرض شیارهای موازی ۹ سانتی یا ۱۸ سانتی طراحی میشود که بسته به بزرگی یا کوچکی دریچه بازدید فن کویل می باشد. اینکه روی دریچه بازدید جای پیچ گذاشته شود یا از پیچ مخفی استفاده شود ، موضوعی ست که هنگام سایز کردن دریچه بازدید ، باید با کارفرما مطرح شود .

در حقیقت یک دریچه خطی طرح اسلوت روی درب دریچه بازدید فن کویل نصب میشود و البته تمام سطح دریچه بازدید ازطریق رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده میشود .درب دریچه بازدید فن کویل خطی با طرح اسلوت به دو صورت لولایی و وزنه ای باز و بسته میشود و فریم دریچه بازدید فن کویل از طریق پیچ مخفی و پیچ از روی نما در محل مورد نظر نصب خواهد شد دریچه بازدید . محل کاربرد دریچه بازدید با درب وزنه ای صرفاً روی سقف می باشد . دریچه های سقفی به ترتیبی در سقف نصب می شوند که هوا را به طور متوازن توزیع نمایند. مهمترین و بیشترین جنس دریچه هوا از نوع فلزی است که اغلب آلومینیومی می باشد و خود دارای زیر مجموعه های فراوانی می باشد. این شیارهای آلومینیومی عامل ورود هوای برگشت به محیط محفظه دستگاه فن کویل بوده و به این طریق در هوای رفت و برگشت تعادل برقرار میشود . به کمک این دریچه نیز شما می توانید میزان فشار هوای ورودی را به خوبی تنظیم نمایید و همچنین ورودی را در صورت نیاز کاملا مسدود کنید.

این دریچه ها را می توان هم بصورت با دمپر و هم بصورت بدون دمپر تولید و استفاده کرد. دریچه بازدید تاسیسات درمدل آلومینیوم با رنگ کوره ای و قفل زیمنسی و به صورت پلاستیکی ساخته میشود . از مزیت های دریچه بازدید تاسیسات اینست که بر روی سیستم های تاسیساتی پوشش مناسبی نصب میشود و امکان دسترسی به این تاسیسات داده میشود . در این مرحله جای پیچ ها روی فریم دریچه بازدید فن کویل مشخص و سوراخ می شود . قبل از ساخت دریچه بازدید فن کویل شیاردار ابتدا حفره مورد نظر را به صورت صفر به صفر اندازه می زنیم.این اندازه باید بدون در نظرگرفتن بادخور باشد.

پ- دریچه تنظیم هوای خطی کله قندی: این دریچه نیز از تیغه های T شکلِ کوچک که داخل دریچه تعبیه می گردند تشکیل شده است. نمای ظاهری دریچه کولر خطی صفر درجه از خطوط موازی با تیغه های کله قندی کوچک ساخته شده با پروفیل آلومینیوم، تشکیل شده است. قیمت کانال کشی و دریچه کولر چقدر است؟ کانال کشی و تعبیه دریچه کولر در داخل ساختمان های مختلف، یکی از برنامه های اجرایی ضروری مهندسین و پیمانکاران ساختمان ها در جهت افزایش میزان آسایش افراد است. در طی بازدید، علاوه بر متراژ فضایی که قرار است کانال کشی شود، نوع کانال کشی که میتواند گرد، چهارگوش یا از متریال های خرطومی یا انعطاف پذیر فلکسیبل ( لوله فلکسی ) باشد نیز مشخص خواهد شد. کانال کولر پارچه ایبرزنت یا پارچه ای از انواع جدید کانال ها هستند که با تکنولوژی روز دنیا تولید وعرضه شده اند.